Už v průběhu včerejšího dne přišly náznaky, že vývojáři z CD Projektu vydají nový patch pro vylepšenou verzi Zaklínače 3. Během přípravy podnělního novinkového souhrnu však nebylo známo, kdy přesně patch dorazí a hlavně, co bude jeho obsahem, takže se k včerejší podvečerní události dostáváme s mírným zpožděním. Pokud jste ale Zaklínače 3 třeba na nějakou chvíli odložili nebo hledáte motivaci, proč se ke hře – třeba i poněkolikáté – vrátit, nutno přiznat, že minimálně soupis oprav a změn působí velmi příjemně. Dostupný je samozřejmě na všech platformách a vývojáři v příslušném článku podrobně rozebrali, co vás po instalaci čeká.
V první řadě, pokud hrajete na PC, čeká vás stažení přibližně 2GB balíku, v případě konzolí se ale velikost patche pohybuje v rozpětí 10-20 GB, takže vám aktualizace může zabrat o trochu víc času. Odměnou ale dostanete především takové opravy, které řeší celkovou stabilitu hry a její výkon, což se ve velkém týká zejména konzolí PlayStation 5 a Xbox Series. Obecně vývojáři slibují lepší fungování režimu výkonu, který by měl nabízet stabilnější framerate a celkově svižný zážitek. CD Projekt se také snažil vyřešit jistou rozmazanost modelů postav během rozhovorů a v cutscénách, což se ale podle reakcí hráčů nepodařilo zcela. Co naopak hráči poznali a kvitují s povděkem, je stabilita hry v režimu s ray tracingem na Xboxu Series X, kde kvůli paměti před aktuálním patchem padala. Odstranit se také podařilo trable s načítáním quicksavů, pokud jste si přenášeli uložené pozice z Xbox One na Xbox Series a mazání uložených pozic na PlayStationu 5.
Patch 4.02 for The Witcher 3: Wild Hunt is being rolled out and will soon be available on PC, PlayStation and Xbox! Among various fixes, it also improves the overall stability and performance of the game.
Patch notes: https://t.co/r9nSY44umn pic.twitter.com/guet36UP83
— The Witcher (@witchergame) March 13, 2023
Pokud hrajete na počítači, pravděpodobně uvítáte lepší nakládání s jednotlivými jádry vašeho procesoru v DX12 verzi, případně odstranění blikání krajiny v Toussaintu, které způsobovala technologie Nvidia HairWorks, a to i při jejím vypnutí. Došlo ale také na úpravu podoby vodních ploch, které plně podporují odrazy světla vytvořeného ray tracingem a zmizely snad i všechny špatně otexturované cihly na budovách, které se tím pádem v předchozí verzi hry jevily jako zcela černé. A pro milovníky rozmazání obrazu – motion blur – přibyla možnost plynule nastavit jeho intenezitu, pokud by toho dynamického zvýraznění pohybu na vás bylo příliš, ale přesto byste se nechtěli o tenhle efekt zcela připravit. Obecně pak vývojáři sáhli také do některých questů a napravili drobnosti spojené třeba s dialogy nebo špatně uzamknutými dveřmi, ale to už jsou vysloveně drobnosti.
Lidé z CD Projektu samozřejmě uvádí, že seznam oprav není kompletní a že nezahrnuli mnoho dalších, leč třeba ještě menších záležitostí, které měly být ve verzi 4.02 rovněž adresovány. Na každý pád, hraní Zaklínače 3 by mělo být od včerejšího večera zase o trochu příjemnější a podstatné v tuhle chvíli asi zůstává, že se hra nerozbila a podobně jako v jiných případech nenabízí horší zážitek nežli před patchem. Tedy alespoň prozatím, pokud/dokud někdo z hráčů na něco nenarazí.