Není sporu o tom, že vydání Diabla IV zůstává jednou z největších herních událostí letošního roku. Fanoušci čekali opravdu dlouho, titul navíc přišel s trochu jiným stylem, než jaký představil předchozí díl, a nějakou dobu po vydání se zdálo, že Blizzard skutečně vykročil tou správnou nohou. Pak ale přišly přípravy na první sezónu, nepříjemný patch, který významně ovlivnil schopnosti jednotlivých hrdinů, a následně ona první sezóna, která hráče obsahem příliš nezaujala. Jistě, stále nevíme, jaké jsou přesné počty těch, kdo se k Diablu IV pravidelně vrací, jeden z hráčů se ale rozhodl podívat na veřejně dostupnou metriku, která o zájmu či popularitě rovněž vypovídá – jde o počty sledujících na Twitchi, které bohužel pro Diablo IV významně klesly až nepříjemně rychle.
Vycházíme z příspěvku uživatele Redditu s přezdívkou UsualIinitial, ve kterém se zaměřuje na množství lidí, kteří v jednu chvíli sledují stream z Diabla IV na Twitchi. Když hra vyšla, číslo se vyšplhalo téměř na hranici jednoho milionu diváků – konkrétně na 937 tisíc – ovšem v průběhu včerejšího dne, kdy proběhlo aktuální měření, sledovalo Diablo IV jen 12 tisíc lidí. Jak poznamenává UsualInitial, kdyby bylo Diablo IV čistě singleplayerovou záležitostí, pokles by byl v pořádku, jak ale sami víte i z předchozích řádků, Blizzard přistupuje k nejnovějšímu dílu slavné série jako k live service titulu, navíc s online komponenty. Právě touto optikou se proto 87procentní propad zájmu může jevit jako značně alarmující pro budoucnost hry ve smyslu motivace Blizzardu přidávat další zajímavý obsah.
Pod příspěvek se objevilo více než 700 komentářů a ve velkém množství z nich další uživatelé jen přitakávají. Upozorňují i na to, že Diablo IV se průměrným počtem diváků na Twitchi řadí až za Overwatch 2, který rovněž není vnímán bůhvíjak pozitivně a stal se v poslední době spíše odstrašujícím případem, jak by měli vývojáři z Blizzardu přistupovat k pokračováním svých her. Jistě, Overwatch 2 je kompetitivní akce, která může lákat více pozornosti v době, kdy probíhají zajímavé turnaje či zápasy, ale dlouhodobý trend nevyznívá pro Diablo IV nikterak lichotivě. Nic to samozřejmě nevypovídá o počtu prodaných kusů nebo o reálném množství hráčů, praxe už ale v minulosti mnohokrát potvrdila, že minimálně do nějaké míry jsou počty diváků nejrůznějších přenosů ukazatelem, jak se hře daří a jaký je o ni zájem.