Společnost AMD už za necelé dva týdny představí první tituly, které budou podporovat technologii FidelityFX Super Resolution, která se zjednodušeně stará o zvyšování rozlišení a frekvence snímků ve hrách bez dopadu na výkon grafické karty. Řešení bylo představeno už před několika dny a zástupci AMD ohromili informací, že FSR bude dostupné také na starších grafických kartách, včetně těch od konkurenční Nvidie. Jak se ale zdá, popisovanou technologii bude možné používat i na konzolích a jako první se hlásí Microsoft se svým Xboxem Series.
New AMD FidelityFX Super Resolution tech could improve Xbox Series X|S framerate and resolution even more. https://t.co/nrkCFNjcO6 pic.twitter.com/BDFWFokVaV
— IGN (@IGN) June 4, 2021
Mluvčí Microsoftu to potvrdil během konference Game Stack Live a následně naznačil, že další informace budou k dispozici už brzy. „Jsme nadšení potenciálem FidelityFX Super Resolution od AMD, coby další skvělé metody pro vývojáře, jak zvýšit rozlišení či framerate ve svých hrách. Už brzy prozradíme víc,“ zní prohlášení pro IGN a naše pozornost se obrací směrem k nedělní dvojité konferenci Xboxu a Bethesdy. Na druhou stranu by ale nebylo překvapivé, kdyby se Microsoft na E3 věnoval jen hrám a třeba spojil svou prezentaci o hardwarových možnostech s AMD onoho 22. června, kdy má dojít na v úvodu zmiňované odhalení prvních her a partnerů, kteří FSR využijí.
Co se týče případných možností, konzole se mohou opřít o jednotnou hardwarovou specifikaci, čímž by se zapojení FSR mohlo stát poměrně univerzálním řešením pro všechny vývojáře. Není těžké představit si, že nad rámec již zavedených zobrazovacích režimů by přibyla položka s nastavením dílčí kvality Super Resolution a hráči by mohli sami za cenu zvolené míry degradace obrazu třeba navyšovat fps v akčních či jiným způsobem kompetitivních hrách. Pokud by šlo o další vrstvu nad zmiňovanými módy zobrazení, vhodnou kombinací by mohlo dojít i na balanc mezi 4K rozlišením a alespoň 60 fps, včetně zachovaého ray tracingu, samozřejmě už ale mírně předbíháme formu implementace a na detaily si budeme muset trpělivě počkat.
Otázkou pak zůstává, zda se stejnou cestou vydá také Sony se svým PlayStationem 5 – stranou nemůže zůstat univerzálnost FSR, příslib fungování i na starších grafických kartách, což by PS5 od této možnosti nediskvalifikovalo a také spekulace z března, které do úvah nad využitím Super Resolution zahrnovaly i konzoli od Sony.
Článek původně uváděl informaci, že je konzole PS5 v porovnání s Xbox Series založena na starší architektuře čipu od AMD. Oficiální stránky architektury RDNA 2 ale uvádí, že ji čip v konzoli PlayStation 5 rovněž plně využívá. Děkujeme za upozornění.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
V každém případě, čím širší podpora se technologii dostane, tím lépe v jejím etablování na trhu a tím pádem větší ochota vývojářů ji ve hrách využívat. Jelikož Sony nemá častokrát potřebu ventilovat na veřejnost záležitosti technického rázu (na rozdíl od MS), vůbec bych se nedivil, kdyby se informace o použití FSR u PS5 dostala ven až na základě nějakého důvěryhodného rumoru nebo leaku od vývojářů a nikoliv přímo ze strany Sony:-)