Ubisoft používá na YouTube různé účty. Všeobecně ale platí, že trailer na Prince of Persia: The Sands of Time Remake nasbíral víc palců dolu než nahoru. Neznamená to, že bude výsledkem nutně špatná hra, ale jasně to ilustruje, že přijetí novinky zatím není takové, jak si nejspíš vydavatel představoval. Fanoušci pochybují, zda indická studia Ubisoft Pune a Ubisot Mumbai, která vůbec poprvé vedou vlastní projekt, tento náročný úkol zvládnou. A to navzdory tomu, že otec série Jordan Mechner jejich úsilí pochválil.
Magazín The Mako Reactor se pokusil zjistit, proč hra vypadá, jak vypadá. Game director Pierre Sylvain-Gires vysvětlil, že když autoři pracují s takovou ikonickou hrou, jejich hlavním úkolem bylo zprostředkovat autentický pocit z hratelnosti. Hlavní postava se nepohybuje jako Bayek v Assassin’s Creedu nebo jiný hrdina. Je velmi unikátní. Autoři prý chtěli, aby hráči pochopili, proč byl Princ z Persie z roku 2003 tak unikátní a že nastavil nový trend ve světě videoher.
Stejná interní technologie Ubisoftu pohání i hry ze série Assassin’s Creed, ale engine nebyl přizpůsoben k tomu, aby uměl vracet čas a dělat další podobné triky. To představovalo z technického hlediska značnou výzvu.
Remake samozřejmě musel zreplikovat i původní manipulaci s časem, která se stala poznávacím znamením písečné série. Sylvain-Gires vysvětlil, že vytvořit tyto mechanismy v enginu Anvil nebylo vůbec snadné. Stejná interní technologie Ubisoftu pohání i hry ze série Assassin’s Creed, ale engine nebyl přizpůsoben k tomu, aby uměl vracet čas a dělat další podobné triky. To představovalo z technického hlediska značnou výzvu.
Engine Anvil pohání spoustu her od Ubisoftu, které jsou ale postavené na jiné hratelnosti, což byl další problém. Prince of Persia je přímočaré dobrodružství, zatímco tato technologie je ušitá na míru především open world hrám, vysvětlila producentka Annu Koul. Písky času jsou kratší lineární titul, takže potřebuje jiné prostředky. Při tom všem chtěl tým vytvořit hru, která by snoubila očekávanou nostalgii s moderním přístupem. A tyto dva přístupy udržet v rovnováze.
A tím se pomalu dostáváme k samotné grafice. Vývojářům samozřejmě neušlo, jak hráči na vizuální stránku reagují. “Pokud vezmete 17 let starou hru, je tu určitě prostor pro vylepšení grafiky a my jsme opravdu chtěli dát titulu unikátní styl, protože Prince of Persia: The Sands of Time je fantastický příběh,” prohlásil Sylvain-Gires. Jde podle něj o magické prostředí, a tak se autoři rozhodli zvolit jedinečnou stylizaci, aby hra vyčnívala z ostatních. “Není to další Assassin’s Creed, není to ani jako Prince of Persia z roku 2008. Musí to být unikátní,” zdůraznil.
To kouzelné a fantastické se vývojáři rozhodli ukázat prostřednictvím saturace nebo světla. Je podle nich výzva redefinovat vizuální identitu hry. Podle magazínu The Mako Reactor se tak zdá, že se autoři záměrně pokusili odlišit od ostatních současných her a kromě estetiky původního Prince se ještě víc inspirovali příběhy ze sbírky Tisíc a jedna noc. Magazín přirozeně zajímalo, zda na práci autorů dohlížejí další studia vzhledem k tomu, o jak důležitou značku jde. Projekt ale skutečně přímo vedou studia Ubisoft Pune a Ubisoft Mumbai. Mohou se nicméně samozřejmě spoléhat na podporu dalších odborníků Ubisoftu.
Web totiž dostal nový screenshot, který zachycuje scénu z traileru v trochu jiném světle. A to doslova.
Je tedy snad grafika ovlivněna třeba omezeným rozpočtem nebo časovým tlakem? Ale ani to prý není tento případ. Zástupce šéfa projektu Syed Abbas tuto teorii popřel. Kvalita je podle něj pro Ubisoft na první místě a to mají na paměti od samého začátku. “Projekt je ve vývoji dva a půl roku. Ve vrcholné fázi na něm pracovalo 170 lidí, nehledě na další investice do infrastruktury. Nic nebylo omezeno kvůli rozpočtu nebo časovému harmonogramu,” dodal.
Další rozhovor pak publikoval magazín Gadgets 360. V něm Pierre Sylvain-Gires slíbil, že hra se před vydáním dočká další péče. Nepřímo také naznačil, že ukázka mohla pocházet ze starší verze. Web totiž dostal nový screenshot, který zachycuje scénu z traileru v trochu jiném světle. A to doslova. Šéf indický studií Ubisoftu Jean-Philippe Pieuchot zase zdůraznil, že remake Prince představuje pionýrský AAA projekt v Indii, který vydláždí cestu k lepší budoucnosti místního herního průmyslu.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Doufám hlavně, že hra bude mít dobrou hratelnost, to je u hraní to nejdůležitější. 🙂