Poslední zprávy o Battlefieldu 2042 nenaznačují, že by se hrou a jejím postupným vývojem a vylepšováním bylo všechno v pořádku. Ačkoliv se v minulém týdnu objevily pouze spekulace, agentura Bloomberg naznačila, že Electronic Arts není spokojené s tím, jak hra dopadla a patrně uvažuje nad přechodem některé z částí hry k modelu free to play. Ani nový obsah, který do hry přibývá za přispění DICE i losangeleské pobočky Ripple Effect Studios (dříve DICE LA, pozn. red.), však neplní svou funkci dokonale a v případě zombie módu dokonce došlo po jednom jediném dni od uvedení k jeho odstranění. Důvodem jsou problémy se ziskem zkušeností, na které trpěl i sandboxový režim Portal, a hráči se právem ptají, jak něco takového vůbec mohlo projít procesem testování a hodnocení na herní ekonomiku.
We’ve removed the Zombie’s mode and replaced with Gun Game. Hopefully we can fix it in the future and keep it in alignment with standard game progression. We’ve also tightened our review process to make sure this doesn’t happen again. Thanks for your patience and understanding.
— Justin Wiebe (@JA_Wiebe) January 21, 2022
Na dálku odpovídá jeden z designérů Justin Wibe na Twitteru, který se snažil během víkendu vysvětlit, co přesně se se zombíky nepovedlo a co bude nutné do budoucna změnit. „Odstranili jsme zombie režim a nahradili jej módem Gun Game. Doufáme, že se nám podaří vše opravit a udržet příděl zkušeností v souladu se zbytkem hry,“ komentoval Wibe hlavní kroky vývojářů. Naznačil také, že studio zpřísnilo proces interního hodnocení jednotlivých buildů hry a chce zajistit, aby se podobné incidenty v budoucnu již nestávaly. Zarážející je nicméně Wibeho další odpověď konkrétnímu hráči, kterého zajímá reakce na nepříliš vřelé přijetí popisovaného módu ze strany hráčů.
I’m not going to lie, this one shouldn’t have gotten through our review process. I think our desire to create a fun zombies mode clouded our ability to see such a simple thing like the impact it would have on progression. I’m very sorry for the hardship this has caused. https://t.co/01MXOdWGN5
— Justin Wiebe (@JA_Wiebe) January 21, 2022
„Myslím si, že režim měl potenciál, ale musí se na chvíli vrátit zpět do vývoje. Bez ohledu na to se musíme soustředit na důležitější věci, jako je zlepšení přídělu zkušeností pro Battlefield Portal,“ vyjmenoval Wibe a zavdal tak příčinu k dalším otázkám. Proč tedy vůbec zombie mód vznikal? Proč byl zařazen do ostrého provozu ve chvíli, kdy jednoduše nefungoval? A proč vývojáři raději nedělají maximum pro to, aby opravili Portal a udělali z něj to, čím se zdál být při svém odhalení – tedy ultimativní zážitek z Battlefieldu napříč všemi díly, které kdy vyšly? „Nebudu vám lhát, tohle nikdy nemělo projít skrz naše testování. Myslím, že naše touha vytvořit zábavný režim se zombíky nám zastřela schopnost vidět tak jednoduchou věc, jako je dopad na rozdělování zkušenosti,“ říká Wibe a i v dalších tweetech se hráčům omlouvá za vzniklé potíže.
#Battlefield2042 Update 3.2 – Portal XP Changes.
✅ Increased the per minute XP cap across all Portal modes to 300.
✅ Full, Moderate and Restricted Portal Progression 👇🛠️ Update 3.3 will include an UI indicator showing if a created mode will have Progression restrictions. pic.twitter.com/cktDy6xTww
— Battlefield Bulletin (@BFBulletin) January 19, 2022
Za připomínku nicméně stojí, že ve zmiňovaném módu Portal se už změny začaly projevovat, když vývojáři z DICE představili minulý týden a nastavili tři úrovně pro plné, nebo částečné přidělení XP podle nastavení konkrétní vytvořené hry. Pokud použijete některý z připravených módů, dostanete všechny zkušenosti a můžete také plnit týdenní výzvy. Pokud budete vytvářet vlastní hru, ale nebudete modifikovat sílu zbraní a zdraví vojáků, přijde limit na 300 XP za minutu, ale stále bude možné použít tyto zkušenosti pro týdenní výzvy a další přidružené žebříčky. Ovšem v momentě, kdy do výroby vlastního módu zapojíte logický editor na webu a všechny další pokročilejší nástroje – zejména úpravu zdraví vojáků a sílu poškození – nic kromě 300 XP za minutu z vaší hry nedostanete. Jde o způsob, jakým se DICE chce bránit proti tzv. farmaření zkušeností, které se týkalo Portalu a bohužel souviselo i se zombíky. V tuto chvíli proto nezbývá nic jiného než počkat, jak problém vývojáři ošetří a zda – případně v jaké podobě – se zombie do hry vrátí.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Jestli mě paměť neklame, tak za posledních několik let (cca. 6-7 určitě) vydali jen jednu skutečně novou a dobrou vlastní hru (Anthem tam fakt nepočítám), která byla ale opravdu dobrá a to byl APEX Legends, ale zbytek je buď jen stále nové a nové série her NHL, FIFA a nebo nepovedené věci a to včetně letošního BF.