V roce 2017 skupina fanoušků coby uskupení nadšených vývojářů Icebreaker Industries ohlásila práce na Project Borealis, což je neoficiální pokračování série Half-Life, respektive třetí kapitola Half-Life 2. Tehdy si dali za úkol navázat nejen na konec, jaký společnost Valve hráčům už před dlouhými lety ponechala bez dalšího pokračování, ale rovněž přivést k životu původní plány a nápady na Epistle 3, s nimiž se v témže roce svěřil bývalý scenárista Marc Laidlaw, o kterém panovalo přesvědčení, že navzdory různých změnám šlo o detailní popis kapitoly 3. Fanoušci se rozhodli s těmito informace pracovat a učinit z nich další hru, byť neoficiální. Dokončení ještě není na dosah, ale nyní je možné si zahrát bezplatný prolog, který dává okusit něco málo nejen z tamní tíživé atmosféry.
Wishlist on Steam: https://t.co/AR5s1IPfZc
— Project Borealis (@Proj_Borealis) November 8, 2024
„Projekt Borealis: Prologue je fanouškovská hra, která rozvíjí klasickou epizodickou sérii od Valve Software. Vraťte se do zasněženého Ravenholmu a zažijte kultovní město přepracované do arktické atmosféry a moderní grafiky,“ lákají tvůrci na Steamu, kde prolog vyšel jako mod k Half-Life 2. V něm se společně s Gordonem Freemanem znovu oblékneme do HEV obleku, abychom spatřili první okamžiky nové kapitoly a dalšího příběhu. Samotný Project Borealis pak navazuje na závěrečný zvrat z Half-Life 2: Episode Two, po kterém se snaží vybudovat další ucelený a plnohodnotný epizodický zážitek.
Ravenholm je zmítán živly i časem a nyní leží pohřben pod sněhem, stejně tak jistá ukrytá tajemství. Krajina kolem může být krásná, ale jistojistě je i velice nebezpečná. A když už je řeč o kráse, Borealis pohání Unreal Engine 5, v němž byla kompletně přepracována vizuální stránka. Na druhou stranu se tvůrci rozhodli věrně zpracovat původní i ikonické herní mechanismy nebo pohyb, to celé pak doplňují zbrusunovým soundtrackem. „Project Borealis: Prologue je dílem lásky, které vytvořili nadšení fanoušci odhodlaní dotáhnout příběh Half-Life do konce. Ačkoli je tento prolog pouhým začátkem – fungující jako most mezi známým a neznámým – představuje naše odhodlání přinést zážitek hodný odkazu Half-Life,“ dodávají tvůrci.
V posledních letech přitom panovala obava, že byly práce na projektu ukončeny. Do roku 2020 autoři pravidelně informovali, poté se však na dlouhou dobu odmlčeli. V roce 2022 se na sociálních sítích tvůrců objevil krátký teaser s páčidlem, který dával naději, že ještě není všemu konec, a letos v září se autoři konečně ve velkém ohlásili i s oznámením, že přešli na Unreal Engine 5. V rozhovoru pro PC Gamer už dříve uvedli, že pracovali nejen na hře, ale také na interních postupech v rámci svého fanouškovského studia, stejně tak se musí ujistit, že je vše na správné cestě, k čemuž nyní slouží i dostupný prolog. Jeho odehrání sice zabere jen zhruba 10 až 15 minut času a představuje zhuštěný herní zážitek a stručný vhled na to, co bude následovat, ale hráči by si z něj měli udělat jasnou představu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Není potřeba mít nainstalovaný HL2, jelikož to nepoužívá source engine ale unreal engine, zatím to vypadá dobře, tak se nechme překvapit jak to dopadne.
Docela mě překvapilo jak dokázalo napodobit funkce source enginu a upřímně, jsem si při hraní ani neuvědomoval že je to unreal. Moc pěkná práce zatím