Oznámení VR titulu ze série Half-Life bylo pro mnohé hráče překvapením, byť řada z nich jistě doufala po všech těch letech v něco trochu jiného. Ale přeci jen – je to titul ze světa Half-Life, a to se počítá. Naštěstí ale komunita okolo této značky stále žije a je kreativní. A díky přístupu týmu Valve, který nehází klacky pod nohy amatérským tvůrcům a přílišným lpěním na duševním vlastnictví jejich tvorbu nijak nelimituje, se můžeme těšit hned z celé řady fanoušky vytvářených projektů. Příkladem je třeba na Steamu vydaný a už roky vyvíjený remake původního Half-Life jménem Black Mesa. To je titul pravděpodobně nejznámější, nikoli ale jediný. Připomenout si tak nyní můžeme další podobný projekt – remake prvního datadisku pro první díl: Half-Life: Opposing Force. Ten je pro nás navíc o to zajímavější, že obsahuje i českou stopu.
Remake nese jméno Operation: Black Mesa a navazuje na originál vyvinutý studiem Gearbox Software. Původní hra vyšla už v listopadu právě před dvaceti lety a nový příspěvek na webu remaku má formu připomenutí výročí. U této příležitosti vývojářský tým Tripmine Studios vydává novou sadu obrázků, jež ukazují, jak po stránce grafiky příběh amerického mariňáka Adriana Shepharda pokročil. Komplexní remake prozatím nemá pevně stanovené datum vydání, přiložená galerie však alespoň odhaluje, jakým směrem se tvůrci ubírají v designu úrovní a v otázce věrnosti vůči originálu. Každý z obrázků je totiž doprovázen i náhledem na původní lokaci a pokrok tak můžete snadno posoudit sami.
Co se celkového postupu prací týče, tak k tomu tvůrci říkají následující: „Naši level designéři jsou, jak vidíte, pilně zaměstnaní. Mnoho našich map už je v hratelném stavu a vše probíhá dle stanoveného časového plánu. Stále nás čeká spousta práce, z dosavadního pokroku jsme ale velmi spokojeni. Jak vidíte, některé lokace pravděpodobně poznáte, jiné se ale značně změnily. Pokrok, jehož jsme letos dosáhli, je skvělý, a tento rok lze považovat pravděpodobně za jeden z našich dosud nejproduktivnějších.“
Pro našince je ale momentálně nejzajímavější fakt, že v mezinárodním týmu Tripmine Studios složeném z nezávislých tvůrců z celého světa figuruje i Čech Antonín Žoha. Ten zastává pozici vedoucího týmu i level designéra a v rozhovoru pro ruskou část komunity webu VK mimo jiné prohlásil, že jejich projekt je výsledkem spojení sil týmů Operation Black Mesa a Guard Duty. Tedy do té doby samostatně vyvíjených remaků datadisků Opposing Force a Blue Shift. Výsledkem je sdílení některých prvků či designů úrovní a ruku v ruce s tím i pochopitelné urychlení některých aspektů vývoje. Žoha ale už v roce 2017 dodal, že nejsou nijak propojení s týmem Crowbar Collective, který stojí za už zmíněným komplexním remakem jménem Black Mesa. Nicméně k práci na Black Mese chová Žoha velký respekt a v citovaném rozhovoru dodal následující: „Máme velký obdiv k práci, kterou Crowbar Collective odvedl, a nebylo by divu, kdybychom v budoucnu viděli nějaké neoficiální mody, které spojují naši práci s tou jejich.“
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.