S tím, jakým způsobem informují Microsoft a Sony o nových konzolích, začíná se i mezi hráči utvářet jistá představa, co mohou v období letošních Vánoc vlastně očekávat. Na jedné straně je to hrubý výkon a užitečný design, na druhé pravděpodobně sofistikovanější optimalizace jednotlivých částí a historický příslib zajímavých exkluzivních titulů. Určit, která konzole je lepší, znamená hodit rozbušku mezi oba tábory herních nadšenců a stejně se nedočkat odpovědi, protože co se líbí jednomu, nemusí se ani náhodou pozdávat druhému. Přesto se do podobné debaty nechal zcela dobrovolně vtáhnout softwarový inženýr Ali Salehi z Cryteku a v rozhovoru pro íránský portál Vigiato mimo jiné řekl, že psát kód pro PlayStation 5 je mnohem jednodušší, než se o to stejné snažit na Xboxu Series X.
Vývojář z Cryteku buďto neobratně obchází dohodu o mlčenlivosti tím, že cituje své kolegy, nebo ji přímo porušuje a bere tak na sebe riziko následných finančních trestů.
„Za sebe nic konkrétního říct nemůžu, cituji pouze ty, kdo už učinili veřejné prohlášení. Vývojáři tvrdí, že PlayStation 5 je nejjednodušší konzole, pro jakou jsme kdy mohli kódovat, abychom dosáhli co nejvyššího výkonu. Pokud jde o software, PlayStation 5 je extrémně jednoduchý a má mnoho funkcí, které dávají vývojářům maximální svobodu. Celkově vzato je PlayStation 5 lepší konzolí,“ říká Salehi v jednom z dostupných překladů popisovaného rozhovoru. Je nicméně nutné podtrhnout, že vývojář z Cryteku buďto neobratně obchází dohodu o mlčenlivosti tím, že cituje své kolegy, nebo ji přímo porušuje a bere tak na sebe riziko následných finančních trestů. Možná je i eventualita, že ani jeden z devkitů chystaných konzolí nemá k dispozici, tím by pak všechna další prohlášení na konto Xboxu a PlayStationu byla jen zbytečnou fabulací ve snaze vzbudit poprask a senzaci.
Pokud bychom ale měli uvažovat v rovině, že Salehi předkládá skutečné informace, zakládající se na jeho vlastních zkušenostech a výpovědi ostatních kolegů, pak připodobňuje Xbox Series X ve smyslu výkonu a jeho využitelnosti k PlayStationu 3. „Počet teraflopů indikuje, jak rychle může procesor za optimálních podmínek teoreticky pracovat. Výsledek ale tvoří mnoho faktorů a řetěz procesů, které jsou na sobě závislé. Pokud jeden z nich nebude pracovat dostatečně rychle, výkon se v další části [procesu] sníží,“ říká Salehi. Vzpomíná tím právě na PlayStation 3, který byl papírově výkonnější než Xbox 360, ale v praxi nebyli vývojáři schopni tohoto výkonu z nejrůznějších důvodů dosáhnout. Problémem byla například paměť, která tvořila jedno z hrdel celého výkonu a vývojáři s ní zápasili v podstatě po celou dobu životního cyklu PS3. Něco podobného pak může podle Salehiho nastat i v případě Xboxu Series X, který má i nadále rozdělenou operační paměť na dva segmenty, což ovlivňuje řízení propustnosti a spoléhá se na zastaralé API DirectX a vlastní verzi operačního systému Windows. „Naproti tomu Sony vytváří své vlastní API a software od základu s každou novou generací, se kterou jde na trh. To je přínosné pro ně i pro nás [vývojáře],“ dodává Salehi.
Všechny části grafického čipu PS5, které ovlivňuje rychlost frekvence, tedy věci, které se nevztahují k počtu CU a teraflopům, budou pracovat rychleji než na Xboxu Series X.
