V polovině loňského prosince oznámila společnost Ubisoft, že skutečně pracuje na remaku hry Splinter Cell. Po letech naléhání ze strany hráčů a spekulací tak učinila bez fanfár, a od té doby v podstatě nedala o hře vědět. Jistě, původní informace o tom, že je hra se svým vývojem teprve na začátku a bude ještě trvat nějakou dobu, než se dozvíme víc, neslibovaly v podstatě vůbec nic, ale přeci jen jsme doufali, že první oficiální zpráva po necelém roce, která se bude k očekávanému remaku vztahovat, nebude o odchodu game directora. Přesto je tomu právě tak, když svůj konec v Ubisoftu oznámil David Grivel, který s francouzským gigantem spojil předchozích 11 let svého života. Ve svém rozlučkovém vzkazu na sociální síti LinkedIn přitom neuvedl žádný důvod a zavdal příčinu ke spekulacím na téma stavu vývoje a rozpoložení týmu.
„Po více než 11 letech v Ubisoftu nastal čas, abych se vydal za novým dobrodružstvím,“ napsal Grivel na konci minulého týdne. Shrnul, že doba strávená v Ubisoftu pro něj byla potěšením, protože mohl pracovat s mnoha talentovanými lidmi a našel mnoho přátel. Během svého působení vystřídal dvě pobočky – Ubisoft Paris a Ubisoft Toronto – kde pracoval na hrách jako Ghost Recon: Future Soldier, Splinter Cell Blacklist, Assassin’s Creed Unity, Far Cry Primal, Far Cry 5, Far Cry 6 a nakonec na aktuálním Splinter Cellu. „Chci všem, s nimiž jsem v Ubisoftu pracoval, ze srdce poděkovat a říct „au revoir“. Není to ale „adieu“, protože naše odvětví je malé, takže se těším, že se naše cesty v budoucnu zase zkříží,“ uzavřel Grivel. Nenaznačil přitom, kde zakotví příště a nad rámec již vyřčeného nepřidal žádný bližší důvod svého odchodu.
S přihlédnutím k tomu, jak dlouho trvalo Ubisoftu potvrdit, že remake vzniká a jaká historie se kolem vedoucích pracovníků jednotlivých her tohoto vývojáře a vydavatele pojí, odchod nemusí být jen přirozeným vyústěním jedné části kariéry. Navíc spolu s Grivelem odchází ve stejnou chvíli také produktový manažer hry David Yorke, který rovněž strávil v Ubisoftu 11 let. Jeho příspěvek – opět na síti LinkedIn – je mnohem osobnější s krátkým příběhem o tom, kterak odcházel z budovy a dal si poslední oběd, ani Yorke ale přesný důvod odchodu nezmiňuje. Samozřejmě může jít o náhodu a nemusí se to vývoje hry nijak dotknout, připomínáme ale že v průběhu uplynulých dvou let společnost opustili další vysoce postavení zaměstnanci – například šéf vývoje Splinter Cell: Blacklist a Conviction z Ubisoftu Toronto Max Béland, ředitel kanadských studií Yannis Mallat, creative director Assassin’s Creed Valhalla Ashraf Ismail nebo ředitelka oddělení lidských zdrojů Cécile Cornet.
Uvidíme tedy, zda se to nějakým způsobem dotkne samotného remaku, resp. se hráči později dozví více informací. Zatím je totiž není s čím oficiálním porovnávat a interně mohou probíhat rozsáhlé změny, o kterých veřejnost neví. Zatím se mluví pouze o tom, že by remake neměl zpracovávat původní díl tak doslova, jako třeba v případě remaku prvního The Last of Us, a že se vývojáři rozhodli pro změnu příběhového pozadí, aby více vyhovoval modernímu publiku. V tomto případě se přetřásal konflikt mezi Gruzií a Ázerbajdžánem, který by mohl připomínat probíhající válku na Ukrajině. S přihlédnutím k tomu, jak citlivé toto téma je, tak vývojáři zřejmě zaveleli ke změně tématu, které by však nemělo ovlivnit staromilskou hratelnost a nutnost postupovat opravdu tiše.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.