Včera v podvečer oznámili zástupci studia CD Projekt, že odkládají vydání chystaného updatu pro Cyberpunk 2077. Má posunout hru na verzi 1.2, a když o něm v polovině ledna mluvil spoluzakladatel společnosti Marcin Iwiński, označil ho za ještě důležitější, nežli předchozí patch na verzi 1.1. Důvodem odkladu měl být nedávný kyberútok na servery vývojářů, podle Bloombergu však za zdržení mohou spíše následná opatření, která musela společnost zavést.
NEWS: Today, CD Projekt said it was delaying Cyberpunk’s next big patch. What the company didn’t say is that due to the hack, employees working remotely (a lot of them) haven’t actually been able to work for the past two weeks. https://t.co/xqZ7ztvfIU
— Jason Schreier (@jasonschreier) February 24, 2021
S odvoláním na zdroje obeznámené se situací uvádí novinář Jason Schreier, že většina vývojářů přišla na dlouhé dva týdny o možnost připojit se vzdáleně k interní síti, sloužící k výměně a přístupu k souborům. Nejen v případě práce z domu jde o problém, který měl v podstatě zastavit celý vývoj, resp. podporu Cyberpunku 2077 a podle Schreiera jde o skutečný důvod, proč na chystaný patch musí hráči čekat až do druhé poloviny března.
Bloomberg zároveň přináší další možné detaily ohledně zmiňovaného útoku a dat, která byla zkompromitována, kam spadají zejména osobní informace vývojářů. Zaměstnanci proto měli být osloveni s žádostí, aby se obrátili na příslušné úřady a nahlásili únik citlivých dat, vzhledem k tomu, že na serverech byla uložena například rodná čísla nebo pasová identifikace. Následně pak měli jednotliví vývojáři přivézt do firmy své osobní počítače, na nichž pracují v době karantény a nechat je zkontrolovat na případný malware a jiný nežádoucí software.