Před pár dny agentura Bloomberg vyzpovídala Phila Spencera, který se rozpovídal o plánech a budoucnosti Xboxu, která zahrnuje například vlastní handheld, další akvizice nebo vydávání vlastních her na dalších platformách. Krátce nato vyšel další rozhovor od magazínu Rolling Stone, v němž byla řeč především o samotné konzoli. Ačkoli Xbox stále více sází na cloudové hraní, čemuž se věnuje i jeho nová kampaň „This is an Xbox“, Spencer opět ujišťuje, že i v budoucnu bude Xbox stále něco, co si bude možné koupit fyzicky jako konzoli. Xbox už není primárně jen „box“, ale nadále jím zůstane.
„Rozhodně v budoucnu uděláme více konzolí a dalších zařízení.“
Spencer poznamenal, že je rád, že lidé kupují Xbox jako hardware, ale nejedná se o rostoucí trh, jelikož největší růst hráčů kolem Xboxu ve skutečnosti zaznamenávají na PC a v cloudu. „Máme rádi tyto zákazníky, ale co se týče pokračující expanze a růst Xboxu, je to o PC a cloudu a jde o to, aby naše hry byly dostupnější na více místech. To ovšem neznamená, že se Microsoft vzdá vlastní konzole, jelikož Spencerova definitivní odpověď zní: „Rozhodně v budoucnu uděláme více konzolí a dalších zařízení.“ Pro Spencera je dědictví Xboxu důležité, zvláště po tolika letech strávených ve společnosti a u začátků samotné konzole v roce 2001, a je toho názoru, že jeho DNA musí být něčím víc než jen strwamovací služba a digitální knihovna softwaru. Mezi zmiňovanými „dalšími zařízeními“ se tak pochopitelně nachází i již potvrzený handheld, k němuž však Spencer v předchozím rozhovoru dodal, že je ještě roky vzdálen. Je nicméně součástí strategie Microsoftu a Xboxu více proniknout do mobilního segmentu. „Myslím si, že aby byl Xbox živý, úspěšný, musí být o více kusech hardwaru,“ dodal.
„Nyní je obtížnější ukázat výhody.“
Spencer byl nicméně dotázán i na mezigenerační konzoli, které jsme se dočkali u konkurenčního PlayStationu s modelem PlayStation 5 Pro. V této souvislosti nedal jasnou odpověď, dle magazínu však naznačil, že něco takového není potřeba vzhledem ke klesajícím výnosům, které vývojáři zaznamenávají v souvislosti s narůstajícím výkonem. „Přemýšlíme o hardwaru, který může přinést jedinečnou hodnotu pro naše hráče nebo tvůrce na naší platformě,“ řekl Spencer s tím, že nepotřebují dělat další hardware kvůli vlastnímu prospěchu. „Opravdu vám nové zařízení poskytne nějakým způsobem unikátní zážitek na obrazovce? Už to není jako za starých časů, kdy se přecházelo z původního Xboxu na 360 – to bylo z SD rozlišení na HD. Nyní je obtížnější ukázat výhody,“ vysvětlil Spencer, tudíž se dá předpokládat, že Xbox v rámci této generace zůstane u svých dvou modelů Xbox Series X a Xbox Series S. A jisté rovněž je, že se v příští generaci dočkáme i dalšího skutečného „boxu“.