branding
Baldur’s Gate III, Larian Studios, Vývojářů Baldur’s Gate III je už přes 400

Vývojářů Baldur’s Gate III je už přes 400

Studio Larian se zvětšuje, aby nemusela být zmenšena hra. Stejně jako u Divinity

Zdroj: Larian Studios
31. 3. 2022
Název: Baldur’s Gate III Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , Žánr:
Datum vydání:
3. 8. 2023
3. 8. 2023 (PC)
6. 9. 2023 (PlayStation 5)
8. 12. 2023 (Xbox Series S | X)

Poslední zprávy o Baldur’s Gate III, na kterém pod dohledem Swena Vinckeho pracují lidé ze studia Larian, nebyly úplně veselé. Už v polovině února totiž vývojáři věděli, že plná verze letos nedorazí a fanoušci slavné série, případně Dungeons & Dragons jako takových, budou muset čekat až na příští rok. Zpráva se však dá vnímat i tak, že se Larian chce zasloužit o co nejkvalitnější hru a zapomínat nesmíme ani na early access, který může nepochybně ukojit touhu pustit se do části hry hned teď. A že je s vývojem všechno v naprostém pořádku, teď potvrzuje i zmiňovaný Swen Vincke, který ve svém vyjádření pro PC Gamer potvrdil, že množství lidí ve studiu stoupá, aby nemusely být vyjmuty žádné zamýšlené součásti a hra dorazila přesně v takovém stavu, jakou ji vývojáři chtěli mít.

„Nikdy jsem nečekal, že nás během vývoje Baldur’s Gate III bude 400,“ řekl zakladatel studia a odhalil aktuální stav zaměstnanců. „Měli jsme možnost hru zmenšit, nebo naopak zvětšit tým,“ mluví pak Vincke o volbě, která v průběhu vývoje přišla a potvrzuje, že platí druhá varianta. I to má být důvodem, proč se ze hry podle něj stane dokonalý příklad 5. edice D&D v podobě videohry, který už má být v současné chvíli skvělý a vývojáři jej neustále zlepšují. Vincke přirozeně naráží na zmiňovaný předběžný přístup, ve kterém hra vykazuje obrovskou míru volnosti a variability, velmi podobné té, kterou zažívají hráči papírového D&D u stolu. Ačkoliv není dovoleno úplně vše, přístupů či řešení nastalých situací je v drtivé míře na hráči s tím, že se herní mechanismy umí přizpůsobit.

Pokud se vrátíme k nárůstu počtu zaměstnanců, Larian tak nečiní poprvé. I v případě Divinity stáli před podobným dilematem a už tehdy se rozhodli pro zvětšení týmu. V případě prvního dílu tvořil ke konci vývoje počet zaměstnanců trojnásobek původního stavu, tedy celkem asi 150 lidí, a aktuálně je opět téměř na trojnásobku. V porovnání s tím, jak vypadalo studio Larian v roce 2014, jde dokonce o desetinásobek a tým Swena Vinckeho to automaticky řadí do nejvyšších pater herních studií z celého světa. Ostatně, studio je rozděleno do sedmi poboček, které rovněž ovlivňují způsob, jakým Baldur’s Gate III vzniká.

Jedním z největších rozdílů mezi aktuálním projektem a Divinity II jsou podle zakladatele studia cutscény, které se v případě Baldur’s Gate III točily ve studiu pro motion capture. Čili tam, kde byl u Divinity pouze dabing, jsou nyní kompletní odehrané scény a ty už nejde zpětně příliš měnit. Z druhé strany to ale znamená, že se jednotlivé části hry, resp. jejich výroba, postupně uzavírají a vývojáři mohou přecházet do dalších fází až k vytouženému testování. To by mělo podle Vinckeho zabrat poměrně dost času a určitě se neobejde bez nutnosti dále sahat do hry, případně pro ni něco dalšího vyvíjet. Pokud máme být konkrétní, lidé z Larianu momentálně dokončují všechny hratelné třídy a pracují na kouzlech, nedílné součásti D&D.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru