branding
The Legend of Zelda, Nintendo, Zahrajte si Zeldu v enginu Dooma. Autor nadějné modifikace hledá pomoc a podělil se o svou dosavadní práci

Zahrajte si Zeldu v enginu Dooma

Autor nadějné modifikace hledá pomoc a podělil se o svou dosavadní práci

29. 1. 2019
Název: The Legend of Zelda Vývojář: Vydavatel: Žánr: Datum vydání: 21. 2. 1986

Začátkem ledna jsme vám představili projekt Metal Gear: Doom, jehož autor se snaží převést první díl Kodžimovy ságy do enginu kultovní akce od id Software. Nápad pustit se do mise se Snakem ve first person perspektivě vypadal v praxi docela zajímavě, a tak by nemělo nikoho překvapit, že nejde o ojedinělý pokus.

O něco podobného se snaží, respektive snažil i modder s přezdívkou Exkodius, který už tři roky pracuje na remaku první hry ze série The Legend of Zelda z roku 1986 do Doom enginu. A tenhle nezvyklý mix znovu funguje lépe, než by člověk očekával. Grafika vypadá parádně a s trochou fantazie si dokážeme docela živě představit, jak Linka proháníme 3D prostorem z pohledu vlastních očí.

Dobrou zprávou je, že si díky krizi autora nyní může každý jeho rozpracovaný titul vyzkoušet, k dispozici je na Mod DB.

Naneštěstí je Exkodius na projekt sám a nemá už dostatek času a zřejmě ani energie. Rozhodl se proto podělit o svou dosavadní práci s komunitou v naději, že se snad najde někdo, komu se povede hru dokončit. A my bychom to šikovnému autorovi upřímně přáli. A sobě taky. Dobrou zprávou je, že si díky krizi autora nyní může každý jeho rozpracovaný titul vyzkoušet, k dispozici je na Mod DB.

Samotný autor přiznává, že nejde v tuhle chvíli o hru v pravém slova smyslu. Jedná se spíše o jakýsi základ, takže reálný užitek budou mít z balíčku především ti, kteří se ho pokusí rozšířit a vystavět na něm něco většího. Zvědavcům ale samozřejmě nikdo nebrání zkusit si prostě koncept.

Původní nápad se přitom zrodil jednoduše. Exkodius hrál Zeldu na NESu a zajímalo ho, jak by asi svět Hyrule vypadal z first person perspektivy. Ačkoli toho nemají obě hry moc společného, výsledek prvních pokusů působil přesvědčivě. Ostatně stačí se podívat na screenshoty. Prostě to k sobě nějak pasuje.

Jako obvykle v těchto případech platí, že se může kdykoli za rohem vyloupnout skupinka právníků, která bude hájit zájmy právoplatného majitele značky a vývoj nechá zastavit. Nicméně pokud si nějaké projekty zaslouží, aby nad nimi někdo přivřel oko, pak právě takové zábavné retro experimenty.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru