Dlouholeté čekání na regulérní pokračování v rámci série Ace Combat nemělo za následek jen zástupy nedočkavých hráčů. Vedlejším efektem bylo, že šikovnějším fanouškům v uplynulých letech docházela trpělivost a pouštěli se do vlastních projektů inspirovaných proslulou ságou od Namca. Jednou z nejzajímavějších alternativ k plnohodnotnému Ace Combatu je letecká akce Project Wingman, na níž už několik let pracuje nezávislý vývojář Abi Rahmani alias RB-D2.
Když jsem titul zaznamenal zkraje roku 2017 poprvé, byl jsem z něj nadšený. Šlo o vítaný způsob, jak si zkrátit čekání na Ace Combat 7, protože už tehdy autor nabízel bezplatně ke stažení zkušební alfaverzi. Project Wingman už před dvěma lety výborně vypadal díky technologii Unreal Engine 4 od Epicu a snažil se inspirovat populární leteckou arkádou nejen co do vzhledu, ale i hratelnosti, ovládání či obsahu. Abi Rahmani totiž také vsadil kupříkladu na kombinaci reálných stíhacích letounů a fiktivního světa s některými jeho futuristickými prvky a stroji.
Samotný autor říká, že Project Wingman je ideální pro hráče, kteří nehledají simulaci, ale rychlou akci.
O bezmála dva roky později je Ace Combat 7: Skies Unknown konečně na světě a navíc už nyní víme, že to nekonečné čekání stálo za to a pokračování se povedlo. To však rozhodně neznamená, že by Project Wingman ztratil na zajímavosti nebo dokonce úplně pozbyl smyslu. Právě naopak. V době, kdy hry s letadly – je jedno, zda akce, či simulátory – patří mezi ohrožené druhy, je každý podobný pokus vítaný. Zejména když velká arkádová konkurence, kterou představovaly hry jako H.A.W.X od Ubisoftu, vyklidila pozice. Pokud nefandíte free-to-play titulům jako World of Warplanes nebo War Thunder a přesto byste chtěli usednou za knipl v přímočarém pojetí, jste na správné adrese.
Samotný autor říká, že Project Wingman je ideální pro hráče, kteří nehledají simulaci, ale rychlou akci. Dosavadní výsledek jeho úsilí stále můžete otestovat zdarma prostřednictvím hratelné ukázky. Poslední verze vyšla loni v září, Project Wingman ale už v květnu požádal o finanční podporu hráče na Kickstarteru. Zde jej podpořilo 2467 fanoušků a na další vývoj se podařilo vybral v přepočtu bezmála dva miliony korun. Na původní metu dokonce autor dosáhl za méně než den, takový zájem jeho titul vzbudil.
A právem. Project Wingman míří primárně na PC, láká na vyladěné ovládání, více než dvě desítky letadel a 40 unikátních zbraní. Jak už bylo řečeno, těšit se ale můžete i na nekonvenční stroje a protivníky. Titul bude plně kompatibilní s VR headsety napříč celou hrou včetně příběhové kampaně nebo módu Conquest. Samozřejmostí je podpora joysticků. Příběh nás vezme na alternativní Zemi a v režimu Conquest se můžete těšit na taktickou akci inspirovanou roguelike hrami a RPG, v níž musíte hromadit peníze, vylepšovat vlastní stroj a sestavit celou letku, která vám pomůže překonat vlny stále sílících protivníků.
Chybět nebude ani pacifistický volný let bez “otravných” nepřátel, jenž vám umožní jen tak se proletět a pokochat krajinou. Slibně zní i ukázky z budoucího soundtracku. I když se k původnímu autorovi pár lidí připojilo, stále zůstává většina práce na něm, což je obdivuhodný výkon. Vývoj podle posledních zpráv pokračuje dobře, vývojář zohledňuje zpětnou vazbu od fanoušků a backerů, což byl ostatně další důvod, proč se vydal na Kickstarter. Kromě peněz a publicity chtěl získat více ohlasů a tipů od hráčů.
Originálně autor přistoupil i ke stretch goalům v rámci crowdfundingové kampaně. Jednoduše žádné neměl.
Project Wingman v tuto chvílí míří výhradně na Windows, ale není vyloučené, že by se později mohli dočkat i konzolisté. Momentálně se nepočítá ani s multiplayerem, aby se mohl autor plně soustředit na hru pro jednoho hráče. Podobně se to má s podporou modifikací nebo editorem misí. Oboje by hra mohla v budoucnu nabídnout, ale teď to není na pořadu dne.
Titul začal vznikat nejprve coby Rahmani ukázka do portfolia. S přispěním dobrovolníků, kteří pomohli s dabingem a scénářem, ale začal víc a víc připomínat skutečnou hru. Naplno se pak do práce ponořil, když získal grant od Epic Games. Originálně autor přistoupil i ke stretch goalům v rámci crowdfundingové kampaně. Jednoduše žádné neměl s tím, že má jasnou vizi a žádné množství peněz by ji nemohlo změnit, spíš ohrozit. Což je s ohledem na to, jak to občas s dalšími ambiciózními plány a sliby končí, rozhodně chvályhodný krok.
Pokud si plánujete hru vyzkoušet, čekají na vás v demu tři upravené mise z kampaně, trojice ovladatelných letadel, více než desítka unikátních zbraní a prototyp módu Conquest. Autora a jeho projekt můžete sledovat na Twitteru, Facebooku, Tumblru nebo Kickstarteru, kde rovněž zveřejňuje updaty. Zmíněné demo si pak můžete stáhnout z profilu hry na serveru itch.io.