Další věc, kterou zmiňuje, je počet výpočetních jednotek – Xbox Series X jich má 56, PlayStation 5 o dvacet méně. I když budeme počítat s tím, že si Xbox Series X sám pro sebe rezervuje 4 CU, pořád jich budou mít vývojáři k dispozici mnohem víc než na konkurenční platformě. Salehi však staví situaci do kontextu a upozorňuje, že výpočetní jednotky PS5 běží na vyšší frekvenci, takže finální rozdíl není tak velký. „Všechny části grafického čipu, které ovlivňuje rychlost frekvence, tedy věci, které se nevztahují k počtu CU a teraflopům, budou pracovat rychleji než na Xboxu Series X. PlayStation 5 tak může pracovat na vrcholu svých možností – 10,28 teraflopů – zatímco XSX těchto čísel nedosahuje a na 12 teraflopů by dosáhl jen v ideálních podmínkách,“ vysvětluje Salehi. Jeho vyjádření je však opravdu nutné vnímat jako postoj člověka, který pravděpodobně má zkušenost s oběma devkity, ale reálně zatím nemůže svou práci s nikým jiným příliš porovnávat.
Najednou jsou onou bernou mincí íránští freelanceři , tou dobou spolupracující s Crytekem ?
Zrovna PS5 chybějící CU tedy vůbec rozumně neokecal a připodobnit CPU a architekturu XSeX k Cellu v PS3 je pak diletantství nejvyšší ( Obě next gen konzole jsou si v podstatě podobné jako nikdy předtím)
Navíc Microsoft s DirectX Ultimate míří právě na mezidruhovou kompatibilitu , Windows ( PE )pod kapotou a víc než podobnost s PC architekturou naopak mluví o přístupnosti PC vývojářů právě k XSX .
Sony byla tím , kdo kdysi s mizerně dokumentovaným a obtížně programovatelným Cellem hodila vývojářům vidle do díla , majitelům zakázala instalovat na PS3 Linux a celkově se tvářila že vše jde podle plánů , i když fakticky X360 převzal v té době vládu nejen výkonem a úrovní grafiky .
Jsem jen rád pokud Sony představí intuitivní prostředí pro lepiče kódu , tohle totiž byla vždy doména PC a Microsoftu . Uvidíme která z konzolí bude nakonec tou lepší variantou , protože zákulisní zprávy mluví o podstatném rozdílu ve výkonu .
PSplus si léta platím , Game Pass je pro mne novinka …
No, ať je to tak, či onak, je snad někdo, kdo se při nákupu konzole PS5 nebo XSX bude řídit výkonem? 🙂 U mě je to zrovinka to poslední, co mě zajímá. A i přesto, že se říká, že PS bude mít méně výkonu, za mě je to právě titulama, které rozhodují, jasný favorit na nákup.
Co prosím? 😀 Výkon řeší lidi ani nevíš kolik. A to že sony pořád mele jen to své že sice nedosahuje výkonu ale zase má Exclusivky už jsou docela trapné. U online her na konzolích je výkon poměrně důležitý. Koukni na rozdíl ps4 a ps4 pro jak docitaji Textury lidi na pro mají poměrně výhodu.
Možná ti to přijde trapné, ale je to tak, mě třeba zrovna exklusivkama docela lákají. Dobře tak někdo vybírá konzole kvůli výkonu, protože jej potřebuje na online hraní, ale lidé co mají ještě herní PC, toto nejspíš neřeší a když se zamyslím, tak pro ty s PC je PS, řekl bych rozumnější volbou, protože si tím pokryjí více titulů, většinou co vyjde na xbox je i na PC. Ale divím se, že se někdo u konzole rozhoduje výkonem, nečekal bych to. Na online hraní, na konzoli, jsem si troufnul jen u UFC a velice rychle to vzalo za své 🙂
Osobně si myslím, že tato spekulace je „reakcí“ na mlžení, mlčení nebo negativní spekulace ohledně PS5.
Podvědomě spojovat nový Xbox s problémy PS5 je podpásovka.
Objektivita je sporná:
Za sebe nic konkrétního říct nemůžu, cituji pouze ty, kdo už učinili veřejné prohlášení mi připomíná výroky některých politiků: opakovaně mi volají mí voliči, a říkaji, že jste (takový a makový), proti tomu se totiž nedá bránit…
Neměl bych problém s tvrzením: Měl jsem možnost kodovat na Xbox, a proto si stojím za tím, že PlayStation 5 je nejjednodušší konzole, pro jakou jsme kdy mohli kódovat, abychom dosáhli co nejvyššího výkonu. Jeho sdělení má význam asi jako informace z televizní reklamy… Protože na zjednodušení programování určitě zapracoval i MS.
Počet teraflopů indikuje, jak rychle může procesor za optimálních podmínek teoreticky pracovat. Výsledek ale tvoří mnoho faktorů a řetěz procesů, které jsou na sobě závislé. Pokud jeden z nich nebude pracovat dostatečně rychle, výkon se v další části [procesu] sníží
Jasně: tohle je obecná fráze, se kterou nelze nesouhlasit. A je úplně jedno, zda se týká konzole, počítače, auta, mobilu…
Ve stylu: nemá cenu si kupovat dobrou grafiku, když zbytek PC stojí za houby…tedy až na to, že právě grafika je (obvykle) tím nejdůležitějším v každém herním PC…
Naproti tomu Sony vytváří své vlastní API a software od základu s každou novou generací, se kterou jde na trh. To je přínosné pro ně i pro nás [vývojáře],- pokud něco připomíná PS3, tak je to toto, protože Xbox se blíží PC se známými Windowsy a DX.
Výpočetní jednotky PS5 běží na vyšší frekvenci- jaká bude dopad v reálu, můžeme jen spekulovat. Mně osobně přijde (ale nejsem profík) lepší více jader na menší frekvenci. Paralela s autem: 2l turbo diesel je lepší než 1,6 benzín – stejná rychlost ale vyšší otáčky, spotřeba, opotřebení…
Závěr: Podle mne cílená „poziitivní zpráva“ malé validity. Chleba se bude ještě lámat, nejpozději v termínu , kdy měla být E3. Oproti uvedení PS4 ale má Sony skluz (vím Coronavir) a navíc tehdy na E3 Sony získala zásadní náskok před Xboxem (v přímém srovnání-souboji) .
Každopádně Sony a jejich mlčení podobným spekulacím jen nahrává.
Tento vývojář pracoval převážně na mobilních hrách, proto bych nepřisuzoval žádnou váhu této zprávě. V této situaci lze těžko poznat kdo mluví/píše nezaujaté zprávy a kdo má naopak vybranou stranu.
Ono to veľmi nedáva logiku. Pretože PS3 malo jeden problém, a to je architektúra, ktorá mala na svedomí zložitý vývoj hier a jediný kto ju plne ovládal a vedel do hry implementovať ten vyšší výkon ako mal Xbox boli štúdia Sony. Microsoft čiastočne od Xboxu 360 sa približuje k Pc architektúre Sony od PS4a najnovšie AMD procesy v konzolách sú prakticky totožné s Pc. Samozrejme sú mierne upravené pre konzoly a môžu do nich svoje vlastné featury aplikácie a nástroje pre vývojárov. Ale ten základný vývoj hier už musí z princípu takmer totožný a nie je možné aby bol medzi nejaký obrovský rozdiel. Tam nie lenže nebude rozdiel vo vývoji medzi konzolami, ale on by sa už nemal ani veľmi líšiť od Pc, preto optimazalicia bude oveľa jednoduchšia a hlavne na všetky platformy jednotnejsia. plus Sony tých 10,2Tflops vie dať len vtedy, keď zoberie výkon navyše z procesoraa podtaktuje ho, tu zas nastáva otázka na ako dlho. Pretože vždy to je otázka chladenia, ktoré po rozvode digital foundry vieme, že Xbox ho má naozaj efektívne, kde potom nevidím veľmi dôvod, prečo by nevedel využiť plný výkon.
Príde mi to veľmi nelogické celé prehlásenie, ktoré vlastne zatiaľ vyvracia všetko, čo vieme. A takýchto prehlásení už bolo viac, od bývalého vývojára PS hier, ktorý zas naopak vravel že PS5 je výkonom oveľa viac pozadu ako len tých 1,8Tflops. Každopádne aj keď som primárne PC hráč, teším sa na oboje konzole a nech sa darí obom.
Ačkoliv se nechci pouštět do nějaké hlubší analýzy, myslím, že se Salehi snaží trochu nešťastně vysvětlit, že hardware je sice důležitý, ale pokud neexistuje software, který ho řídí, výkonu se prostě nemusí dostávat. Pokud to je tak, jak popisuje. má mít PS5 řízení procesů jednodušší a efektivnější, díky čemuž může dojít k lepší optimalizaci a následně i výkonu samotných her, který si jako hráči překládáme rychlostí načítání, frameratem atd. Pokud Sony píše pro každou generaci vlastní modernější a podle Salehiho jednoudšší API, má lépe zvládnutou komunikaci mezi pamětí a APU, pak teoreticky může „papírově“ slabší konzole dohnat tu „papírově“ výkonnější. Ostatně, přirovnání k mobilním telefonům s Androidem a iOS je, myslím, dost na místě. Hardwarově jsou telefony od Applu mnohdy méně výkonné než cokoliv jiného, ale skutečný výkon přeložený uživatelskými věcmi jako rychlost, výdrž atd. může být mnohem vyšší díky efektivitě využití toho daného hardwaru a optimalizací. Pořád jsem se ale snažil v článku vystihnout, že je to pouze předaná informace s určitým varováním, kdo je Salehi a že to, co říká, nemusí být pravda…
Nevydává z tohoto důvodu Microsoft DirectX 12 Ultimate ?
Dle všeho bylo vyvíjeno i na a paralelně s Xbox Series X. Z tohohle pohledu se mi zdá jednodušší pro vývojáře API od Microsoftu, protože je skoro identické s tím co používají i pro PC.
Nejsem vývojář, ale na současné generaci na základních modelech má PS4 vyšší počet CU (18/12) při nižší frekvenci (800/853), ale hry tam jdou lépe, proto komentáře že má PS5 vyšší frekvenci a to je lépe moc nedávají smysl.
Jediný problém může být v jiné propustnosti u RAMek u Xboxu, tam jsem to moc z jejich strany nepochopil, ale pouze asi vývojáři můžou říct jaký je v tom problém, MS ujišťuje že to konzultovali i s vývojáři (to by zas ale řekl každý na svojí obranu).
