Krátce po uvedení Battlefieldu 2042, který se alespoň prozatím nestřetl s očekáváním fanoušků, oznamují vývojáři ze studia DICE odchod vedoucího designéra Fawziho Mesmara. Pracoval nejen na zmiňované novince, ale také na druhém Battlefrontu a předchozím Battlefieldu V, takže za sebou nechává poměrně výraznou stopu a jeho odchod nezůstává bez povšimnutí. Podle e-mailu, který Mesmar rozeslal svému týmu a k němuž se v plném rozsahu dostala redakce magazínu Video Games Chronicle, ale tento krok nemá souviset s kritickým přijetím Battlefieldu 2042, který sám designér označuje za historický milník DICE. Odchod prý iniciovala nabídka, kterou nemohl Mesmar odmítnout, bez ohledu na to, že má i nadále zůstat ve Stockholmu, kde pracoval právě pro DICE.
Co se týče oné nabídky, Mesmar není konkrétní, svému novému zaměstnavateli ale na dálku děkuje za trpělivost, kterou s ním měl.
„Bylo mi potěšením pracovat v nejlepším designérském týmu v galaxii,“ říká Mesmar v citovaném e-mailu. „Neuvěřitelná designérská práce, kterou odvádíte, mě nepřestává každý den inspirovat. Děkuji, že jste do mě vložili důvěru a doufám, že jsem vás nezklamal,“ vzkazuje pak svému týmu. Co se týče oné nabídky, Mesmar není konkrétní, svému novému zaměstnavateli ale na dálku děkuje za trpělivost, kterou s ním měl. Mesmar totiž nechtěl podle svých slov odejít dřív, než bude Battlefield 2042 hotov, a jak uvádí dále – bylo nesmírně důležité zůstat s týmem, který právě dosahuje historického milníku. Odchod hlavního designéra, který měl spolupracovat s více než 80členným týmem, starajícím se o dílčí aspekty vyjmenovaných titulů, by se však nijak neměl dotknout představených plánů na opravu hry tak, jak jsme o nich psali včera. Slibované patche pak nepřímo popírají, že by byla situace tak bezproblémová, jak se jeví, i když je pravděpodobné, že odchod Fawziho Mesmara se stavem Battlefieldu 2042 skutečně nesouvisí.
„Ačkoliv jsme s Oskarem (Gabrielsonem, generálním manažerem studia) už nějakou dobu mluvili o mém nástupci – který bude včas oznámen – rozhodli jsme se tuto informaci zatím nekomunikovat,“ vysvětluje Mesmar, proč se o odchodu nemluvilo dříve. Vývojáři totiž cítí, že je momentálně potřeba věnovat se samotné hře, na jejíž vývoj podle Mesmara vynaložili monumentální úsilí, a až teprve veřejně řešit organizační záležitosti, ve skutečnosti se ale děje přesný opak a fanoušci podle ohlasů na sociálních sítích příliš nerozumí, proč se tedy v první řadě vůbec dozvídáme o Mesmarově odchodu. Zvláštní rovněž je, že hodnocení Battlefieldu 2042 pohledem šéfa designérů není ani tváří v tvář realitě nikterak kritické, spíš naopak, což bez ohledu na potenciál hry a možné zlepšení v nadcházejících týdnech a měsících působí zvláštně.
Na každý pád bude zítřejší den tím posledním, který Fawzi Mesmar stráví ve studiu DICE, což ve finále potvrdil i mluvčí Electronic Arts v krátkém prohlášení pro VGC.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.