Gylt, Stadia je jako Steam na začátku. Zlepší se, věří vývojář

Stadia je jako Steam na začátku. Zlepší se, věří vývojář

Spoluzakladatel studia Tequila Works si myslí, že Google hráče ještě příjemně překvapí

16. 1. 2020
Název: Gylt Vývojář: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
19. 11. 2019
6. 7. 2023 (PC, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X)
14. 3. 2024 (Switch)

Herní streamovací služba Stadia od společnosti Google čelí ve srovnání s vysokými očekáváními, která předcházela spuštění, značenému tlaku a kritice. Uvědomuje si to nejen její provozovatel, ale i samotní vývojáři. Spoluzakladatel španělského studia Tequila Works (Deadlight, Rime) Raúl Rubio ale věří, že se zlepší služba samotná i pohled hráčů na ni. Nedosáhla podle něj ještě svého plného potenciálu a v rozhovoru pro magazín GamesIndustry.biz přirovnal současnou situaci Stadie k začátkům Steamu.

Tequila Works na Stadii nabízí jednu z mála skutečných exkluzivit – strašidelnou akční adventuru Gylt inspirovanou Faunovým labyrintem režiséra Guillerma del Tora. Rubio v rozhovoru na akci Fun and Serious Game Festival ve španělském Bilbau prozradil, že Google studio oslovili přibližně před dvěma lety a sám byl prý technologií ohromen. Tým byl příjemně překvapen tím, že internetový gigant po něm chce příběhovou nezávislou hru bez multiplayeru. Podle Rubia hra pod jeho křídly vznikla neobyčejně hladce.

I Rubio přiznává, že sázka na exkluzivitu je pro studio jeho velikosti poněkud ošidná a má vedle výhod i své nedostatky.

Pro Stadii a její tým má Raúl Rubio jen slova chvály, jsou prý velmi dobrým partnerem. “Většina z nich přišla z PlayStation,” vysvětlil s tím, že jsou dobře obeznámeni s celým procesem, ale současně autorům nic nevnucovali. I Rubio přiznává, že sázka na exkluzivitu je pro studio jeho velikosti poněkud ošidná a má vedle výhod i své nedostatky. Hra se jednoduše nedostane do rukou takovému množství potenciálních zákazníků. Ale to patří k launchovým projektům obecně.

Hlavní cíl ale podle vývojářů Stadia plní už nyní. Je podle nich kouzelné, že Gylt funguje na starém notebooku, telefonu nebo tabletu. Ale co obavy hráčů ze samotné technologie a výtky k fungování a funkcím Steamu? “Je to můj osobní názor, ale připomíná to začátky Steamu, kdy si lidé stěžovali na to, že se hra moc dlouho stahuje, stahování se přeruší a cena byla stejná jako u krabicových her,” myslí si Raúl Rubio.

„Ve skutečnosti, až se jednoho dne ohlédneme zpátky, lidé se budou divit, proč lidé vůbec zpochybňovali streamování.“

Podle něj se Stadia zlepší. “Ve skutečnosti, až se jednoho dne ohlédneme zpátky, lidé se budou divit, proč lidé vůbec zpochybňovali streamování. Nemluvím výhradně o Stadii, ale o streamování obecně,” uvedl. GamesIndustry.biz připomíná, že když byla služba od Googlu spuštěna, převažovalo zklamání z toho, že nenabídla všechny funkce, které původně výrobce sliboval a lákal na ně. Část hráčů zřejmě doufala ve větší revoluci. Týkalo se to nejen chybějících funkcí, ale i plynulosti, rozlišení a výkonu obecně.

Studio Tequila Works vytvořilo pro Stadii exkluzivní hru (i když se spekuluje, že jde jen o časovou exkluzivitu), jejíž vývoj pomohl Google financovat, ale nejde o first party tým. Studio zůstalo nezávislé. Rubio ale je ale nadále ohledně nové technologie optimistický. Připouští otevřeně, že není a nemůže být objektivní, protože byl uvnitř a viděl další věci, které teprve přijdou. Současně ale chápe obavy hráčů, protože jde o novinku a v minulosti podobné pokusy nakonec selhaly. Stadia však podle něj má spoustu potenciálu a ještě se naplno neprojevila.

Rubio si dokonce myslí, že to možná ani nebylo cílem v této první vlně. “Vím, že každý den pracují na tom, aby ji zlepšili. A vím, že se zlepší,” dodal s tím, že na cestě je několik funkcí, které lidem vyrazí dech.

Nahlásit chybu v článku

2

Napsat komentář

Další články
Nahoru