Len dodám, ja som fanúšikom technológie, nie značky a firmy. Chápem, softwar je veľmi dôležity a dal som si námahu prečítal som si to čo písal, aj keď jeho tweet je už zmazany dohľadal som na iných stránkach. Vyjadril sa presne, že API od MC je DX a Windows pričom Sony vyvinulo nové API priamo šité k ich konzole. Takže čisto teoreticky, môže mať novšie featury a nástroje na vývoj hier, ktoré sú lepšie optimalizované. Na druhej strane, Xbox sa snaží vytvoriť jednotnú platformu a jemu defacto jedno, či si hru kúpiš na Xobxe alebo Windows a budúcnosti predpokladám na mobile cez Cloud. Ich cieľ je jasný, zjednotiť to a zamerať sa na služby ktoré ti budú predávať. To isté čo robí momentálne s Windows a ich produktami ako Office. Tým pádom, by bolo proti ich logike ak by vytvárali nové API zvlášt na konzole pretože potrebujú čo najviac jednoduchý port na Pc. Teda ide o technológiu s ktorou už vývojári pracovať vedia, a isto bude aj vynovená k novým konzolam a ich funkciám. Ak teda ale Sony má čisto nové prostredie na tvorbu hier prispôsobenu ich hardweru, určite im to môže poskytnúť lepšie prostriedky na optimalizáciu. Ale tu nastáva otázka, ak si firma ako Ubisoft a vydáva 3A titul na všetky platformy, kde ťa ďalšia optimalizácia a podpora platformy stojí nemalé peniaze, bude to pre nich výhodné investovať cash do optimalizácie nového ps softwaru ? Najme ak teraz budú takmer identické prostredie pre vývoj na Pc a Xbox ? Nebude potom troska PS v tomto na úzadí, do takej miery, aby to bolo cca rovnaké na všetky platformy. Pretože pre nich je to ďalšia práca navyše. A aj Sony sa vyjadrilo respektíve je jasné, že pokukuju po Pc platforme. Ja osobne som toho názoru, že ak by Sony kompletné nejako Pc platformu pre Microsoft je to ich samovražda. Ten trh je príliš veľký a silný aby to spravili. A oni si to uvedomujú, tu len podľa mňa nevedia, ako majú naň vstúpiť, či pomocou ich playstation now alebo postupným vydávaním ich exkluzivit s časovym odstupom.
A iOS vs Android by som veľmi neuvádzal za dobrý príklad a veľmi nerád by som ztrgol debatu do tohto smeru. Tam je príliš veľa iných okolností, ktoré majú na to vplyv ako v prípade konzol.
PS: ospravedlňujem sa písal som to na mobile popri práci, je to plné gramatických chýb a občas píšem ako analfabet 😀 snáď pochopíte moje myšlienkové pochody 😀
Myslím si, že a výkonem na XSeX to nebude tak horké, vždyť všechny nove hry maji běhat i na klasickem Xbox One- starý(současný) xbox one ma nejaky jakych 1,3 teraflopu vs XSeX 12 teraplopu. Opravdu jsem zvědavý jak ty hry budou vypadat, když mají fungovat na tak „nevykonnem“ stroji. Tato „dopředná“ kompatibilita bude nové first party hry limitovat co se desingu her a rozlohy týče. Opravte mě jestli se pletu..
Používat jako příklad android a ios, je velmi nešťastné. Čipy které apple používá, jsou jedny z nejvýkonnějších mobilních čipů, jejich výkon se projevuje ještě více, díky tomu, že systém ios je připraven pro běh na na pár specifických čipech. Stejně to je i s aplikacemi, u kterých se už při vývoji ví na jakých procesorech poběží. Za to android a androidí aplikace se vyvíjí s tím, že poběží na stovkách různých konfiguracích čipů, pamětí apod. Takže vývoj obou konzolí se podobá ios a ani jedna konzole nelze připodobnit k androidu. (moje osobní poznámka kterou jsem si nemohl odpustit: Mimo to, stejně android rychlostí, výdrží… drží krok s ios, i přes takovou nevýhodu. Jedinou příčinou proč si někdo myslí opak je, že zařízení s ios se prodávají jen „vlajkové“ modely, za to telefony s androidem se dají sehnat od 1,5k do 40k.)
Jestli jsem to dobře pochopil, tak Salehi mluví pouze o grafickém výkonu, když se podíváme na výkon cpu, tak je vidět že xbox má navrch. Xbox má výší stálý takt cpu než ps5, a to ps5 udává variabilní takt (v boostu), takže reálný takt bude ještě o něco nižší. Kdyby využití grafického výkonu u xboxu pokulhávalo, pořád to může dohnat cpu.
Ale u XSX máte o čtvrtinu silnější grafiku než u PS5. Má víc výpočetních jednotek.
Celé toto tvrzení v článku jsou blbosti, stačí začít už jen tím, že vývojáře nezajímá výkon a teraflopy jsou jedno.
