Před měsícem jsme se díky zmínce úplně jiného projektu dozvěděli i o hře Crash Bandicoot 5, na níž dle vývojáře Nicholase Kolea studio Toys for Bob v jednu chvíli pracovalo. Mělo se jednat o přímé pokračování Crash Bandicoot 4: It’s About Time, ale projekt byl nakonec zrušen. K tomu Kole poznamenal, že „že až se jednou lidé o nerealizovaném pokračování dozví víc, zlomí jim to srdce“. A právě to se teď děje, jelikož prostřednictvím herního historika Liama Robertsona z kanálu DidYouKnowGaming.
Liam Robertson dal na základě zákulisních informací a rozhovorů s vývojáři dohromady téměř hodinu a čtvrt dlouhé video, jež se nevěnuje pouze zrušenému pátému dílu Crashe, ale také nezdaru multiplayerové hry Crash Team Rumble nebo návrhu crossoveru se hrou Spyro the Dragon. V době raného vývoje Crashe Bandicoota 5 se dle Robertsonových zjištění pracovalo na dvou samostatných konceptech. První z nich pracoval s Crashovým návratem do Academy of Evil, tedy školy pro padoušské děti známé ze hry Crash Twinsanity z roku 2004, kde bychom se znovu setkali s některými známý záporáky a prozkoumali i jejich pohnutky. Zmíněn byl například Pinstripe Potoroo, díky jehož přítomnosti by došlo na úroveň inspirovanou 30. lety 20. století a gangsterskými filmy. Pak zde byl ještě druhý, který se zaměřil na spolupráci Crashe a Spyra, jejichž světy by se protnuly skrze portál, přičemž jejich společným nepřítelem by byl Uka Uka. Obě tyto ikonické postavy měly být hratelné, tudíž by nešlo jen o „hostování“ Spyra v nové Crashově hře, zároveň by se pracovalo s propojováním dovedností obou hrdinů.
It was substantially longer than three months, *was* a “cancelled game”, and the devs deserve better than to pretend otherwise. Let a tragedy be a tragedy, you don’t need to move immediately to downplaying.
Crash Bandicoot 5 ovšem nakonec nestihl dojít do fáze produkce, jelikož byl těsně předtím zrušen. Důvodem ukončení projektu údajně měl být neúspěch čtvrtého dílu. Ačkoli byl Crash Bandicoot 4: It’s About Time hodnocen pozitivně, nedosáhl takových prodejů jako předtím vydaná kolekce Crash Bandicoot N. Sane Trilogy – digitálně trilogie měla za jeden den prodat více kopií než čtyřka za měsíc od vydání – a prodejní výsledky zůstaly za očekáváním. Z tohoto důvodu se měl Activision rozhodnout projekt ukončit ve prospěch multiplayerových titulů a GaaS (games as a service). K novým informacím od Robertsona se nicméně vyjádřil i insider Canadian Guy Eh věnující se hrám právě s Crashem a Spyrem, jenž dříve mluvil o přesunu studia nebo údajném vzniku Spyra 4. Podle něj nebyl vývoj tak daleko, jak nyní tvrdí Robertson, ale trval jen zhruba tři měsíce. K tomu se však pro změnu vyjádřil již zmíněný Nicholas Kole a uvedl, že vývoj trval podstatně déle, šlo skutečně o zrušenou hru a ne jen nějaké plány a že nemá práci vývojářů a situaci zlehčovat. Samozřejmě nelze vyloučit, že by nemohly být koncepty znovu oživeny, ale zatím je budoucnost obou hrdinů nejasná.
Připomeňme, že navzdory oddělení Toys for Bob od Activisionu se studio dohodlo s Microsoftem na spolupráci a v současnosti pro něj pracuje na nespecifikovaném nezávislém titulu. Ještě předtím navíc Microsoft prohlásil, že má v úmyslu podporovat studio i jeho značky.
Každá kvalitní/úspěšná hra (herní série) má v sobě takzvaně DNA, které k tomu úspěchu přispělo. Viz úspěšné první 3 díly Crashe. Ale to platí i pro jiné herní značky (tituly).
Problém může nastat tehdy, pokud studio/vývojář do této úspěšné DNA zasáhne více než je pro fanoušky únosné. Crash Bandicoot se během prvních 3 dílů taky vyvíjel, ale takzvaně „v mezích zákona“ čili v únosné míře pro hráče.
