branding
Google reaguje na stížnosti kolem Stadie

Koncept Stadie byl až příliš ambiciózní, říká Strauss Zelnick

Start služby byl podle šéfa Take-Two pomalý a nenaplněná očekávání zákazníky zklamala

Zdroj: Google
1. 6. 2020

Start platformy Google Stadia byl v mnoha ohledech problematický a důvody i příčiny již byly popsány mnohokrát, zajímavý a tak trochu jiný pohled na věc ale nyní přináší Strauss Zelnick, CEO vydavatelství Take-Two Interactive. Ten na nedávné konferenci Bernstein Annual Strategic Decisions uvedl, že Google sice měl našlápnuto správným směrem a naznačil i zajímavé myšlenky, nicméně když přišlo na samotný marketing, tak bohužel od samotného začátku sliboval nesplnitelné a přeháněl. A stejně tak patrně došlo i k chybnému předpokladu týkajícího se poptávky na trhu.

Zelnick doslova uvedl následující: „Start Stadie byl pomalý a očekávání v souvislosti s tím, co dokáže technologie přinést, byla přehnaná. Výsledkem pak byli zklamaní zákazníci.“ Tím diplomaticky naznačil, že Google patrně na začátku sliboval nesplnitelné, ať se to týkalo podpory 4K rozlišení nebo počtu snímků za vteřinu a s tím spojené odezvy. Přitom právě v technických specifikacích nacházejí hráči nejčastěji rozpory mezi tím, co jim bylo původně slíbeno, a co nakonec internetový gigant dodal na trh. Řada titulů, které měly dle původních slibů běhat například ve 4K, nabízela ve skutečnosti jen upscalované rozlišení a spolu s tím i horší kvalitu obrazu ve srovnání s konzolemi Xbox One X či PlayStation 4 Pro. A to Google dříve sliboval přechod až k 8K rozlišení a 120 fps.

Nicméně tím asi největším problémem, na který poukazují reakce některých vývojářů i hráčů je dlouhodobý postoj Googlu k projektům, jež se ukáží být nevýhodné.

Při ohlédnutí zpět víme, že Google se do historie zjevně nezapíše jako někdo, kdo zvládl příchod velké nové platformy na výbornou. Stížnosti byly na denním pořádku, byť se na druhé straně objevovaly i hlasy pochvalné. Nicméně vývoj pokračuje a jen v průběhu letoška má dorazit více než stovka her, často navíc z vlastních studií. Nicméně tím asi největším problémem, na který poukazují reakce některých vývojářů i hráčů je dlouhodobý postoj Googlu k projektům, jež se ukáží být nevýhodné. V tomto ohledu údajně nikdo vývojářské komunitě ani samotným hráčům nedokáže zaručit to, že se Google jednoho dne nerozhodne k urychlenému konci.

Ovšem něco takového Strauss Zelnick ani v nejmenším nenaznačuje a naopak přislíbil Stadii podporu i nadále a zmínil, že budoucnosti ve streamování věří i nadále. Nicméně jedním dechem naznačuje i to, že další rozšíření streamovaného hraní nemusí být zrovna dvakrát rychlé: „Kdykoli rozšíříte distribuční kanály, tak potenciálně rozšiřujete i své publikum. Proto jsme zpočátku podporovali vydání Stadie třemi tituly a budeme pokračovat v podpoře vysoce kvalitních streamovacích služeb až do té doby, dokud bude mít obchodní model smysl. Postupem času věřím, že streamování bude fungovat. Ovšem domněnka, že streamování změní zážitek ze hry, byla založena na názoru, že existuje spousta lidí, kteří se zajímali o interaktivní zábavu, chtěli za to zaplatit, ale nechtěli mít konzoli. Nejsem si ale jistý, že se tento předpoklad ukázal být pravdivým.“

Pro nás však stále platí, že služba Google Stadia je u nás nedostupná a přesnější datum možného příchodu k nám či na Slovensko stále ještě neznáme. Pokud by to ale mělo být až po odladění zmíněných chyb, tak by to nemuselo být vlastně vůbec na škodu.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru