Magazín PC Gamer přinesl nové informace o hře Dune: Awakening od Fucomu. Jejich zdrojem je přímo creative director hry Joel Bylos. Na to nejzajímavější se podíváme v tomto výtahu. Vývojáři chtějí například znovu vymyslet, jak by měl správný survival fungovat. Inspirovat je k tomu měl třeba i úspěch hry Valheim, která se nebála jít na věc jinak. Duna od Funcomu bude mít tři hlavní pilíře, na které hráči budou muset myslet – úkryt, písečné červy a vodu. V poušti na sebe nesmíte přilákat nechtěnou pozornost. Musíte se skrývat před bouřemi. A samozřejmě nesmíte žíznit.
Časem začne v našich žilách kolovat také koření, díky němuž zlepšíme své dovednosti a učíme se nové věci.
Samotné prostředí tohoto světa je jako stvořené pro žánr survival, protože na Arrakis jde hlavně o přežití. Na této planetě vás mohou zabít nepřátelé, píseční červi, žízeň, extrémní teploty i pohyblivé písky. Hráči mají cítit neustále napětí, přemýšlet o tom, co dělají, ale autoři je nechtějí na druhé straně příliš trestat a chtějí, aby jejich hra byla přístupná. Časem začne v našich žilách kolovat také koření, díky němuž zlepšíme své dovednosti a učíme se nové věci. Ale vývojáři na druhé straně neplánují z koření něco povinného a trestat hráče za jeho ignorování. Chtějí je spíš motivovat, aby spatřovali jeho výhody.
Craftování má zase fungovat tak, že člověk nejprve musí najít plánek nebo schémata k dané věci. Nejde jen o to si výrobu nějak magicky osvojit. A takový “návod” hráč prostě objeví někde ve světě Duny. Těžba koření má hrát důležitou roli v ekonomice hry, ale výroba bude podle Funcomu také důležitá k úspěchu.
Zajímavé zní i popsaný princip nekonečného průzkumu. Myšlenka je taková, že mimo ochrannou zónu se poušť a její písky kvůli bouřím neustále mění a transformují mapu. Bouře mohou některé lokace skrýt a jiné zase odhalit. Pokud na takové místo dorazíte jako první, můžete tu objevit něco opravdu cenného. Jako třeba plán k výrobě zbraně, kterou nikdo jiný vyrobit nedokáže. A vy je pak můžete prodávat ostatním.
Pokud jde o zasazení, na pouštní planetu Arrakis se sice vydáme přibližně v době, kdy se odehrává příběh první knihy, ale nebude to stejné jako v předloze. Autoři vsadili na alternativní časovou linii, i když narazíme na známé věci. Vývojáři na této odchylce od známé historie spolupracovali s rodinou spisovatele Franka Herberta i společností Legendary Pictures, která produkovala filmovou adaptaci, a našli prý přesný bod, který tyto změny spustí. Přicházejí s vizí, jak by jedna jediná odlišnost mohla spustit řetězec dalších událostí, které známý svět promění.
Bylos říká, že si budeme moci vybrat komu pomůžeme a s kým se spřátelíme.
Bylos naneštěstí zatím ale neprozradil, o jakou změnu v historii se jedná ani to, co všechno ovlivní. Tato odchylka má ale mimo jiné umožnit hráčům, aby interagovali s postavami z knih, u kterých by to jinak nebylo možné, protože mnoho z nich zemře hned na začátku. Výslovně pak Bylos zmiňuje, že v příběhu hry je vévoda Leto Atreides stále naživu a hráči se s ním mohou setkat.
To samozřejmě předznamenává řadu otázek, které z toho vyplývají, jak třeba jen tato věc může ovlivnit další osoby, frakce a události. Může to být ale současně způsob, jak umožnit hráčům, aby v rámci on-line survivalu skutečně zasahovali do jeho světa a formovali ho. Bylos říká, že si budeme moci vybrat komu pomůžeme a s kým se spřátelíme. A těšit se podle něj můžeme na spoustu podobných postav.
Hra zatím nemá datum vydání. Spousta dalších podrobností o Dune: Awakening najdete v našem archivu.
Historie her podle Duny, část první
Cryo hru dokončili, přestože vydavatel úkol svěřil Westwoodu. A rázem tu byly dvě Duny
Historie her podle Duny, část druhá
Real-time strategii Dune II zrodilo přesvědčení, že tahové válečné hry jsou nudné a pomalé
Historie her podle Duny, část třetí
Remake Dune 2000 hráči moc nechtěli, ale přesto ho dostali. Otevřel cestu k pokračování
Historie her podle Duny, část čtvrtá
Emperor: Battle for Dune nedokázal vystoupit ze stínu Duny II. Vzal nás na další planety
Historie her podle Duny, část pátá
Druhá Duna od Crya byla kratší než její televizní předloha. Začíná v půli a popletla jméno autora
Historie her podle Duny, část šestá
MMO Dune Generations od Crya před 20 lety slibovalo ambiciózní on-line real-time strategii
Historie her podle Duny, část sedmá
Zrušenou Dunu pro Game Boy Advance si můžete hned zahrát. Po 20 letech vyjde i oficiálně
Historie her podle Duny, část osmá
Behind The Dune je erotický remake první Duny od Crya. Bezplatná hra je překvapivě povedená
Hrajeme živě klasiku Dune (1992)
Vydejte se společně s námi na planetu Arrakis v první hře z vesmíru Franka Herbert
Hrajeme živě klasiku Dune II (1992)
Vracíme se na Arrakis ve slavné real-time strategii od Westwoodu, která zastínila Cryo
Hrajeme živě klasiku: Dune 2000
Na populární real-time strategii se ale podíváme v jedné z nejzvláštnějších verzí vůbec
Hrajeme živě neoficiální remaster Duny 2000
Vracíme se na planetu Arrakis v bezplatném komunitním projektu s novými prvky i funkcemi
Nečekejte na EA, zahrajte si remaster Duny 2000 hned
Díky komunitnímu projektu OpenRA si můžete zkusit moderní verzi se spoustou novinek
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Osobně si myslím, že rozdělovat světy na dobré a zlé je nesmysl. Navíc, jak se ukazuje, Zaklínač, Mass Effect, Hitman nebo právě Fallout to dělají skvěle. Myslíš si, že autoři nemají kuráž na to vymyšlet kreativnější scénaře a zápletky? V USA by to přece neměl být takový problém, když tam stále převažuje násilí ano, sex ne. Opět jsem se mimochodem díval na Larryho Flynta. Jak nadčasové. Hodně slibně vypadá i ten polský Inquisitor.