Možná si ještě vzpomenete, že jsme loni v květnu psali, že Roberta a Ken Williamsovi dělají novou hru. Zakladatelé společnosti Sierra tehdy prozradili, že se vrátili ze zaslouženého odpočinku a už půl roku pracují na novém titulu. Mnoho podrobností jsme se tehdy nedozvěděli. V létě 2021 chtěli nabírat betatestery s tím, že by hra mohla vyjít do konce roku, což naznačovalo nějaký menší titul. Spekulovali jsme, že je to možná něco pro mobily, nějaká logická hra nebo snad nějaký remake starší hry. Mělo jít v každém případě o singleplayer v duchu Sierry a zdálo se, že se brzy dočkáme dalších detailů. Na podrobnosti jsme ale nakonec čekali skoro rok.
Ken Williams prozradil, že impulsem k projektu byla svým způsobem nuda během karantény a pandemie.
Teď magazín IGN konečně přinesl i formaci, že Roberta a Ken Williamsovi pracují na remaku textové hry Colossal Cave Adventure z roku 1976. Což je nejspíš něco trochu jiného, než fanoušci tipovali. Ale na druhé straně to původní definici odpovídá. Jejich nová vlastní společnost Cygnus Entertainment vytváří 3D verzi pod názvem Colossal Cave 3D Adventure. Přesněji řečeno by mělo jít o reimaginaci, která přinese first person perspektivu v enginu Unity. Naplánovaná je na polovinu letošního roku a vyjít by měla někdy v létě pro PC, Mac a Oculus Quest 2. Pak může potenciálně dorazit také na další platformy.
Stejně jako v původní hře mají hráči zkoumat jeskyně, hledat poklady a narážet na další postavy. Budeme řešit hádanky a vývojáři slibují pohlcující 3D svět a více než 143 lokacemi. Ken Williams prozradil, že impulsem k projektu byla svým způsobem nuda během karantény a pandemie. Napsal knihu o společnosti Sierra. Její úspěch ho překvapil a vrátilo mu to vzpomínku na staré časy. To vedlo Williamse podle jeho slov ke zkoumání, jak se dělají moderní hry, až si začal hrát s enginem Unity.
K programování hledal nějaký zajímavý námět a Roberta Kenovi navrhla právě Colossal Cave. Záhy šlo ale o víc než “cvičení“. Ona pracovala na tom, jak hru přenést do 3D, on zase začal skládat dohromady tým. Jak se prý dostávali hlouběji, odhalovali nové vrstvy komplexity, které podle Kena vysvětlují, proč se z originálu stal takový fenomén, který inspiroval další slavné tituly. Hra má podle něj prvky akce, hororu, zajímavé postavy nebo obrovský svět k prozkoumání. Je to prý něco, co může potěšit novou generaci a zcela se to liší od toho, co dnes trh nabízí.
Jak už bylo řečeno, Colossal Cave 3D Adventure bude podporovat virtuální realitu přes Quest 2, což byl nápad jednoho z výtvarníků hry. Nejprve si autoři mysleli, že to nedá moc práce, ale nakonec se to ukázalo být větší výzvou. Bylo potřeba udělat změny v designu zahodit už vytvořenou grafiku. Podle slavné dvojice to ale má stát za to. VR verze údajně hráče ohromí. My zatím máme k dispozici ze hry kromě dvou artworků jediný screenshot, který mě tedy úplně neohromil, ale nechci být za škarohlída. Vlastně mi trochu připomíná některé rané 3D adventury z devadesátých let…
Chtěli udělat něco zábavného a dostali nápad vytvořit poctu hře, která je kdysi inspirovala a změnila jejich životy.
Fanoušky možná trochu překvapilo, že nejde o remake nějaké všeobecně známější klasiky od Sierry. Ken Williams přesto věří, že osloví miliony hráčů – pamětníky i novou generaci. Průzkum jeskyní má být realistický a určený pro celou rodinu. Roberta Williams řekla magazínu PC Gamer, že neměli zájem zakládat novou společnost. Chtěli jen udělat něco zábavného a dostali nápad vytvořit poctu hře, která je kdysi inspirovala a změnila jejich životy. Originál je prý ještě mnohem lepší hrou, než si mysleli a pamatovali.
Colossal Cave 3D Adventure se má ukázat na GDC, takže je pravděpodobné, že se ještě dočkáme dalších podrobností. Autoři už také spustili oficiální web svého studia, kde najdete i blog, a oficiální web samotné hry, který vysvětluje další podrobnosti.
Společnost Sierra vnikla v roce 1979 a založili ji Roberta a Ken Williamsovi. Šlo o průkopníky grafických adventur a znát určitě budete série Sierry jako King’s Quest, Space Quest, Police Quest, Gabriel Knight nebo Leisure Suit Larry. Tato manželská dvojice patřila mezi nejvlivnější osobnosti videoher své doby a jedny z prvních ikon. Jsou také držiteli mnoha ocenění. Tuto profesi ale víceméně opustili už v devadesátých letech a nezdálo se, že by se k tomuto řemeslu někdy měli znovu vrátit.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
King’s questy bych si nejradši zahrál všechny znovu s trochu lepší hratelností.