Vývojáři z Ubisoftu Bordeaux zodpověděli na Redditu několik dotazů od fanoušků, které se týkaly Assassin’s Creed Mirage. V tradičním AMA – tedy, zeptej se mě, na co chceš – odpovídali creative director Stéphane Boudon, narrative lead Sarah Beaulieu a art director Jean-Luc Sala, a nutno uznat, že byli poměrně otevření a v některých případech šli do hloubky. Odhalili tak například, že hra bude využívat systém rychlého ukládání a načítání kvůli stealthu a celkově vyšší obtížnosti hry, probrali několik záležitostí týkajících se parkouru, vysvětlili, kdy padlo rozhodnutí, vydat Mirage samostatně a nikoliv jako DLC pro Valhallu a potvrdili, že alespoň v tuto chvíli nechystají žádná DLC nebo jakákoliv větší rozšíření po vydání hry.
Pokud bychom měli začít zmíněnými DLC, odpověď přišla na dotaz, zda hra nabídne po vydání formou updatu či jiného stahovatelného obsahu možnost odehrát si zpětně vybrané příběhové questy či mise. Na to Boudon neodpověděl úplně přímo – takže nevíme, zda taková možnost v Mirage bude, či nikoliv – vyvrátil však, že by jeho tým připravoval cokoliv dalšího, než je základní hra. Může se to samozřejmě do budoucna změnit, zvlášť když Mirage už dopředu přináší očekávání tradičního zážitku, který by se mohl hráčům zalíbit, ale v tuto chvíli se vývojáři soustředí jen na to, co hráčům doručí 12. října. Ve stejné sadě otázek se pak objevil i dotaz na rychlé ukládání, které ve hře bude a vývojáři udělají maximum pro to, aby opětovné načtení pozice skutečně vrátilo hru do stavu těsně před uložením. V některých předchozích dílech se totiž stávalo, že se herní svět nenačetl správně, někteří protivníci oživli, některé skripty se ještě nespustily apod., což se lidé z Ubisoft Bordeaux budou snažit odladit.
Pokud je řeč o volnosti, po krátkém prologu a zneškodnění prvního povinného cíle, by se mělo město otevřít a umožnit plnohodnotné prozkoumávání, plnění vedlejších úkolů nebo hledání pokladů.
Co se týče parkouru, vývojáři vyvrátili, že by se do Mirage vrátila možnost odskočit od stěny, po které právě šplháte, směrem do boku nebo vzad při zachování plynulého pohybu. Bavíme se o tzv. „ejectech“, které byly doménou série přibližně do dílu Brotherhood, aby se od nich vývojáři posléze odvrátili. Nejinak tomu bude i v Mirage, který podle slov creative directora uplatní inovovaný parkourový systém, který by měl zachovat plynulost a dát hráči pocit, že hlavního hrdinu Basima plnohodnotně ovládá. Týkat by se to mělo i boje, ve kterém bude moci hráč spoléhat na nové animace, pohyby i skrytou čepel, jak už jsme mohli vidět ve videích.
Dále vývojáři například odpověděli, že rozhodnutí učinit z Mirage samostatnou hru, přišlo v podstatě ihned, kdy se pustili do budování Bagdádu pro herní účely. Nechtěli si zkrátka nechat ujít možnost, rozpracovat město do větších detailů a dát ho hráčům coby pískoviště, kde dostanou ještě víc možností a volnosti, než kdyby se mělo jednat jen o rozšíření AC Valhalla. Díky tomu se pak mohli pustit i do větších detailů stran loru, takže má zcela nepochybně přijít vysvětlení, proč má Basim svého opeřeného parťáka, i když ve Valhalle už na jeho služby spoléhat nemohl, případně jak se ze Skrytých postupně stali assasíni. A pokud je řeč o volnosti, po krátkém prologu a zneškodnění prvního povinného cíle, by se mělo město otevřít a umožnit plnohodnotné prozkoumávání, plnění vedlejších úkolů nebo hledání pokladů, podobně jako ve Valhalle. Bagdád bude rozdělen na tři oblasti, a ačkoliv vývojáři mluví o tom, že hra nebude přirozeně tak velká jako předchozí díly z poslední doby, z jejich vysvětlování se zdá, že malá také rozhodně nebude. Ostatně, vývojáři naznačili, že rozsahem bude odpovídat prvním dílům série, což lze vyjádřit jako 15-20hodinovou záležitost, jejíž herní dobu může klidně i o dalších 10 hodin protáhnout snaha o zkompletování všeho.
Assassin’s Creed Mirage vychází 12. října pro PC, PS5 a Xbox Series, pokud vás zajímají další detaily, naleznete je v archivu článků na kartě hry v naší databázi.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.