Před necelými dvěma týdny jsme vás informovali o odchodu Maxima Bélanda z Ubisoftu. Šéf vývoje Splinter Cell: Blacklist a Conviction zastával funkci jednoho z viceprezidentů kreativní skupiny, která pod hlavičkou tzv. editoral týmu formuje podobu dalších dílů prominentních značek Ubisoftu. Kvůli sérii nařčení z nevhodného chování od anonymně vystupujících zaměstnanců Ubisoftu, které zveřejnil streamer Denny Underwood, však převládá názor, že byl Béland vyhozen a už předminulý víkend zmiňovali redaktoři Video Games Chronicle, že v jednotlivých pobočkách francouzské společnosti probíhá další vyšetřování. Na tyto informace pak navazuje aktuální zpráva listu Liberation, která mluví o dalších třech lidech, kteří z Ubisoftu odešli, včetně ředitele zmiňovaného kreativního týmu Sergea Hascoëta.
Ubisoft selhal ve svém poslání zaručit bezpečné a inkluzivní pracovní podmínky pro své zaměstnance. Nevhodné chování je v přímém rozporu s hodnotami, z nichž jsem neustupovali a nebude se tak dít ani v budoucnu.
Podle deníku Liberation měl být právě Hascöet středobodem všech problémů, které se v poslední době týkaly editoral týmu a jeden z oslovených, leč anonymně vystupujících zaměstnanců označil dnes již bývalého ředitele kreativní skupiny za člověka s nejzávadnějším chováním v celém herním odvětví. „Ubisoft selhal ve svém poslání zaručit bezpečné a inkluzivní pracovní podmínky pro své zaměstnance. Nevhodné chování je v přímém rozporu s hodnotami, z nichž jsem neustupoval a nebude se tak dít ani v budoucnu,“ komentuje incident CEO Ubisoftu Yves Guillemot. Bude to právě on, kdo alespoň dočasně nahradí Hascöetovo místo v editorial týmu a na fungování jedné z nejvlivnějších skupin uvnitř společnosti bude pečlivě dohlížet. Už ve svém dřívějším vyjádření zmínil Guillemot nutnost vylepšit pracovní kulturu a myslet na blaho zaměstnanců, což se podle jeho slov dosud příliš nedařilo.
Dalším, kdo z Ubisoftu odchází, je výkonný ředitel kanadských studií Yannis Mallat, který sice není spojován s žádnými incidenty, ale podle oficiálního vyjádření mu množící se nařčení z nevhodného chování vůči jemu podřízeným zaměstnancům neumožňuje v dosavadní práci pokračovat. Na tomto místě se můžeme vrátit k Maximu Bélandovi, který vedle své pozice v kreativní skupině nadále vykonával funkci creative directora v torontské pobočce a Mallatův odchod je s ním zřejmě spojen. Souviset ale může i s nedávným odchodem creative directora Assassin’s Creed Valhalla Ashrafa Ismaila z Ubisoftu Montreal, který byl pro změnu nařčen z nevěry. Poslední, vysoce postavenou zaměstnankyní, která z Ubisoftu odchází, je ředitelka oddělení lidských zdrojů Cécile Cornet. Z povahy své profese se musela incidenty přímo zabývat a podle jejího vyjádření je zjevné, že na ni byl zvyšující se tlak příliš. „Jde o nejlepší rozhodnutí v zájmu jednoty celé společnosti,“ uvedla konkrétně a zástupci Ubisoftu potvrdili, že za ni hledají náhradu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nemluvě o miliardách které si musí mezi sebou rozdělit a Ti co makaj 12 až 16 hod. denně zatleskaj na večerní párty u pivka.
Herní průmysl by měl zažít revoluci která by měla od základu překopat herní dění a hlavní dinosaury kteří určují co a jak bude a za kolik. Když čtu že na jedné části hry podotýkám ne na celé ale jen na části maká 900 lidí a pak Vám vyplivnou na jaře nebo na podzim nedodělanou škváru, kterou musí pak rychle zpravovat a dodělávat je mě z toho kyblík:-)