Malé italské studio Chaosmonger dokončilo po přibližně tříletém vývoji svou kyberpunkovou adventuru Encodya, která vezme hráče do Neo Berlina roku 2062. Namísto akčního příběhu s tradičním hrdinou, či hrdinkou na vás ale čeká osobní příběh teprve 9leté osiřelé holčičky Tiny a jejího jediného společníka v podobě robotického strážce s označením SAM-53. Ze své skrýše na střeše jednoho z mrakodrapů vyráží každý den na výpravy do ulic, aby sehnali jídlo a další vybavení které jim pomáhá přežít, vše se ale změní v okamžiku, kdy Tina zjistí víc o svém zesnulém otci a rozhodne se dokončit to, na čem pracoval – zachránit svět před uniformností a útrap dystopie.
Jak už bylo řečeno v úvodu, Chaosmnoger nevybrali kyberpunkové téma prvoplánově – na hře se pracovalo už několik uplynulých let a hra navíc testovala zájem fanoušků na Kickstarteru. V kampani v roce 2019 požadovali 27 tisíc eur, přičemž ve finále díky podpoře 603 fanoušků vybrali necelých 47 tisíc. Komentáře byly v drtivé většině pozitivní a kladně hodnotili nejen kyberpunkové zasazení, ale především osobitý výtvarný styl, detailní animaci a také úroveň dabingu. Jak designér projektu Nicola Piovesan uvádí, smyslem bylo skloubit estetiku filmů studia Ghibli s vizuálním výrazem Blade Runnera a humorem Monkey Islandu, což se – soudě podle obrázků – zdařilo.
Hra je navíc skutečnou adventurou klasického střihu, tedy nejen obohacená plnohodnotným příběhem, ale také kupou hádanek, skrytými místy a údajně i spoustou easter eggů.
Na více než 100 dynamických obrazovkách tak můžete sledovat trojrozměrné postavy s detailní animací i vlastním dabingem, kterých by mělo být více než třicet. Celkově vývojáři napsali a implementovali přes 5000 řádků dialogů a dohrání hry by mělo zabrat kolem osmi hodin. Hra je navíc skutečnou adventurou klasického střihu, tedy nejen obohacená plnohodnotným příběhem, ale také kupou hádanek, skrytými místy a údajně i spoustou easter eggů. Jedno dohrání by přitom nemělo odemknout úplně vekšerý obsah, zejména co se větvících dialogů týče, vzhledem k žánrovému zasazení ale zřejmě nelze mluvit o příliš vysoké míře znovuhratelnosti. V neposlední řadě pak vývojáři poukazují také na hudební složku s vlastním soundtrackem a zvuky, které dostaly spoustu prostoru v cutscénách.
Cena hry byla stanovena na 25 eur, ovšem v úvodní slevě na Steamu či GOGu ji lze až do 2. února pořídit s 20procentní slevou. Vedle standardní edice je k dispozici i speciální s artbookem, soundtrackem, wallpaperem a také making of videem, která stojí o deset euro víc. Co se týče hodnocení, na Steamu jich je zatím pouze hrstka, všechny jsou ale pozitivní, což podtrhuje i verdikt prvního většího média, konkrétně 8/10 od italského magazínu Multiplayer.it.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.