Před měsícem jsme se díky zmínce úplně jiného projektu dozvěděli i o hře Crash Bandicoot 5, na níž dle vývojáře Nicholase Kolea studio Toys for Bob v jednu chvíli pracovalo. Mělo se jednat o přímé pokračování Crash Bandicoot 4: It’s About Time, ale projekt byl nakonec zrušen. K tomu Kole poznamenal, že „že až se jednou lidé o nerealizovaném pokračování dozví víc, zlomí jim to srdce“. A právě to se teď děje, jelikož prostřednictvím herního historika Liama Robertsona z kanálu DidYouKnowGaming.
Liam Robertson dal na základě zákulisních informací a rozhovorů s vývojáři dohromady téměř hodinu a čtvrt dlouhé video, jež se nevěnuje pouze zrušenému pátému dílu Crashe, ale také nezdaru multiplayerové hry Crash Team Rumble nebo návrhu crossoveru se hrou Spyro the Dragon. V době raného vývoje Crashe Bandicoota 5 se dle Robertsonových zjištění pracovalo na dvou samostatných konceptech. První z nich pracoval s Crashovým návratem do Academy of Evil, tedy školy pro padoušské děti známé ze hry Crash Twinsanity z roku 2004, kde bychom se znovu setkali s některými známý záporáky a prozkoumali i jejich pohnutky. Zmíněn byl například Pinstripe Potoroo, díky jehož přítomnosti by došlo na úroveň inspirovanou 30. lety 20. století a gangsterskými filmy. Pak zde byl ještě druhý, který se zaměřil na spolupráci Crashe a Spyra, jejichž světy by se protnuly skrze portál, přičemž jejich společným nepřítelem by byl Uka Uka. Obě tyto ikonické postavy měly být hratelné, tudíž by nešlo jen o „hostování“ Spyra v nové Crashově hře, zároveň by se pracovalo s propojováním dovedností obou hrdinů.
It was substantially longer than three months, *was* a “cancelled game”, and the devs deserve better than to pretend otherwise. Let a tragedy be a tragedy, you don’t need to move immediately to downplaying.
— Nicholas Kole (@FromHappyRock) August 25, 2024
Crash Bandicoot 5 ovšem nakonec nestihl dojít do fáze produkce, jelikož byl těsně předtím zrušen. Důvodem ukončení projektu údajně měl být neúspěch čtvrtého dílu. Ačkoli byl Crash Bandicoot 4: It’s About Time hodnocen pozitivně, nedosáhl takových prodejů jako předtím vydaná kolekce Crash Bandicoot N. Sane Trilogy – digitálně trilogie měla za jeden den prodat více kopií než čtyřka za měsíc od vydání – a prodejní výsledky zůstaly za očekáváním. Z tohoto důvodu se měl Activision rozhodnout projekt ukončit ve prospěch multiplayerových titulů a GaaS (games as a service). K novým informacím od Robertsona se nicméně vyjádřil i insider Canadian Guy Eh věnující se hrám právě s Crashem a Spyrem, jenž dříve mluvil o přesunu studia nebo údajném vzniku Spyra 4. Podle něj nebyl vývoj tak daleko, jak nyní tvrdí Robertson, ale trval jen zhruba tři měsíce. K tomu se však pro změnu vyjádřil již zmíněný Nicholas Kole a uvedl, že vývoj trval podstatně déle, šlo skutečně o zrušenou hru a ne jen nějaké plány a že nemá práci vývojářů a situaci zlehčovat. Samozřejmě nelze vyloučit, že by nemohly být koncepty znovu oživeny, ale zatím je budoucnost obou hrdinů nejasná.
Připomeňme, že navzdory oddělení Toys for Bob od Activisionu se studio dohodlo s Microsoftem na spolupráci a v současnosti pro něj pracuje na nespecifikovaném nezávislém titulu. Ještě předtím navíc Microsoft prohlásil, že má v úmyslu podporovat studio i jeho značky.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Problém může nastat tehdy, pokud studio/vývojář do této úspěšné DNA zasáhne více než je pro fanoušky únosné. Crash Bandicoot se během prvních 3 dílů taky vyvíjel, ale takzvaně „v mezích zákona“ čili v únosné míře pro hráče.
Pokud se tvůrce hry rozhodne do této úspěšné DNA zasáhnout a změní to radikálně – třeba jenom proto aby se odlišoval od jiných titulů nebo z nějakého jiného důvodu – riskuje že ztratí značnou část hráčské komunity, která byla/je fanoušky hry či herní série.
Nejsem proti modernizaci ve hrách, ale tvůrcům by mělo být během vývoje jasné že se to má dělat citlivě. Jinak hráče můžou ztratit.
Věrným fanouškem/zastáncem série NHL od EA jsem byl od 90 let 20 století, ale to co EA s NHL dělá několik posledních let, to způsobilo že fanouškem novějších dílů již nejsem.
Stručně řečeno – ať už jde o Crashe, NHL nebo jiný titul, klidně ať se modernizuje (vyvíjí), ale s citlivým přístupem tvůrců vůči fanouškům dané hry (série). Ono něco udělat nově, radikálně překopat úspěšnou DNA – jenom proto aby to bylo to nejmodernější, aby se tvůrce odlišoval od ostatních, atd. – to nemusí být cesta k úspěchu.
Štvorka je trochu iná, ale nerozumiem tvojmu argumentu. Ducha Crasha to v sebe má a je to skvelé pokračovanie. Za mňa to novými mechanikami len obohatili, aby to nebolo stále o tom istom. Mňa nebaví furt to isté dookola, napríklad.
Aj trojka trebárs priniesla nové veci a tiež ti prídu novinky nasilu? To ti hovorím ako hráč, ktorý hral Crasha 3 ako prvú hru v živote, keď som mal 6 rokov.
Práveže ma to s tými maskami bavilo, pretože tak oživili hrateľnosť niečím novým a príbehové pozadie vymysleli k tomu celkom prirodzene. Vizuálne je to trošku iné, ale od Crash nič, čo by vybočovalo za mňa. Proste len modernizovaný vzhľad. To je tiež normálne, že časom sa vizuál mení a zároveň si zachováva charakteristické znaky od počiatku :/
Jediné, co mi na čtyřce vadí jsou šílené požadavky na kompletaci, která může zabrat 100+ hodin frustrace a nekonečného opakování levelů.