Zajímá a jedno nejsou.
Obě konzole jsou dobré a budou fungovat skvěle, Xbox chce mít větší propojení s PC, tak logicky musí trochu se tomu PC podobat, taky chtějí u některých her mít workshop a umožnit modování (což naopak Sony moc rádo nemá) a pro to potřebuje vyšší výkon.
Obě konzole jsou navržené dobře a ve smyslu filozofie dané společnosti a pro to, co mají dělat (a zjevně to budou dělat dobře).
A mimochodem, XSX má stejně jako XOX několik OS, jeden z nich je i osekanej windows, ale hry se tam na tom jaksi neprovázejí. Je tam pro úplně jiné služby než pro hraní… takže tam plácá nesmysly. Jakmile někdo začne nekonkrétně plácat, že tam je windows a neuvede co z jeho služeb a v jaké verzi a pro co, tak je jasný že manipuluje.
Tyto webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace o tom, jak tyto webové stránky používáte, jsou sdíleny se společností Google. Používáním těchto webových stránek souhlasíte s použitím souborů cookie.
Zrovna PS5 chybějící CU tedy vůbec rozumně neokecal a připodobnit CPU a architekturu XSeX k Cellu v PS3 je pak diletantství nejvyšší ( Obě next gen konzole jsou si v podstatě podobné jako nikdy předtím)
Navíc Microsoft s DirectX Ultimate míří právě na mezidruhovou kompatibilitu , Windows ( PE )pod kapotou a víc než podobnost s PC architekturou naopak mluví o přístupnosti PC vývojářů právě k XSX .
Sony byla tím , kdo kdysi s mizerně dokumentovaným a obtížně programovatelným Cellem hodila vývojářům vidle do díla , majitelům zakázala instalovat na PS3 Linux a celkově se tvářila že vše jde podle plánů , i když fakticky X360 převzal v té době vládu nejen výkonem a úrovní grafiky .
Jsem jen rád pokud Sony představí intuitivní prostředí pro lepiče kódu , tohle totiž byla vždy doména PC a Microsoftu . Uvidíme která z konzolí bude nakonec tou lepší variantou , protože zákulisní zprávy mluví o podstatném rozdílu ve výkonu .
PSplus si léta platím , Game Pass je pro mne novinka …
Podvědomě spojovat nový Xbox s problémy PS5 je podpásovka.
Objektivita je sporná:
Za sebe nic konkrétního říct nemůžu, cituji pouze ty, kdo už učinili veřejné prohlášení mi připomíná výroky některých politiků: opakovaně mi volají mí voliči, a říkaji, že jste (takový a makový), proti tomu se totiž nedá bránit…
Neměl bych problém s tvrzením: Měl jsem možnost kodovat na Xbox, a proto si stojím za tím, že PlayStation 5 je nejjednodušší konzole, pro jakou jsme kdy mohli kódovat, abychom dosáhli co nejvyššího výkonu. Jeho sdělení má význam asi jako informace z televizní reklamy… Protože na zjednodušení programování určitě zapracoval i MS.
Počet teraflopů indikuje, jak rychle může procesor za optimálních podmínek teoreticky pracovat. Výsledek ale tvoří mnoho faktorů a řetěz procesů, které jsou na sobě závislé. Pokud jeden z nich nebude pracovat dostatečně rychle, výkon se v další části [procesu] sníží
Jasně: tohle je obecná fráze, se kterou nelze nesouhlasit. A je úplně jedno, zda se týká konzole, počítače, auta, mobilu…
Ve stylu: nemá cenu si kupovat dobrou grafiku, když zbytek PC stojí za houby…tedy až na to, že právě grafika je (obvykle) tím nejdůležitějším v každém herním PC…
Naproti tomu Sony vytváří své vlastní API a software od základu s každou novou generací, se kterou jde na trh. To je přínosné pro ně i pro nás [vývojáře],- pokud něco připomíná PS3, tak je to toto, protože Xbox se blíží PC se známými Windowsy a DX.
Výpočetní jednotky PS5 běží na vyšší frekvenci- jaká bude dopad v reálu, můžeme jen spekulovat. Mně osobně přijde (ale nejsem profík) lepší více jader na menší frekvenci. Paralela s autem: 2l turbo diesel je lepší než 1,6 benzín – stejná rychlost ale vyšší otáčky, spotřeba, opotřebení…
Závěr: Podle mne cílená „poziitivní zpráva“ malé validity. Chleba se bude ještě lámat, nejpozději v termínu , kdy měla být E3. Oproti uvedení PS4 ale má Sony skluz (vím Coronavir) a navíc tehdy na E3 Sony získala zásadní náskok před Xboxem (v přímém srovnání-souboji) .
Každopádně Sony a jejich mlčení podobným spekulacím jen nahrává.
Príde mi to veľmi nelogické celé prehlásenie, ktoré vlastne zatiaľ vyvracia všetko, čo vieme. A takýchto prehlásení už bolo viac, od bývalého vývojára PS hier, ktorý zas naopak vravel že PS5 je výkonom oveľa viac pozadu ako len tých 1,8Tflops. Každopádne aj keď som primárne PC hráč, teším sa na oboje konzole a nech sa darí obom.
Dle všeho bylo vyvíjeno i na a paralelně s Xbox Series X. Z tohohle pohledu se mi zdá jednodušší pro vývojáře API od Microsoftu, protože je skoro identické s tím co používají i pro PC.
Nejsem vývojář, ale na současné generaci na základních modelech má PS4 vyšší počet CU (18/12) při nižší frekvenci (800/853), ale hry tam jdou lépe, proto komentáře že má PS5 vyšší frekvenci a to je lépe moc nedávají smysl.
Jediný problém může být v jiné propustnosti u RAMek u Xboxu, tam jsem to moc z jejich strany nepochopil, ale pouze asi vývojáři můžou říct jaký je v tom problém, MS ujišťuje že to konzultovali i s vývojáři (to by zas ale řekl každý na svojí obranu).
A iOS vs Android by som veľmi neuvádzal za dobrý príklad a veľmi nerád by som ztrgol debatu do tohto smeru. Tam je príliš veľa iných okolností, ktoré majú na to vplyv ako v prípade konzol.
Nechcete inak pridať možnosť úpravy komentu ?
Jestli jsem to dobře pochopil, tak Salehi mluví pouze o grafickém výkonu, když se podíváme na výkon cpu, tak je vidět že xbox má navrch. Xbox má výší stálý takt cpu než ps5, a to ps5 udává variabilní takt (v boostu), takže reálný takt bude ještě o něco nižší. Kdyby využití grafického výkonu u xboxu pokulhávalo, pořád to může dohnat cpu.
Celé toto tvrzení v článku jsou blbosti, stačí začít už jen tím, že vývojáře nezajímá výkon a teraflopy jsou jedno.
Zajímá a jedno nejsou.
Obě konzole jsou dobré a budou fungovat skvěle, Xbox chce mít větší propojení s PC, tak logicky musí trochu se tomu PC podobat, taky chtějí u některých her mít workshop a umožnit modování (což naopak Sony moc rádo nemá) a pro to potřebuje vyšší výkon.
Obě konzole jsou navržené dobře a ve smyslu filozofie dané společnosti a pro to, co mají dělat (a zjevně to budou dělat dobře).
A mimochodem, XSX má stejně jako XOX několik OS, jeden z nich je i osekanej windows, ale hry se tam na tom jaksi neprovázejí. Je tam pro úplně jiné služby než pro hraní… takže tam plácá nesmysly. Jakmile někdo začne nekonkrétně plácat, že tam je windows a neuvede co z jeho služeb a v jaké verzi a pro co, tak je jasný že manipuluje.