branding
Tricky Madness, Nathan Dearth, Zkuste si demo duchovního nástupce SSX

Zkuste si demo duchovního nástupce SSX

Tricky Madness se otevřeně inspiruje slavnými arkádovými snowboardovými hity

Zdroj: Nathan Dearth
16. 6. 2024
Název: Tricky Madness Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr: ,

Ze své lásky ke snowboardovým hrám jsem se na Vortexu vyznal už několikrát. A podobně jako v případě tenisových her mě mrzí, že ty nejlepší a nejštědřejší roky máme už dlouho za sebou. Stále ale doufám, když ne zrovna v jejich renesanci, alespoň nějaké návraty. I když jsem miloval na PS1 sérii Cool Boarders a na PC si velmi oblíbil Supreme Snowboarding, nic v mých očích nemohlo překonat SSX. A právě v comeback SSX léta marně doufám.

Oficiální pokračování nebo reboot se zatím nechystá, ale mám tu pro vás duchovního nástupce, který se k SSX otevřeně hlásí. A také k inspiraci 1080° Snowboarding od Nintenda pro N64. Jmenuje se Tricky Madness a pracuje na něm indie vývojář Nathan Dearth. Jedná se samozřejmě o arkádu s důrazem na rychlost a obří skoky s šílenými triky, z nichž se vám zamotá hlava.

Autor láká na 8 ručně vytvořených samostatných map se skrytými překvapeními a oblastmi. Kampaň pak má být zasazená  na open world horu. Na sjezdovkách se mají tratě různě větvit a my máme najít ty nejlepší varianty, ať už chceme být nejrychlejší, anebo dosáhnout nejvyššího skóre. Díky tomu má titul nabídnout také značnou znovuhratelnost.

Na výběr budeme mít 8 závodníků s vlastním příběhem, osobností i speciálními triky. Některé z nich už si můžete prohlédnout na oficiálním webu. A chybět nebude ani komentář. Správný duchovní nástupce SSX potřebuje také pořádně řízný soundtrack a i když se budeme muset obejít bez licencovaných skladeb, i tady to podle ukázek vypadá na dobrý základ.

A co je vůbec nejlepší? Na Steamu teď můžete vyzkoušet bezplatné demo. K dispozici je pro Windows, Mac i Linux. Zatím si můžete zahrát freestyle a time trial na jedné trati. Demo se průběžně vylepšuje, ale už nyní vypadá a ovládá se, jak si pamětníci SSX pamatují. Vývoj začal v srpnu 2022. Tehdy ještě Nathan Dearth pracoval na hře úplně sám. Později ale přizval na palubu několik pomocníků. Plná verze by měla vyjít na konci roku 2025 a prodávat se bude za 25 dolarů. Později by se měla objevit také na konzolích. Hru pohání engine Unity.

Tricky Madness můžete sledovat na zmíněném oficiálním webu, na Twitteru nebo na webu autora.

2K se v rámci úspor vzdali nástupce SSX

Snowboardové hry

Snowboardové videohry tvoří velkou a důležitou část digitální historie. V éře PlayStationu 1 dominovala například série Cool Boarders, na PC se na přelomu tisíciletí hodně hrál Supreme Snowboarding, později to byla třeba série Amped a v posledních letech hráči dali šanci titulům jako Steep, Riders Republic nebo Shredders. Žádný z nich se ale při vší úctě nemůže podle mě měřit se značkou SSX. Tahle série od EA Sports v letech 2000 až 2012 zaslouženě naprosto ovládla arkádové snowboardy. Vlastně mám pocit, že na ni nikdo dosud nedokázal plnohodnotně navázat

Nahlásit chybu v článku

5

Napsat komentář

Další články
Nahoru