array(46) { ["_edit_lock"]=> array(1) { [0]=> string(12) "1736907015:3" } ["_edit_last"]=> array(1) { [0]=> string(4) "9383" } ["onesignal_meta_box_present"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_send_notification"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_modify_title_and_content"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["onesignal_notification_custom_heading"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["onesignal_notification_custom_content"]=> array(1) { [0]=> NULL } ["nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_nadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e4aaf081" } ["podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(105) "Grafik Dennis Mejillones říká, že se lidé víc soustředí na to, co ve hře není, než co v ní je" } ["_podnadpis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b768e50af082" } ["alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_alternativni_vypis"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5c87e33428d16" } ["youtube"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_youtube"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88296e59a70" } ["sipka"]=> array(1) { [0]=> string(6) "yellow" } ["_sipka"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b8ef4780759d" } ["seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(1) "0" } ["_seznam_rss"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5e00ae3f6f092" } ["karta"]=> array(1) { [0]=> string(5) "16650" } ["_karta"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76921533353" } ["recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_recenzovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76931623120" } ["skore"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_skore"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b7698f3f97ee" } ["testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_testovana_verze"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b852d98f5dc9" } ["plusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_plusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76966215002" } ["minusy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_minusy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76968715004" } ["hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_hodnoceni"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76987c0f80b" } ["galerie"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b76944bc8b60" } ["galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie2"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88191610d51" } ["galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_galerie3"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b88192210d52" } ["boxy"]=> array(1) { [0]=> string(0) "" } ["_boxy"]=> array(1) { [0]=> string(19) "field_5b853d1b80254" } ["_pageview_20250114"]=> array(1) { [0]=> string(3) "908" } ["_thumbnail_id"]=> array(1) { [0]=> string(6) "219876" } ["response_body"]=> array(1) { [0]=> string(337) "{"id":"8b01e6e1-f351-4f7f-9469-8c88bd9de372","external_id":"7aa8021b-7f20-031b-47d3-02a2551fcb99","warnings":["You must configure iOS notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to iOS users.","You must configure Android notifications in your OneSignal settings if you wish to send messages to Android users."]}" } ["status"]=> array(1) { [0]=> string(3) "200" } ["_pageview_20250115"]=> array(1) { [0]=> string(3) "324" } }
Starfield, Bethesda Softworks, Ve Starfieldu mohly padat hlavy, odhalil jeden z vývojářů

Ve Starfieldu mohly padat hlavy, odhalil jeden z vývojářů

Grafik Dennis Mejillones říká, že se lidé víc soustředí na to, co ve hře není, než co v ní je

Zdroj: Bethesda
14. 1. 2025
Název: Starfield Vývojář: Vydavatel: Platformy: , Žánr: Datum vydání: 6. 9. 2023
Starfield

Youtuber a novinář Reece Reilly, který svá vida publikuje na kanále Kiwi Talkz, se už delší dobu věnuje Bethesdě a jejím hrám. Vyzpovídal několik vývojářů a přinesl vhled do vývoje Falloutu a Starfieldu, kterému se věnoval i v nejnovějším rozhovoru s grafikem Dennisem Mejillonesem. Ten pracoval na Starfieldu coby grafik postav, ale podílel se také na vývoji Falloutu 4, Falloutu 76 a Skyrimu. V Bethesdě strávil téměř 12 let a celé hodinové povídání jednak skvěle mapuje jeho dosavadní kariéru, ale přináší i řadu zajímavostí týkající se vyjmenovaných her. Vlkodlak ve Skyrimu? Podle Mejillonese byl ze hry téměř vyškrtnut. Oči pro postavy ve Falloutu 4? Toddovi Howardovy se nelíbily a zamítnul je. Kritika Bethesdy? Podle Mejillonese s ní zaměstnanci souzní, a co je ještě ožehavější, údajně nejsou v posledních letech dobře placeni. Tohle všechno pak do ručité míry korunují vzpomínky na vývoj Starfieldu a několik dalších detailů včetně poznámky, že hra mohla být mnohem drsnější a obsahovat gore ve stejné míře jako například Fallout.

