Zrušený Crash Bandicoot 5 se mohl spojit se Spyrem

Zrušený Crash Bandicoot 5 se mohl spojit se Spyrem

V plánu byl návrat záporáků i dvě hratelné postavy. Na vině je údajně neúspěch čtyřky

Zdroj: Activision
25. 8. 2024

Před měsícem jsme se díky zmínce úplně jiného projektu dozvěděli i o hře Crash Bandicoot 5, na níž dle vývojáře Nicholase Kolea studio Toys for Bob v jednu chvíli pracovalo. Mělo se jednat o přímé pokračování Crash Bandicoot 4: It’s About Time, ale projekt byl nakonec zrušen. K tomu Kole poznamenal, že „že až se jednou lidé o nerealizovaném pokračování dozví víc, zlomí jim to srdce“. A právě to se teď děje, jelikož prostřednictvím herního historika Liama Robertsona z kanálu DidYouKnowGaming.

Liam Robertson dal na základě zákulisních informací a rozhovorů s vývojáři dohromady téměř hodinu a čtvrt dlouhé video, jež se nevěnuje pouze zrušenému pátému dílu Crashe, ale také nezdaru multiplayerové hry Crash Team Rumble nebo návrhu crossoveru se hrou Spyro the Dragon. V době raného vývoje Crashe Bandicoota 5 se dle Robertsonových zjištění pracovalo na dvou samostatných konceptech. První z nich pracoval s Crashovým návratem do Academy of Evil, tedy školy pro padoušské děti známé ze hry Crash Twinsanity z roku 2004, kde bychom se znovu setkali s některými známý záporáky a prozkoumali i jejich pohnutky. Zmíněn byl například Pinstripe Potoroo, díky jehož přítomnosti by došlo na úroveň inspirovanou 30. lety 20. století a gangsterskými filmy. Pak zde byl ještě druhý, který se zaměřil na spolupráci Crashe a Spyra, jejichž světy by se protnuly skrze portál, přičemž jejich společným nepřítelem by byl Uka Uka. Obě tyto ikonické postavy měly být hratelné, tudíž by nešlo jen o „hostování“ Spyra v nové Crashově hře, zároveň by se pracovalo s propojováním dovedností obou hrdinů.

Crash Bandicoot 5 ovšem nakonec nestihl dojít do fáze produkce, jelikož byl těsně předtím zrušen. Důvodem ukončení projektu údajně měl být neúspěch čtvrtého dílu. Ačkoli byl Crash Bandicoot 4: It’s About Time hodnocen pozitivně, nedosáhl takových prodejů jako předtím vydaná kolekce Crash Bandicoot N. Sane Trilogy – digitálně trilogie měla za jeden den prodat více kopií než čtyřka za měsíc od vydání – a prodejní výsledky zůstaly za očekáváním. Z tohoto důvodu se měl Activision rozhodnout projekt ukončit ve prospěch multiplayerových titulů a GaaS (games as a service). K novým informacím od Robertsona se nicméně vyjádřil i insider Canadian Guy Eh věnující se hrám právě s Crashem a Spyrem, jenž dříve mluvil o přesunu studia nebo údajném vzniku Spyra 4. Podle něj nebyl vývoj tak daleko, jak nyní tvrdí Robertson, ale trval jen zhruba tři měsíce. K tomu se však pro změnu vyjádřil již zmíněný Nicholas Kole a uvedl, že vývoj trval podstatně déle, šlo skutečně o zrušenou hru a ne jen nějaké plány a že nemá práci vývojářů a situaci zlehčovat. Samozřejmě nelze vyloučit, že by nemohly být koncepty znovu oživeny, ale zatím je budoucnost obou hrdinů nejasná.

Připomeňme, že navzdory oddělení Toys for Bob od Activisionu se studio dohodlo s Microsoftem na spolupráci a v současnosti pro něj pracuje na nespecifikovaném nezávislém titulu. Ještě předtím navíc Microsoft prohlásil, že má v úmyslu podporovat studio i jeho značky.

Nahlásit chybu v článku

8

Napsat komentář

Další články
Nahoru