branding
Začíná druhý ročník Czech & Slovak Games Week na Steamu

Začíná 2. ročník Czech & Slovak Games Week na Steamu

Letos velkolepěji, slevy doplňují další akce. Proběhne i konference s oznámením nových her

Zdroj: Czech & Slovak Games Week / Anna Voříšková
16. 11. 2021

Minulý rok měla akce Czech & Slovak Games Week svou premiéru u příležitosti výročí založení Československé republiky 28. října 1918. Akce zaznamenala úspěch, a tak není divu, že se ji rozhodli organizátoři z GDACZ (Asociace českých herních vývojářů) a SGDA (Slovenská asociace herních vývojářů) uspořádat znovu. Letos však pro změnu připadá k výročí 17. listopadu 1939 a 1989 a navíc značně rozšiřuje své pole působnosti co se týče platforem, zúčastněných her i vývojářů a doprovodných akcí. Navíc dojde i na oznámení nových her a vyhlášení nominací České hry roku 2020.

„První ročník pro nás významně předčil všechna očekávání. Chtěli jsme si vyzkoušet, jestli podobnou akci zvládneme připravit a doufali, že pomůže alespoň některým studiím trochu s prodeji. Nakonec většina zúčastněných studií zaznamenala jedny z nejlepších prodejů svých her v roce, i ve srovnání s jinými slevovými akcemi na Steamu. Od hráčů jsme měli také velmi pozitivní reakce. Samozřejmě hlavně od těch lokálních, kteří ocenili, že na globální platformě jako je Steam vidí promo s našimi vlaječkami. Plno lidí také překvapilo, co všechno jsou české hry. Vůbec to netušili,“ sdělil k akci Pavel Barák z GDACZ.

Minulý rok se celkem sešlo 165 her od 72 českých a slovenských studií, tentokrát se však mohlo zapojit mnohem více tvůrců, což se samozřejmě projevilo v číslech. V letošním ročníku je zapojeno 261 her a 116 vývojářů nebo studií. Zatímco loni se akce soustředila pouze na Steam, letos prostupuje všemi možnými platformami. Steam (15. 11. od 19:00) doplňují GOG (15. 11. od 15:00), Nintendo (15. 11. od 17:00), itch.io (15. 11. od 21:00), Xbox (16. 11. od 0:00), PlayStation (17. 11. od 1:00) a i mobilní platformy Android, iOS a Huawei, kde nalezneme nejrůznější slevy.

Ocenění, přednášky, ale i nové hry

Československý herní týden však není jen o slevách. Hned jeho úvod patřil vyhlášení GDS Game Jam 2021 a Bratislava Game Jam 2021, jež probíhaly 5. až 7. listopadu a během něhož za 48 hodin vytvořili tvůrci 32 českých a 17 slovenských her. Účastníci jamu za českého vítěze zvolili hru Unforeseeable Fate of Official Hynek: The Story About Census on Planet With Unknown Quantity of Wonderful Creatures od Outside the Fox (kteří pracují na plnohodnotné  hře Silicomrades). Hra CAPTCHAred od týmu Angelika zvítězila mezi slovenskými účastníky a navíc byla i porotou zvolena za celkového vítěze.

V úterý 16. listopadu dojde k oznámení nominací na ocenění Česká hry roku 2020, přičemž samotné online předávání se uskuteční 1. prosince. Ceny budou předány v kategoriích Herní design, Audiovizuální zpracování, Technologická řešení, Free to play, Studentská hra a Česká hra roku 2020. Nebude chybět ani uvedení do Síně slávy, novinkou je však ocenění Česká hra dekády, pro kterou budou moci hlasovat sami hráči. Šanci mají například tituly jako Mafia: Definitive Edtition, Someday You’ll Return, Shadowgun War Games, Creaks, Důkaz 111, Medieval Engineers, Jets’n’Guns 2, Ministry of Broadcast, Drive 4 Survival, The Pillar, Street Power Football, Imperiums: Greek WarsEngine Evolution, Hadr a další.