Jednou z věcí, o které Mejillones v rozhovoru mluví, je například nechvalně proslulý Creation Engine, na kterém běží Skyrim, Fallout 4, Fallout 76, Starfield a má pohánět rovněž The Elder Scrolls VI. Bývalý grafik z Bethesdy se vymezuje vůči kritice hráčů například tím, že engine byl podle jeho slov mnohokrát kompletně přepsán. Mluví například o tom, že v průběhu vývoje Skyrimu kompletně vyjmuli část, která se týká tvorby postavy a nahradili ji zcela novou. Vysvětluje ale, že v průběhu vývoje nelze technologii měnit, a tak daná verze zůstává se hrou až do jejího vydání. Ilustruje to právě na Skyrimu, který měl podle jeho slov hráče fascinovat před vydáním právě možnostmi tvorby postavy, ale když hra po letech vývoje konečně vyšla, hráči už byli zklamaní, že to není ono, protože jiné hry už nabízely víc. „Vy svoji hru vydáte, ale už tu jsou jiné tituly, třeba i menších rozměrů, se skvělými postavami, což je samozřejmě skvělé. Ale je to také vytržené z kontextu, protože my jsme udělali, co jsme udělali, ve vztahu k velikosti naší hry a jejím možnostem, jako je třeba možnost dát na hlavu každého NPC kýbl,“ říká Mejillones možná trochu v nadsázce, ale snaží se ilustrovat, že jednotlivé části nelze z her vyjímat a poměřovat mezi sebou tak jednoduše, jak se hráčům může zdát.

Podobně odpovídal i na dotaz, jak by reagoval na kritické srovnávání her od Bethesdy například s hrami od Rockstaru. Reilly zmínil například obličeje postav, na což Mejillones reagoval vyjmenováváním možností, které hry od Bethesdy v porovnání třeba s GTA nabízí. Možnost dostat se téměř za kterékoliv dveře pomocí šperháku. Umisťovat do svého příbytku v podstatě jakékoliv předměty ze hry. Ve vtipu opět zmínil kýbl na hlavě jakéhokoliv NPC, ale pak doplnil, že se podle něj lidé v dnešní době víc zaměřují na to, co jim konkrétní hra i při porovnání s jinou nedává nežli dává. „Takže namísto toho, aby řekli, že je skvělé proměnit se ve vlkodlaka nebo dělat něco dalšího, spíš řeknou, že ve hře není tolik typů plnovousů nebo normálových map,“ říká grafik s poznámkou, že se podle něj hráči zaměřují na špatné věci. Mejillones nicméně nevyvrací, že by se neobjevovala zcela oprávněná kritika namířená na Bethesdu, její hry nebo na něj samotného. Uznává, že ne všechno se na hrách, na nichž pracoval, podařilo skvěle zvládnout, dodává ale, že 95 procent věcí, které hráči kritizují, vývojáři ví. „Určitě jsme to vytáhli na některé schůzce, řekli jsme, že to bude problém. Ostatně, jsme hráči, my ty hry hrajeme a vidíme stejné věci jako hráči. Todd ale často říká, že sice můžeme udělat cokoliv, ale nemůžeme udělat všechno, a to je ten nejupřímnější postoj, to je prostě realita,“ říká Mejillones.

Pokud bychom se měli dostat k tomu, co fanoušky v tuto chvíli zaujalo asi nejvíc, je to vysvětlení, proč byl Starfield tak skoupý na vyobrazování explicitního násilí jako například Fallout. Je to možná překvapivé, ale například věci jako dekapitace byly ze hry odstraněny kvůli tomu, že se ve Starfieldu nachází velké množství obleků a helem, které zabraňují univerzálnímu zpracování. Mejillones vysvětluje, že právě z technického hlediska existuje mnoho překážek na cestě k tomu, udělat to správně, takže se nakonec v Bethesdě rozhodli rozpracovaný systém nepoužít. Podle Mejillonese ale nějaká příprava proběhla, systém reagoval na některé z helem, uměl adekvátně zobrazit odtrženou kůži nebo kusy svalů plandajících z krku bez hlavy, ale když prý začali všechno dávat dohromady, vše se nepřiměřeně zkomplikovalo a jeden problém otevíral několik dalších. Byla tu ale i estetická stránka věci, kde Mejillones mluví o docela jiné atmosféře a náladě Falloutu, do kterého takové prvky zapadají mnohem lépe a přirozeněji než do Starfieldu.

# adventura # rpg # sci-fi # vesmír

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru