branding
Cyberpunk 2077, CD Projekt, Žaloby investorů kvůli Cyberpunku byly sloučeny do jedné

Žaloby investorů kvůli Cyberpunku byly sloučeny do jedné

CD Projekt čelí nařčení ze spáchání podvodu. Firma už dříve uvedla, že se bude aktivně bránit

Zdroj: CD Projekt RED
20. 5. 2021
Název: Cyberpunk 2077 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , , Žánr: ,
Datum vydání:
10. 12. 2020
Q1 2025 (Mac)

Nedlouho po nepříliš zdařilém uvedení hry Cyberpunk 2077 čelili vývojáři z CD Projektu obrovské vlně kritiky ze strany hráčů i médií. Ještě závažnější ale byly stížnosti investorů, kteří obraceli všechna vyjádření CD Projektu v roce před vydáním zmiňovaného titulu i krátce po něm a usoudili, že vedení společnosti o problémech vědělo, jenže ignorovalo signály o rozsahu a závažnosti všech chyb. Na základě toho polský investor Mikołaj Orzechowski a jeho americký protějšek Andrew Trampe usoudili, že se CD Projekt vědomě dopustil podvodu a neoprávněně se obohatil na prodeji hry, jejíž kvalita byla přinejmenším diskutabilní. I z toho důvodu podali celkově již čtyři investoři na CD Projekt žalobu, která podle nejnovějších informací byla sloučena do jedné a je dále vedena jako hromadná.

Vyjádření je podle očekávání strohé a navazuje na předchozí, v němž CD Projekt mluvil o aktivní obraně proti všem podobným nařčením.

„V souvislosti s aktuálními zprávami č. 68/2020 ze dne 25. prosince 2020 a 04/2021 z 15. ledna 2021 společnost CD Projekt o informuje, že podle informací získaných od advokátní kanceláře zabývající se žalobami je soudce sloučil do jedné a určil hlavního žalobce,“ zní včerejší stanovisko CD Projektu. Vyjádření je podle očekávání strohé a navazuje na předchozí, v němž CD Projekt mluvil o aktivní obraně proti všem podobným nařčením, která polská společnost odmítá. Na druhé straně jsou ale investoři přesvědčení, že vedení CD Projektu otevřeně lhalo a dokonce se i přiznalo k tomu, že se problémům dostatečně nevěnovalo.

Problematické je v tomto ohledu vyjádření finančního ředitele Marcina Nielubowicze, který během mítinku s investory po vydání hry uvedl, že nestrávili s řešením problémů dostatek času. A podobně závadně zní investorům i výrok CEO společnosti Marcina Iwińského, který doslova věřil tomu, že množství chyb bude tak nízké, že si jich hráči ani nevšimnou. Realitu ale mají hráči nepochybně v živé paměti a neutěšený stav podtrhují nejen přetrvávající nedostatky, ale také holý fakt, že se hra stále nevrátila do distribuce na PlayStation Storu. Emoce v poslední době rozvířil i stream vedoucího designéra questů v Cyberpunku 2077 Pawła Saska, který sice přiznal, že v mnoha ohledech byly plány studia až příliš ambiciózní, ale dodal, že za celý problém mohou z části také hráči a novináři, kteří nerozumí, jak náročný je herní vývoj a jak složité bylo dát Cyberpunk 2077 dohromady.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru