branding
Battlefield 2042, Electronic Arts, Z Battlefieldu 2042 zmizel po pouhém dni zombie mód

Z Battlefieldu 2042 zmizel po pouhém dni zombie mód

Stejně jako v případě Portalu je problémem příděl zkušeností. Vývojáři z DICE LA se omlouvají

Zdroj: Electronic Arts
24. 1. 2022
Název: Battlefield 2042 Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 11. 2021

Poslední zprávy o Battlefieldu 2042 nenaznačují, že by se hrou a jejím postupným vývojem a vylepšováním bylo všechno v pořádku. Ačkoliv se v minulém týdnu objevily pouze spekulace, agentura Bloomberg naznačila, že Electronic Arts není spokojené s tím, jak hra dopadla a patrně uvažuje nad přechodem některé z částí hry k modelu free to play. Ani nový obsah, který do hry přibývá za přispění DICE i losangeleské pobočky Ripple Effect Studios (dříve DICE LA, pozn. red.), však neplní svou funkci dokonale a v případě zombie módu dokonce došlo po jednom jediném dni od uvedení k jeho odstranění. Důvodem jsou problémy se ziskem zkušeností, na které trpěl i sandboxový režim Portal, a hráči se právem ptají, jak něco takového vůbec mohlo projít procesem testování a hodnocení na herní ekonomiku.

Na dálku odpovídá jeden z designérů Justin Wibe na Twitteru, který se snažil během víkendu vysvětlit, co přesně se se zombíky nepovedlo a co bude nutné do budoucna změnit. „Odstranili jsme zombie režim a nahradili jej módem Gun Game. Doufáme, že se nám podaří vše opravit a udržet příděl zkušeností v souladu se zbytkem hry,“ komentoval Wibe hlavní kroky vývojářů. Naznačil také, že studio zpřísnilo proces interního hodnocení jednotlivých buildů hry a chce zajistit, aby se podobné incidenty v budoucnu již nestávaly. Zarážející je nicméně Wibeho další odpověď konkrétnímu hráči, kterého zajímá reakce na nepříliš vřelé přijetí popisovaného módu ze strany hráčů.

„Myslím si, že režim měl potenciál, ale musí se na chvíli vrátit zpět do vývoje. Bez ohledu na to se musíme soustředit na důležitější věci, jako je zlepšení přídělu zkušeností pro Battlefield Portal,“ vyjmenoval Wibe a zavdal tak příčinu k dalším otázkám. Proč tedy vůbec zombie mód vznikal? Proč byl zařazen do ostrého provozu ve chvíli, kdy jednoduše nefungoval? A proč vývojáři raději nedělají maximum pro to, aby opravili Portal a udělali z něj to, čím se zdál být při svém odhalení – tedy ultimativní zážitek z Battlefieldu napříč všemi díly, které kdy vyšly? „Nebudu vám lhát, tohle nikdy nemělo projít skrz naše testování. Myslím, že naše touha vytvořit zábavný režim se zombíky nám zastřela schopnost vidět tak jednoduchou věc, jako je dopad na rozdělování zkušenosti,“ říká Wibe a i v dalších tweetech se hráčům omlouvá za vzniklé potíže.

Za připomínku nicméně stojí, že ve zmiňovaném módu Portal se už změny začaly projevovat, když vývojáři z DICE představili minulý týden a nastavili tři úrovně pro plné, nebo částečné přidělení XP podle nastavení konkrétní vytvořené hry. Pokud použijete některý z připravených módů, dostanete všechny zkušenosti a můžete také plnit týdenní výzvy. Pokud budete vytvářet vlastní hru, ale nebudete modifikovat sílu zbraní a zdraví vojáků, přijde limit na 300 XP za minutu, ale stále bude možné použít tyto zkušenosti pro týdenní výzvy a další přidružené žebříčky. Ovšem v momentě, kdy do výroby vlastního módu zapojíte logický editor na webu a všechny další pokročilejší nástroje – zejména úpravu zdraví vojáků a sílu poškození – nic kromě 300 XP za minutu z vaší hry nedostanete. Jde o způsob, jakým se DICE chce bránit proti tzv. farmaření zkušeností, které se týkalo Portalu a bohužel souviselo i se zombíky. V tuto chvíli proto nezbývá nic jiného než počkat, jak problém vývojáři ošetří a zda – případně v jaké podobě – se zombie do hry vrátí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru