Vývojáři z britského studia Frontier Developments tento týden potěšili hráče prvními informacemi o novém titulu F1 Manager 2022. Teď ale pro změnu některé hodně zarmoutili novinkami k Elite Dangerous. Zakladatel studia David Braben v poměrně stručném příspěvku na oficiálním webu připustil, že uvedení expanze Odyssey nebylo zdaleka ideální, a to včetně rozdělení hráčů na PC a konzolích kvůli zaměření na čistě PC launch. Od vydání Odyssey v květnu 2021 tvrdě pracovali autoři podle Brabena na tom, aby vylepšili zážitek na PC a i když udělali velký pokrok, mnoho práce stále zbývá.
Elite Dangerous bude i nadále k dispozici na konzolích tak, jak je. Může se dočkat nějakých kritických updatů. Ale nový obsah už zamíří jen na PC.
Během uplynulých měsíců se tým potýkal s tím, jak nejlépe pokračovat dál. Nakonec se s těžkým srdcem rozhodli zrušit veškerý další vývoj na konzolích. Musí být prý schopní posouvat se kupředu v příběhu a aby toho dosáhli, musí se soustředit na jednu věc. Elite Dangerous bude i nadále k dispozici na konzolích tak, jak je. Může se dočkat nějakých kritických updatů. Ale nový obsah už zamíří jen na PC.
Braben dodal, že si uvědomují, že tohle není novinka, ve kterou komunita na konzolích doufala. Nebylo to podle něj snadné rozhodnutí, ale učinili ho s ohledem na dlouhodobou budoucnost Elite Dangerous. O další novinky k budoucímu obsahu a rozvoji se autoři podělí později.
Neočekávaná zpráva zapůsobila jako blesk z čistého nebe. Hráči jsou opravdu hodně rozčarovaní. Diplomaticky řečeno. Jsou překvapení, že nedošlo na podporu nových konzolí. Ptají se, zda budou moci alespoň přenést své účty na PC, což vývojáři podle svých slov zkoumají, ale zatím to neslibují. Jinými slovy, ani na tuto variantu nebyli připravení. Další fanoušci zase vyčítají autorům, že dávají sliby, které nejsou schopní splnit. Jiní jim dávají za příklad Hello Games a příkladnou péči o No Man’s Sky. Samotní fanoušci říkají, že jsou naštvaní a frustrovaní rozhodnutím Frontieru.
Na konzolích tedy nevyjde Odyssey ani žádný další obsah. Z ambiciózní nové expanze, která hráče lákala na opuštění lodi a průzkum povrchu po vzoru Star Citizenu, se tak podle některých fanoušků stala katastrofa. Placené DLC dorazilo na PC ve velmi špatném technické stavu. V důsledku toho autoři na neurčito odložili vydání konzolových verzí, čímž rozklížili komunitu. Od té doby vyšla řada updatů. Předpoklad, že se po opravách studio ke konzolím vrátí, se ale bohužel nenaplnil.
Už dříve studio pozastavilo vývoj verze pro Mac, až nakonec přestala fungovat úplně. Autoři se odvolávali na technická omezení a rovněž to nazvali obtížným rozhodnutím.
Hra na konzolích bude dá fungovat, ale to je jedna z mála pozitivních zpráv, kterou autoři pro fanoušky v tuto chvíli mají. Nejde navíc o první podobné rozhodnutí, připomíná komunita. Už dříve studio pozastavilo vývoj verze pro Mac, až nakonec přestala fungovat úplně. Autoři se odvolávali na technická omezení a rovněž to nazvali obtížným rozhodnutím. Hráči z Macu mohli přejít na PC. Takovou možnost zatím hráči na konzolích nemají.
Tým také potvrdil, že Elite Dangerous: Odyssey nedorazí na nové konzole, jak komunita doufala. Přesná čísla, kolik lidí hraje hru na konzolích, bohužel neznáme. Verze pro PC vyšla v prosinci 2014, na Mac dorazila v květnu 2015. Na Xboxu One Elite Dangerous debutovalo v říjnu 2015 a v červnu 2017 se dočkali také hráči na PS4.
Elite Dangerous: Odyssey se na Steamu prodává za 35 eur a má jen 33 procent kladných hodnocení, i když ty novější jsou o něco pozitivnější.