Magazín GameSpot přinesl jako první exkluzivní zprávy, že EA plánují velké změny u Battlefieldu coby celé značky. Chtějí z ní udělat jeden velký vesmír a značně jej rozšířit. Zdá se, že vydavatel chce následovat příklad Activisionu a vydávat více her od různých studií, které budou na svých projektech pracovat paralelně. Na celou značku nově dohlíží spoluzakladatel studia Respawn Vince Zampella. Smyslem samozřejmě není nikam vytlačit nebo nahradit aktuální Battlefield 2042, ten se má podle Zampelly dál rozvíjet a rozšiřovat.
Velký vliv na budoucí rozvoj může mít také komunita a jí tvořený obsah v rámci režimu Portal.
Ale vedle toho chtějí Electronic Arts zkoumat nové zážitky a byznys modely, které by rozšířily stávající nabídku. Chtějí dát hráčům jednoduše širší výběr. Zampella naznačuje, že toto universum lze propojovat za pomoci postav i příběhu a neopomíná zmínit, že velký vliv na budoucí rozvoj může mít také komunita a jí tvořený obsah v rámci režimu Portal. Podrobnosti v tuto chvíli neznáme, EA popisují svůj záměr jen velmi všeobecně a není ani jisté, zda samotný vydavatel ví víc. Jde spíš o naznačení záměru a budoucnosti.
Call of Duty na druhé straně vydává novou prémiovou hru každý rok a vedle toho neustále rozvíjí Warzone i mobilní verzi. Není přitom tajemstvím, že free-to-play her pod touto značkou může být ještě víc, i když se na druhé straně vynořily nedávno rovněž spekulace, že by mohl Activision upustit od každoročního vydávání nového dílu. Ale to už se tvrdilo několikrát. EA naproti tomu vydávají nový Battlefield jednou za pár let. Ale to by se mohlo změnit. Na cestě je mobilní verze a vývojáři nevyloučili ani možnost free-to-play verze.
Nový tým EA sídlící v Seattlu, který vede spoluautor Halo Marcus Lehto, se má zaměřit na příběhovou část.
Kromě DICE a studia Ripple Effect (někdejší DICE LA) s Battlefieldem pomáhá nebo pomáhalo v nedávné minulosti i studio Criterion nebo Motive. Zapojit by se měl také nový tým EA sídlící v Seattlu, který vede spoluautor Halo Marcus Lehto. O něm jsme psali už dřív. Nyní ale s jistou víme, že se pustí právě do Battlefieldu a zaměřit se má na jeho příběhovou část. Spolupracovat budou i s DICE a Ripple Effect na dalším rozvoji BF2042 a mají ovlivnit jeho budoucí podobu. Jinými slovy, klidně se může objevit nějaká příběhová kampaň.
Pokud jde o exHalo lidi, zajímavé je, že i mobilní Battlefield vzniká pod dohledem spoluzakladatele Bungie Alexe Seropiana v kalifornském týmu Industrial Toys. Každé z těchto studií má na něčem pracovat, ale nemusí to být vždy plnohodnotná nová hra. I když třeba PC Gamer říká, že s jistotou o nějakých standalone titulech ví. Každopádně ale EA chtějí podle Zampelly víc propojených projektů. Mluví se o tom, že nová hra už nyní může vznikat v DICE i studiu Ripple Effect. Na druhé jmenované a jeho projekt začal už před časem dohlížet Vince Zampella.
V souvislosti s těmito plány se ale mění i další věci. Nejde jen o nový dohled Zampelly nad celou značkou. EA po skoro deseti letech opouští šéf DICE Oskar Gabrielson. Bylo to prý jedno z nejtěžších rozhodnutí jeho života, napsal na Twitteru. Na jeho místo nastoupí Rebecka Coutaz z týmu Ubisoft Annecy. Už dříve jsme psali, že z DICE odešel Fawzi Mesmar. Před pár měsíci přešel naopak od Call of Duty k Battlefieldu coby šéf značky Byron Beede. V Activisionu předtím strávil skoro dvacet let.
Není jasné, jakou roli v těchto plánech hraje nevydařený start BF2042. Ze všech naznačených plánů je zřejmé, že Battlefield má projít velkou transformací. Zda se to povede a co to přinese, ukáže až čas.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A jeden nemusí být atomový inženýr aby si nedal dohromady odkud v tomto případě vítr fouká: „chtějí Electronic Arts zkoumat nové zážitky a byznys modely“.
Jen nevím jestli při všech těch live-service, free-to-play hrách toho nebude už moc.