Pokud se tvůrce hry rozhodne do této úspěšné DNA zasáhnout a změní to radikálně – třeba jenom proto aby se odlišoval od jiných titulů nebo z nějakého jiného důvodu – riskuje že ztratí značnou část hráčské komunity, která byla/je fanoušky hry či herní série.
Nejsem proti modernizaci ve hrách, ale tvůrcům by mělo být během vývoje jasné že se to má dělat citlivě. Jinak hráče můžou ztratit.
Věrným fanouškem/zastáncem série NHL od EA jsem byl od 90 let 20 století, ale to co EA s NHL dělá několik posledních let, to způsobilo že fanouškem novějších dílů již nejsem.
Stručně řečeno – ať už jde o Crashe, NHL nebo jiný titul, klidně ať se modernizuje (vyvíjí), ale s citlivým přístupem tvůrců vůči fanouškům dané hry (série). Ono něco udělat nově, radikálně překopat úspěšnou DNA – jenom proto aby to bylo to nejmodernější, aby se tvůrce odlišoval od ostatních, atd. – to nemusí být cesta k úspěchu.
Aj dobré že to Toys for Bob zabalili… posledné 2 Crash hry od nich boli všetko možné len Crash nie🤷🏻 4 bola také čudo s maskami a Rumble bol zúfalý pokus o niečo čo nezafungovalo… už tá akože 4 sa snažila nasilu o niečo nové… popritom remaky 1-3 a CTR ukázali že Crash nepotrebuje nasilu nové mechaniky. Po tých posledných 2 čudách ako Crash fanúšik po nových hrách od nich netúžim🤷🏻 nech radšej nechajú Crasha odpočívať v pokoji
Rumble im nevyšiel len preto, že nemala tá hra v sebe tú zábavnosť. A hlavne na začiatok málo obsahu. Lenže okrem toho na nej nebolo nič zlé. Z môjho pohľadu určite nie.
Štvorka je trochu iná, ale nerozumiem tvojmu argumentu. Ducha Crasha to v sebe má a je to skvelé pokračovanie. Za mňa to novými mechanikami len obohatili, aby to nebolo stále o tom istom. Mňa nebaví furt to isté dookola, napríklad.
Aj trojka trebárs priniesla nové veci a tiež ti prídu novinky nasilu? To ti hovorím ako hráč, ktorý hral Crasha 3 ako prvú hru v živote, keď som mal 6 rokov.
Rumble bolo celé zle, tú hru väčšina odpísala bez toho aby ju vôbec zapla, lebo to nebol Crash. To čo robí Crasha Crashom tam proste chýba ale chápem že chceli vytvoriť niečo na štýl Bash len to nevyšlo… tá akože 4 celkovo moc vody nenamútila, tie masky mi tam ako aj veľa Crash hráčom proste nesedeli. Už tá vizuálna stránka sa mi nepáčila, samotný Crash sa hýbe čudne a Coco vyzera ako po ťažkej noci😂 tá hra ma ale bavila, niesom niekto kto odpíše hru na základe vizuálu a postupne ako som sa dostal k maskám tak čím ich bolo viac tým sa mi hru chcelo hrať menej a menej🤷🏻 áno 3 tiež priniesla nové veci ale uznaj že je prirodzenejšie sa dlhšie otáčať a plachtit s Coco lietať lietadlom ako mať masky ktoré majú nadprirodzené schopnosti. Mne to príde nasilu pchanie do hry niečo čo sa tam nehodí len aby recenzenti nevyčítali hre že nič nové nepriniesla. Ja som zasa hráč ktorý pri Crashovi vyrastal, kedže ako batoľa som spal a otec hrával pri mne Crasha 1-3 😅 a potom od škôlky som hrával každého Crasha ktorý vyšiel okrem Wrath of Cortex a posledného Rumble. Ale aj keď odmyslime nostalgiu tak remake 1-3 sa mi páčil čo sa týka vizuálu a tým ako fungoval asi najviac. O to viac ma sklamala 4 a o Rumble ani nevravím.
Tak ja neviem, ale logicky Rumble nebol ako klasický Crash, pretože vytvorili iný žáner a iný typ hry s postavami z Crasha. Tak fungujú spin-offy predsa. To ako keby si mal 2 tie isté modely auta v iných farbách a páčil by sa ti ten červený. Ale modrý nie, lebo síce je to to isté, len v inej farbe. Možno blbý príklad, ale chápeš.
Práveže ma to s tými maskami bavilo, pretože tak oživili hrateľnosť niečím novým a príbehové pozadie vymysleli k tomu celkom prirodzene. Vizuálne je to trošku iné, ale od Crash nič, čo by vybočovalo za mňa. Proste len modernizovaný vzhľad. To je tiež normálne, že časom sa vizuál mení a zároveň si zachováva charakteristické znaky od počiatku :/
Crash 4 se hraje stejně jako předchozí díly, jen občas musíš použít schopnosti masek, které trošku oživují hratelnost. Navíc se Crash 4 hraje mnohem lépe než kterýkoliv z předchozích dílů, ovládání je přesnější a responzivnější.
Jediné, co mi na čtyřce vadí jsou šílené požadavky na kompletaci, která může zabrat 100+ hodin frustrace a nekonečného opakování levelů.
Moja reč. Ja som nemal nervy dať ani N. Sane Trilogy a ani Crasha 4 na 100%. V rámci 4 obzvlášť, pretože tá je fakt dlhá aj bez toho, aby si to hral na 100%. Navyše ja nie som až tak šikovný hráč, aby som takéto veci na presnosť dával jedna radosť. Skôr som rád, že som sa dostal na koniec 😀
Klasika. Pokračovanie mojej milovanej série z detstva zrušil Activision. Ako inak. Bobby Kotick už nemal bankovky na kúrenie v kozube, tak to radšej ukončili. Ja len dúfam, že sa obe značky vrátia a v spolupráci priamo s MS. A nie s držgrošmi z Activision 🤡🥲
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Problém může nastat tehdy, pokud studio/vývojář do této úspěšné DNA zasáhne více než je pro fanoušky únosné. Crash Bandicoot se během prvních 3 dílů taky vyvíjel, ale takzvaně „v mezích zákona“ čili v únosné míře pro hráče.
Pokud se tvůrce hry rozhodne do této úspěšné DNA zasáhnout a změní to radikálně – třeba jenom proto aby se odlišoval od jiných titulů nebo z nějakého jiného důvodu – riskuje že ztratí značnou část hráčské komunity, která byla/je fanoušky hry či herní série.
Nejsem proti modernizaci ve hrách, ale tvůrcům by mělo být během vývoje jasné že se to má dělat citlivě. Jinak hráče můžou ztratit.
Věrným fanouškem/zastáncem série NHL od EA jsem byl od 90 let 20 století, ale to co EA s NHL dělá několik posledních let, to způsobilo že fanouškem novějších dílů již nejsem.
Stručně řečeno – ať už jde o Crashe, NHL nebo jiný titul, klidně ať se modernizuje (vyvíjí), ale s citlivým přístupem tvůrců vůči fanouškům dané hry (série). Ono něco udělat nově, radikálně překopat úspěšnou DNA – jenom proto aby to bylo to nejmodernější, aby se tvůrce odlišoval od ostatních, atd. – to nemusí být cesta k úspěchu.
Štvorka je trochu iná, ale nerozumiem tvojmu argumentu. Ducha Crasha to v sebe má a je to skvelé pokračovanie. Za mňa to novými mechanikami len obohatili, aby to nebolo stále o tom istom. Mňa nebaví furt to isté dookola, napríklad.
Aj trojka trebárs priniesla nové veci a tiež ti prídu novinky nasilu? To ti hovorím ako hráč, ktorý hral Crasha 3 ako prvú hru v živote, keď som mal 6 rokov.
Práveže ma to s tými maskami bavilo, pretože tak oživili hrateľnosť niečím novým a príbehové pozadie vymysleli k tomu celkom prirodzene. Vizuálne je to trošku iné, ale od Crash nič, čo by vybočovalo za mňa. Proste len modernizovaný vzhľad. To je tiež normálne, že časom sa vizuál mení a zároveň si zachováva charakteristické znaky od počiatku :/
Jediné, co mi na čtyřce vadí jsou šílené požadavky na kompletaci, která může zabrat 100+ hodin frustrace a nekonečného opakování levelů.