Největším lákadlem je pak stream a prezentace dosud neoznámených projektů a her, na nichž čeští a slovenští vývojáři pracují. Na tato oznámení a akci Czech and Slovak Games Week Direct Showcase se můžeme těšit 17. listopadu od 19:00. V rámci týdne rovněž proběhne plně digitální konference Game Developers Session 2021, jež připadá na 19. a 20. listopadu. Čeští i zahraniční přednášející promluví zejména o designu, produkci, ale i o právních záležitostech, které provázejí každý vývoj. Akci doprovodí i veletrh pracovních příležitostí.

Za oponou akce

Československý herní týden poskytuje skvělou příležitost pro propagaci nejen samotných her, ale i českého a slovenského herního průmyslu jako takového. Speciální akce umožní dát na odiv celé spektrum her způsobem, jaký zkrátka nelze na jednotlivých platformách přehlédnout, neboť vás upoutají už na hlavní stránce Steamu nebo GOG. S tím souvisí i výrazná vizuální prezentace, za níž stojí stejně jako v případě minulého ročníku grafička Anna Voříšková ze studia SCS Software. Ta se znovu postarala o veškerou grafiku, jež se v souvislosti s akcí objevuje. Na společném výjevu tak můžeme zahlédnout například Poldu Pankráce, Hadr, jednoho z Bulánků, Terezu z Kingdom: Come Deliverance, Coffee Guye z Blackhole nebo pejska Mimpiho. K nim se pak vešly i hry  Svoboda 1945: Liberation, American Truck Simulator, Silicomrades, Monolisk, Feudal Alloy, Machinarium, Nebuchadnezzar, Space Engineers, Galaxy Trucker, Jets’n’Guns, Blackhole, Jim is Moving Out!, The Flood, Arma III a Beat Saber. Níže si můžete prohlédnout, jak celá ilustrace vznikala, a její detailní výřezy, jež nám byly exkluzivně poskytnuty.

„Letos je hlavní keyart detailnější a více promyšlený, je na něm umístěno mnohem více postaviček a dalších objektů z českých a slovenských her. Když už je řeč o výběru postaviček, s tím je to vždycky velmi složité. Snažíme se o to, aby byla zastoupena naše nejznámější studia, která české a slovenské hry značně reprezentují na mezinárodní scéně, ale stejně tak chceme dát prostor i menším hrám, o kterých se moc neví. Mimo to se každoročně snažím do kompozice nějak zakomponovat i prvky z her, ve kterých se třeba žádné postavy vůbec nevyskytují nebo nemají jasně definovaný vzhled, což vůbec není snadné. Velice mi záleží na tom, aby ilustrace doprovázející událost působila přátelsky a přívětivě. I proto letos mají postavičky pořádnou party i s balónky a dortem! A zvou vás všechny, abyste se k nim přidali.“

„Promo od Valve bylo několik dní v rámci Games Weeku globální, takže ho viděli uživatelé Steamu po celém světě. Prodeje českých a slovenských her tak vzrostly během akce celosvětově. V zahraničních médiích akce zas tolik nerezonovala, ale to jsme ani neočekávali,“ doplnil Barák k loňského ročníku a současně dodal, co si slibuje od toho letošního. „Od akce očekáváme, že bude větší ve všech směrech. Slevy oproti loňsku běží na deseti různých distribučních platformách. Děláme plno streamů a doprovodného programu. Věříme, že studiím a to i těm nejmenším zajistíme ještě lepší propagaci a viditelnost jejich titulů. Akce se připravovala skoro čtyři měsíce od července a do příprav bylo zapojeno na dvě desítky lidí. Komunikace a přípravy probíhaly ve spolupráci s největšími světovými firmami jako Apple, Microsoft, Sony, Nintendo a samozřejmě Valve. Vše sladit bylo skutečně náročné. Pevně věřím, že se nám to podařilo a akce se vydaří.“

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru