Ačkoliv je blížící se vydání očekávané videohry zpravidla spojováno s příjemnými pocity, Star Wars Jedi: Survivor a vývojáři z Respawnu, resp. Electronic Arts hráče trochu děsí. Jak totiž potvrdil prověřený účet na Twitteru – PlayStation GameSize – hra bude mít na PlayStationu 5 velikost 147,5 GB, což samozřejmě rozproudilo mezi hráči živou debatu. Obří datová velikost totiž znamená hned několik věcí, a není rozhodně překvapivé, že se hráčům nelíbí ani jedna z nich. Jednak budou muset minimálně na jedné platformě stahovat desítky gigabajtů navíc, i když si koupí fyzickou kopii a jednak je tím už u několikátého titulu ohrožena budoucnost. Pokud by totiž z nějakého důvodu došlo k vypnutí serverů nebo zamezení možnosti opětovného stažení, hráčům zůstane v ruce jen disk, kterému bude chybět spoustu dat k tomu, aby se titul vůbec spustil.
🚨 STAR WARS Jedi: Survivor™
🟫 Download Size : 147.577 GB (Version: 1.000.001)
🟦 Pre-Load : April 26
⬜ Launch : April 28🟥 #StarWarsJediSurvivor #PS5 pic.twitter.com/u7eOZ0FON5
— PlayStation Game Size (@PlaystationSize) April 19, 2023
Pokud máme začít u samotné velikosti, údaj pohybující se kolem 150 GB se týká PlayStationu 5, Xboxu Series X a PC, jak bylo rovněž potvrzeno v jednotlivých obchodech a distribučních platformách. Verze pro Xbox Series S pak odhaluje, že velikost hry by mohla být dramaticky nižší – pouhých 44 GB – protože právě tolik budou muset hráči na slabším z aktuální generace Xboxu stáhnout bez 4K textur. Ty nejsou totiž na této platformě k dispozici, čímž dochází k opakujícímu se potvrzení, jak datově náročné mohou hezčí textury být. Vyvstává tím ale samozřejmě nutnost stáhnout zbylá data, na čemž budou bití všichni, kdo si z jakéhokoliv důvodu chtějí pořídit fyzickou kopii hry.
Jak je totiž známo, Sony pro hry využívá Blu-ray disky s maximální kapacitou 100 GB a Xbox Series X je na tom ještě hůře. Ačkoliv mechanika umí číst i třívrstvé nosiče, opakovaně bylo prokázáno, že s nimi má konzole značné problémy a hry tak Microsoft distribuuje na discích s kapacitou 25 nebo 50 GB. Jinak řečeno, když je hra větší, Microsoft neváhá umístit do krabičky víc disků, stalo se tak například u fyzické kopie Flight Simulatoru, není však v tuto chvíli známo, jak tomu bude u Star Wars Jedi: Survivor. I v případě verze pro PlayStation 5 může být na disku jen pár megabajtů, které budou sloužit k odemknutí licence a hráči budou stahovat všechna data, jako se stalo třeba u Modern Warfare 2.
Disky se hrou od Activisionu obsahovaly na PlayStationu 5 jen 72 MB a na Xboxu Series po rozbalení přibližně 12 GB. U obou verzí ale bylo následně nutné stahovat vyšší desítky gigabajtů, což je určitě jeden z důvodů, proč se někteří hráči digitálním kopiím vyhýbají. Na každý pád připomínáme, že už od středy bude možné začít hru stahovat a mít ji připravenou na páteční vydání, což by mohlo některé z problémů vyřešit. Určitě ne ale všechny, které zase a znovu připomínají, že i proti vůli některých hráčů éra fyzických nosičů končí také proto, že jí stojí v cestě samotná velikost her.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
A vůbec se neřeší přenositelnost práv – dokážu si představit že fyzickou sbírku mohu někomu odkázat v závěti. S digitálním obsahem by mělo být umožněno totéž, nejedná se jen o spotřebitelské účty jako Steam nebo VODs, ale tímto způsobem budou ztracena čistě osobní data fotky a osobní memorabilie. Což zabolí možná ještě více papírové album si z poličky někdo vezme aler v digi podobě z cloudu ? Ukládáme digitálně smlouvy i firemní dokumenty někdo by měl řešit i budoucnost a dědičnost těchto archivů…. takto se vytrácí znalosti i dovednosti a to extrémní rychlostí