branding
Zaklínač 3: Divoký hon, CD Projekt Red, Vyšel nový update pro vylepšeného Zaklínače 3

Vyšel nový update pro vylepšeného Zaklínače 3

Patch zlepšuje stabilitu na všech platformách. Vývojáři zapracovali i na podobě vody

Zdroj: CD Projekt RED
14. 3. 2023
Název: Zaklínač 3: Divoký hon Vývojář: Vydavatel: Platformy: , , , , , Žánr: Datum vydání: 19. 5. 2015

Už v průběhu včerejšího dne přišly náznaky, že vývojáři z CD Projektu vydají nový patch pro vylepšenou verzi Zaklínače 3. Během přípravy podnělního novinkového souhrnu však nebylo známo, kdy přesně patch dorazí a hlavně, co bude jeho obsahem, takže se k včerejší podvečerní události dostáváme s mírným zpožděním. Pokud jste ale Zaklínače 3 třeba na nějakou chvíli odložili nebo hledáte motivaci, proč se ke hře – třeba i poněkolikáté – vrátit, nutno přiznat, že minimálně soupis oprav a změn působí velmi příjemně. Dostupný je samozřejmě na všech platformách a vývojáři v příslušném článku podrobně rozebrali, co vás po instalaci čeká.

V první řadě, pokud hrajete na PC, čeká vás stažení přibližně 2GB balíku, v případě konzolí se ale velikost patche pohybuje v rozpětí 10-20 GB, takže vám aktualizace může zabrat o trochu víc času. Odměnou ale dostanete především takové opravy, které řeší celkovou stabilitu hry a její výkon, což se ve velkém týká zejména konzolí PlayStation 5 a Xbox Series. Obecně vývojáři slibují lepší fungování režimu výkonu, který by měl nabízet stabilnější framerate a celkově svižný zážitek. CD Projekt se také snažil vyřešit jistou rozmazanost modelů postav během rozhovorů a v cutscénách, což se ale podle reakcí hráčů nepodařilo zcela. Co naopak hráči poznali a kvitují s povděkem, je stabilita hry v režimu s ray tracingem na Xboxu Series X, kde kvůli paměti před aktuálním patchem padala. Odstranit se také podařilo trable s načítáním quicksavů, pokud jste si přenášeli uložené pozice z Xbox One na Xbox Series a mazání uložených pozic na PlayStationu 5.

Pokud hrajete na počítači, pravděpodobně uvítáte lepší nakládání s jednotlivými jádry vašeho procesoru v DX12 verzi, případně odstranění blikání krajiny v Toussaintu, které způsobovala technologie Nvidia HairWorks, a to i při jejím vypnutí. Došlo ale také na úpravu podoby vodních ploch, které plně podporují odrazy světla vytvořeného ray tracingem a zmizely snad i všechny špatně otexturované cihly na budovách, které se tím pádem v předchozí verzi hry jevily jako zcela černé. A pro milovníky rozmazání obrazu – motion blur – přibyla možnost plynule nastavit jeho intenezitu, pokud by toho dynamického zvýraznění pohybu na vás bylo příliš, ale přesto byste se nechtěli o tenhle efekt zcela připravit. Obecně pak vývojáři sáhli také do některých questů a napravili drobnosti spojené třeba s dialogy nebo špatně uzamknutými dveřmi, ale to už jsou vysloveně drobnosti.

Lidé z CD Projektu samozřejmě uvádí, že seznam oprav není kompletní a že nezahrnuli mnoho dalších, leč třeba ještě menších záležitostí, které měly být ve verzi 4.02 rovněž adresovány. Na každý pád, hraní Zaklínače 3 by mělo být od včerejšího večera zase o trochu příjemnější a podstatné v tuhle chvíli asi zůstává, že se hra nerozbila a podobně jako v jiných případech nenabízí horší zážitek nežli před patchem. Tedy alespoň prozatím, pokud/dokud někdo z hráčů na něco nenarazí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru