Zool se vrací. Zda to budete považovat za velkou novinku, záleží hlavně na tom, zda si ho pamatujete a tuhle hru jste hráli. Ze zkušenosti vím, že je pro část hráčů titul zcela nezapomenutelný, zatímco jiní o něm nikdy neslyšeli. Každopádně takhle klasická akční plošinovka z roku 1992 od studia Gremlin Graphics s výrazným product placementem lízátek Chupa Chups se dočká modernizované verze.
Na titulu pracují studenti vývojářského programu Sumo Digital Academy, kteří ale dělají pod dohledem vývojářů originálu z roku 1992.
Společnosti Secret Mode a Sumo Digital oznámily Zool Redimensioned, který vyjde už 18. srpna. Autoři říkají, že nindžu z Nté Dimenze od základu přepracovali, i když na první pohled člověk skoro nevidí mezi originálem a novinkou rozdíl. Což může být pro někoho vlastně dobře. Čeká nás osm mimozemských světů, bossové i minihry. Na titulu pracují studenti vývojářského programu Sumo Digital Academy, kteří teprve hledají svou cestu do herního průmyslu. Talentovaní mladí autoři ale pracují pod dohledem vývojářů originálu z roku 1992. Sumo Digital totiž založili před lety právě veteráni z Gremlinu. Tým studentů vytvořil vlastní engine a část zisků ze hry půjde zpátky do zmíněné akademie.
Zool proslul už v své době vysokou obtížností, ale má se přirozeně dočkat několika moderních vylepšení a funkcí. Hra nabídne dva módy. Redimensioned zprostředkuje přístupnější moderní zážitek. Ultimate Ninja naopak poskytne autentickou původní výzvu. Boss fighty mají být redesignované, narazíme na nová tajemství, výzvy i bonusy. A hrát můžete také na čas. Odemknout půjde přes pětadvacet achievementů a přibily rovněž takzvané quality-of-life upgrady – checkpointy, možnosti přístupnosti a výběr konkrétního levelu. A pokud toužíte po tom skutečně nejautentičtějším zážitku, můžete si zahrát původní verzi pro Mega Drive od Segy. I když jako první vyšla hra na Amigu.
Mladým vývojářům prý pomohl projekt vyrůst ve skutečné profesionály, kteří se při práci na nové verzi vzájemně podporovali, aby byl výsledek co možná nejlepší. Celá hra a její technologie Nth Dimension Engine vznikla v C++. Mnozí z autorů přitom ještě před rokem nenapsali ani řádek kódu, říká zástupce Sumo Digital Academy. Má jít o dílo zrozené ze skutečné lásky, kterému se prý povedlo zachytit ducha, který ze Zoola udělal kultovní klasiku. Ale současně hru obohatily prvky, které jsme si oblíbili v pozdějších plošinovkách.
Zoolovi jsme se už dřív opakovaně věnovali i my na Vortexu. Vzpomínali jsme třeba na to, jak vypadal jeho manuál ve verzi pro Game Boy a také jeho česká verze. A Zoola jsme zařadili rovněž do našeho výběru nejslavnějších a nejlepších her, které současně fungovaly jako nosič reklamy. Maskoti známých potravinářských značek se totiž v devadesátých letech často stávali hrdiny plošinovek.
Kvůli neustálému opakovaní a neschopnosti některých hráčů vymotat se z prvního světa si řada lidí pamatuje Zoola jen coby “maskota” Chupa Chups.
Vzpomínali jsme, že i když si tuhle hru zřejmě většina pamětníků asociuje s lízátky Chupa Chups, nevznikla primárně proto, aby značku propagovala. Ačkoli se to tak rozhodně může z prominentního a agresivního vyobrazení v prvním světě zdát. Firma hru sponzorovala a její product placement překračoval hranice náhodných referencí. První úrovně byly jednou velkou reklamou na slavná lízátka, aniž by to v kontextu hry dávalo nějaký hlubší smysl. Samotný hlavní hrdina však není maskotem firmy, ale na rozdíl od většiny kolegů úplně novou postavou.
Zool, který měl nejprve na Amize před vydáním dalších portů konkurovat Mariovi a hlavně Sonicovi, nebyl vůbec špatnou hrou. Z recenzí si odnášel skvělé známky a byl víc než nosičem reklamy. Skutečnost, že je Nindža z Nté dimenze považovaný za jeden velký reklamní produkt, souvisí spíš s jeho obtížnosti. Kvůli neustálému opakovaní a neschopnosti některých hráčů vymotat se z prvního světa si řada lidí pamatuje Zoola jen coby “maskota” Chupa Chups. Titul se přitom díky svým kvalitám dočkal i slušného pokračování.
Trochu překvapivě míří inovovaný Zool jen na PC. Hra už má profil na Steamu.