branding
Warren Spector oznámil vývoj nového projektu

Warren Spector oznámil vývoj nového projektu

O System Shocku 3 ale dál mlčí. Ticho na jeho kdysi velmi aktivním Twitteru trvá už 2 roky

Zdroj: OtherSide Entertainment
3. 3. 2022

Studio OtherSide Entertainment, které před devíti založil vizionář Paul Neurath a designér Warren Spector, oznámilo v noci na dnešek nový projekt. Za jeho vývojem stojí sám Spector, kterému lze v odvětví videoher jen stěží upírat významné zásluhy. Ostatně, stál u zrodu her jako Wing Commander, System Shock nebo Deus Ex, které platí ve svých žánrech za jedny z nejlepších a nejpropracovanějších titulů, takže očekávání stran nového projektu letí do oblak. Zvlášť, když by se mělo podle prvních informací jednat o další immersive-sim záležitost, přesně v duchu System Shocku či Deus Ex. Je tu však jedno velké ale, které mohou fanoušci právě pod vlivem předchozích Spectorových úspěchů přehlížet – OtherSide už sedm let pracuje na System Shocku 3, o kterém jsme ale neslyšeli dlouhé dva roky od převzetí hlavní části vývoje čínskou společností Tencent.

„Je skvělý pocit pracovat s talentovaným týmem na novém titulu a nové značce,“ řekl Spector v krátkém tiskovém prohlášení na stránkách studia. „Fanoušci mé práce už vědí, co mohou očekávat: pohlcující svět a poutavý příběh, který mohou přímo ovlivňovat svými volbami a přístupem k samotné hře,“ dodal slavný designér a doplnil, že projekt je na samém začátku a vývojáři se teprve v budoucnu podělí o bližší informace. Nic dalšího – kromě obrázku s velrybou – na konto nové hry od OtherSide nezaznělo, určitá tajuplnost a podivné načasování v nás ale budí mírné rozpaky zejména s přihlédnutím ke zmiňovanému System Shocku 3 i podivném utnutí veškeré veřejné komunikace ze strany Warrena Spectora na sociálních sítích.

Fanoušci mé práce už vědí, co mohou očekávat: pohlcující svět a poutavý příběh, který mohou přímo ovlivňovat svými volbami a přístupem k samotné hře, říká Spector.

Pokud zavítáte na jeho kdysi velmi aktivní profil na Twitteru, poslední příspěvek se datuje k 7. lednu 2020. Tím Spector ukončil poměrně dlouhou šňůru příspěvků, které mnohdy přicházely i několikrát za den. Od té doby ale sám za sebe na nic nereagoval a vystavěl kolem sebe hradbu mlčení, stejně jako učinila společnost OtherSide v souvislosti se System Shockem 3. Připomínáme proto, že tým v austinské pobočce zmiňovaného studia, který měl vývoj na starost, se za blíže nekomentovaných okolností v roce 2020 rozpadl. Následně po vlně spekulací přišel čínský Tencent, kterého si mělo studio vybrat za partnera, aby bylo možné System Shock 3 dokončit. Velikost projektu prý přesáhla jeho možnosti, bez ohledu na to, že se z OtherSide dále ozývalo, nakolik je společnost připravená vývoj případně dokončit i sama.

Ani na tyto otázky, které popisované okolnosti přinesly, však neodpovídal Spector, nýbrž komunitní manažerka Alyssa Marshall, ovšem ani její odpovědi nebyly nikterak konkrétní. V červnu 2020 na dotaz, co bude se System Shockem 3 dál, řekla jen, že OtherSide zůstává do vývoje zapojeno, ale to je vše, co může říct. Od té doby se můžeme jen dohadovat, zda vývoj přešel kompletně pod Tencent, nebo zda finance čínské společnosti pomohly znovu vybudovat tým vývojářů v OtherSide, případně jestli náhodou nepracují na třetím díle lidé ze studia NightDive, což se ale zdálo jako nepravděpodobné. S určitostí to ale nevíme, protože oficiální cestou nepřichází ani dříve slíbená prohlášení a k pokračování slavné série se vlastně nikdo nehlásí. Oznámení nové hry a otevření několika nových pozic však naznačuje jednu z horších eventualit, a to rozhodně nechceme malovat Shodan na zeď…

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru