Teprve na konci května jsme se po dlouhých měsících čekání dočkali oznámení data vydání Test Drive Unlimited Solar Crown. Závodní hry se dočkáme 12. září, o čemž informovali vývojáři z KT Racing v bezmála dvouminutovém traileru. O necelý týden později pak přichází ke slovu první preview od vybraných herních magazínů, které se účastnily speciální akce v Paříži, kde si pozvaní mohli přibližně dvě hodiny zahrát a nad rámec prvních dojmů promluvit s vývojáři. Díky tomu se dostáváme k několika zajímavým informacím, které v první řadě nastavují očekávání a naznačují, že spíše než o závodní hře bychom o Solar Crown měli mluvit jako o hře s auty, ve které budete hodně řídit.
We went hands-on with Test Drive Unlimited: Solar Crown and discovered it’ll take you up to 200 hours to unlock some of the best cars in this upcoming racing game.https://t.co/0xoANEXn0d pic.twitter.com/wMh9meCXXY
— PCGamesN (@PCGamesN) June 3, 2024
Jedno z prvních preview přinesl magazín PCGAmesN, který promluvil s game directorem Guillaumem Guinetem. Právě jeho výrok má upravovat pohled na hru, která dle jeho slov není typickým závodním titulem, což ale dokazovaly i předchozí díly této série. Guinet zmiňuje věrohodné a plnohodnotné zpracování Hongkongu a 600 kilometrů silnic a cest, po kterých budou moci hráči v novém Test Drive Unlimited jezdit. Zároveň Guinet upozornil, že hráči nemohou očekávat obří množství aut, které by se na ně sypalo ze všech směrů. Už dříve zaznělo, že Solar Crown má v hráčích probudit zájem o automobilové odvětví a automobily samotné, případně jim zprostředkovat svého druhu citové pouto s konkrétním vozem. To bude nicméně v důsledku diktovat nejen připravené množství vozidel, kterých zkrátka nebude tolik, ale také jejich cena, případně částka, kterou budou muset hráči vynaložit za vylepšení.
Hráči se tak budou muset účastnit mnoha závodů a výzev, aby vydělali peníze a zvýšili svou reputaci. Jedině tak bude možné dosáhnout na vysněné auto, které se může podle game directora zpřístupnit klidně až po 100 nebo dokonce 200 hodinách hraní. Magazín uvádí příklad, kdy základní Citröen stojí 20 Solar Crowns – tak se nazývá hlavní platidlo ve hře – zatímco automobily značek jako Bugatti můžete koupit až za sedm milionů. Guinet pak měl vysvětlit, že právě na Bugatti dosáhl jeden z testerů poprvé až za oněch 200 hodin, což zní už možná trochu nepříjemně. Přesto ale game director za rychlostí získávání těch nejlepších vozidel stojí a dodává, že odměnou budou skutečně unikátně zpracované vozy, které se budou lišit ve všech aspektech.
Vývojáři měli úzce spolupracovat s výrobci jednotlivých vozů, řešit detaily, jako jsou například odstíny továrních barev nebo zvuky motorů. „Pokud si vezmeme takové Bugatti Veyron, je zcela odlišné v porovnání s Ferrari F40,“ vysvětlil Guinet. Dodal pak, že pokud někdo snil o řízení Astonu Martin ve skutečnosti, musí si zahrát Solar Crown, protože to prý přináší „ten stejný pocit“. Uvidíme tedy, nakolik Guinet ve smyslu realistického zpracování přeháněl a nakolik šlo spíše o nadsázku, je ale pravdou, že pokud Solar Crown půjde ve šlépějích předchozích her, čeká nás skvělá „kochačka“ namísto dalšího souputníka Need for Speed či Forzy Horizon.