Zdá se, že vývojáři oblíbené battle royale hry PUBG chtějí dostát jménu své mateřské společnosti Bluehole. Ačkoliv už několik let vystupuje tým autorů pod názvem PUBG Corporation, odkaz na modrou díru zanesl do serverů v rámci inkubátoru nápadů a novinek PUBG Labs. Přes víkend se tam totiž testovala výrazná změna pravidel celého žánru battle royale, když do hry přibyla druhá modrá zóna, tvořící jakousi díru v mapě uvnitř bezpečného kruhového perimetru. Neznamená to, že se novinka stane automatickou součástí ostré verze, nebo že si ji všichni hned zamilovali, rozhodně ale oceňujeme snahu o inovaci i značnou dávku odvahy, chtít vůbec zaběhnutá pravidla měnit.
Hybatelem takto výrazných změn je zájem autorů PUBG přimět k aktivitě hráče, kteří dílem štěstí, pravděpodobnosti, nebo domnělých vědomostí či odhadů mají obligátní „štěstí na zónu“.Takoví hráči v ní sedí zakopaní téměř celou dobu hry, čekají, až se k nim pohnou protivníci, a ty pak následně ostřelují ze zálohy. Ačkoliv jde o zcela legitimní taktiku a mít štěstí ještě neznamená, že se podaří zápas vyhrát, vývojáři by rádi nabídli férovější prostředí a v souladu s blogovým příspěvkem chtějí čekající hráče ze zóny vyhnat. „Namísto boje mezi sebou navíc hráči často bojují spíše s modrou zónou a honí se za ní celý zápas,“ přidávají vývojáři další důvod změn.
Je nicméně nutné doříct, že vnitřní modrá zóna se přestane objevovat v poslední fázi, protože už na ni podle vývojářů jednoduše není místo.
Systém je velmi jednoduchý – v momentě, kdy hráči vyskakují na začátku zápasu z letadla, vidí při pohledu bezpečnou výseč a uvnitř ní menší modrý kruh. Právě tam se při další fázi pohne zóna, právě tam se ale nemohou bez očekávaného postihu vydat. Poškození je přitom úplně stejné, jaké uděluje vnější modrá zóna, takže zatímco ze začátku by bylo možné ve vnitřní modré oblasti přežít i s obyčejnými bandážemi, v pozdějších fázích to už bude přinejmenším velmi složité. Je nicméně nutné doříct, že vnitřní modrá zóna se přestane objevovat v poslední fázi, protože už na ni podle vývojářů jednoduše není místo. Výsledkem testování každopádně byly trochu jiné zápasy, ve kterých docházelo k častějším potyčkám, bez ohledu na to, že se hráči podle dojmů sepsaných na Redditu a diskuzním fóru na stránkách hry chovali mnohem obezřetněji.
Právě reakce těch, kdo PUBG dennodenně hrají, je tím nejcennějším a na tomto místě je určitě férové říci, že přijetí bylo spíše negativní. Hráči kritizovali zejména skutečnost, že znají pozici dalšího bezpečného kruhu, čímž se ze hry vytrácí moment překvapení. Dalším se pak nelíbilo, že je hra chce do něčeho nutit a označovali to za známku problémů, do kterých může PUBG při implementaci této novinky spadnout. Objevovaly se ale i pozitivnější komentáře, ve kterých hráči vyzdvihovali už výše uvedenou odvahu chtít vůbec něco změnit a následně i změnu celého obrazu hry. Když si někdo při seskoku vybral vnitřní modrou zónu, musel být mnohem pasivnější kvůli nutnosti najít dostatek prostředků k léčení. Následně pak díky znalosti pohybu hráčů mohly skupinky lépe hlídat prostor kolem sebe a postupovat taktičtěji. Ve výsledku by to hru zpřehlednilo a tím pádem zjednodušilo, což je ale pořád něco, co komunita, resp. její hlasitá kritika nedopustí. Ve formě volitelné modifikace či jako součást super nastavení, po kterém hráči rovněž nějakou dobu volají, by ale mohlo jít o příjemné zpestření celého zážitku.
Vývojáři z PUBG Corporation se k výsledkům testování zatím nevyjádřili.