Vývojáři ze studia Infinity Ward se na sociálních sítích pochlubili statistikou, shrnující první den hraní battle royale režimu Warzone pro Call of Duty: Modern Warfare. Vzhledem k dlouhému období postupného zvyšování zájmu prostřednictvím neoficiálních úniků a náznaků, se nedá situace přirovnat k nečekanému vydání Apex: Legends. Jako příklad nelze použít ani Fortnite, který se narodil do doby, kdy už sice battle royale hry získávaly na popularitě, ale jejich tehdejší postavení bylo úplně jiné než dnes. Přijměte proto potvrzených 6 milionů hráčů za prvních 24 hodin jako číslo, které je sice bez přehánění fantastické, ale o trvanlivosti hry, budoucí popularitě či funkčním vývojářsko-marketingovém plánu Activisionu a Infinity Ward neříká zatím vůbec nic.
„To byl ale den! Warzone běží 24 hodin a do hry skočilo 6 milionů hráčů. Díky všem, teprve začínáme,“ píší vývojáři na sociálních sítích a milník doprovází i stylovým obrázkem. Bez ohledu na cokoliv totiž dokázali řečí čísel oba výše zmiňované souputníky porazit a usednout na jednodenní trůn. Jak připomíná analytik Daniel Ahmad, Apex získal první milion hráčů za pouhých 8 hodin od svého uvedení, ve zbývajících 16 hodinách už ale číslo narostlo „jen“ ke 2,5 milionům. Po třech dnech pak dosáhl Apex na 10 milionů hráčů, což se Fortnitu podařilo až za tři týdny. Pozice Warzone je proto velmi specifická a o to zajímavější bude sledovat, zda a případně kam bude číslo růst a zda i díky free-to-play zpracování překročí stín Blackoutu. Sluší se totiž připomenout, že battle royale pro Black Ops IV byl přímou součástí původní, tedy placené hry a Activision očividně neměl ambice dostat se s Blackoutem dál. Warzone naproti tomu může následovat cestu svých konkurentů, a pokud bude hra úspěšná, zavítat třeba i na mobilní platformy či Nintendo Switch.
Pozice Warzone je velmi specifická a o to zajímavější bude sledovat, zda a případně kam bude číslo růst a zda i díky free-to-play zpracování překročí stín Blackoutu.
Kromě toho by mohl popularitě režimu Warzone pomoct i odvážný počet hráčů, kterých je momentálně pro jeden zápas umístěno do výsadkového letadla 150. Podle jednoho z vedoucích studia Infinity Ward Patricka Kellyho to už ale brzy nemusí platit: „Mohu vám říct, že [interně] už testujeme 200 hráčů. Tuto možnost zpřístupníme trochu později,“ říká v rozhovoru pro USA Today. Jeho vyjádření jde ruku v ruce se sebevědomým pocitem, že mapa Verdansk je v prostoru battle royale her unikátní a dvě stovky soupeřících hráčů bez problému pojme. „Infinity Ward začalo pracovat na masivním, otevřeném prostředí už před několika lety. Chtěli jsme, aby herní svět byl co nejvíc uvěřitelný, takže jsme ho vytvářeli po vzoru skutečných měst a lokací po celém světě. Zatímco ostatní hry mají 100-200 budov, my jich máme unikátních tisíce a všechny jsou jako skutečné,“ říká Kelly a slibuje i postupné zvětšení skupin hráčů.
Momentálně si Warzone můžete zahrát pouze v týmech po třech hráčích, i když lze do zápasu vstoupit jen jako jednotlivec či dvojice, není-li zapnutá funkce automatického doplnění týmu. Podobně jako v případě 200členných zápasů už ale podle Kellyho interně testují týmy po čtyřech a pěti hráčích, vydání však nechtějí uspěchat. Nejdůležitější je podle vývojářů všechno řádně otestovat a zkoušet nejrůznější alternativy, jako byly údajně v jednu chvíli i týmy devíti vojáků. Uvidíme tedy, kam se Warzone vyvine a zda konkurenční tlak ustojí, předpoklady k tomu má solidní.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Uvidíme kam až vývojáři z Activision a Infinity Ward posunou hranice.