branding
Včera představený iPhone 16 zvládne ray tracing a AAA hry

Včera představený iPhone zvládne ray tracing a AAA hry

Nejlákavější tituly už nebudou jen doménou verzí Pro a Pro Max. Změní to ale pohled hráčů?

Zdroj: Apple
10. 9. 2024

V průběhu včerejšího večera představila společnost Apple novou generaci svých mobilních telefonů iPhone. Model s číslovkou 16 se začne prodávat 20. září, k dispozici bude ve čtyřech modelech – základní, Plus, Pro a Pro Max – a podle očekávání opět přinese nárůst výkonu a možností skrze nové prvky, tlačítka nebo hlubší integraci umělé inteligence. Na tomto místě nicméně nechceme suplovat specializované weby, takže se zaměříme na informace, které v souvislosti s novým iPhonem zazněly na konto her a herního výkonu. Vyšlo totiž najevo, že velké AAA hry, které na mobilní platformu Applu posílají zavedené herní společnosti, budou nově hratelné i na základním modelu, čímž by mohla padnout poměrně značná bariéra v tom, pro koho jsou mobilní verze her jako Assassin’s Creed či Resident Evil vlastně určeny.

Specifikací zaměřených na hraní her si všimnul například magazín Gamespot, který vyzdvihuje 5jádrový grafický čip a obecně, nové APU řady A18, díky kterému zvládne základní model a model Plus hardwarově akcelerovaný ray tracing. Výsledkem by měla být až pětinásobně vyšší frekvence snímků, než při vypočítávání ray tracinug softwarově, což zní poměrně slibně. I díky tomu by měly všechny modely iPhone 16 zvládat zmiňované AAA hry, které byly dosud dostupné jen na modelech Pro a Pro Max. Zpětně tak bude možné spustit třeba dříve uvedené tituly jako Resident Evil Village, Death Stranding, remake Resident Evil 4 nebo Assassin’s Creed Mirage. Z novějších her pak Apple mluvil o RPG Honor of Kings: World od Tencentu, které vyjde v příštím roce a speciálně pro iPhone 16 dorazí i s nastavením grafiky ultra. Ruku v ruce s navýšením výkonu pak Apple potvrdil také mírné zvětšení kapacity baterie, takže by hraní mohlo probíhat delší dobu.

Nelze však pomíjet fakt, že většina ze zmíněných titulů nedopadla příliš slavně. Na konci června jsme citovali magazín Mobile Gamer a společnost Appmagic, které přišly s poměrně chmurnou analýzou a odhady počtu stažení jednotlivých her a jejich tržeb. Nejlépe na tom měl být Resident Evil Village s přibližně 817 tisíci staženími, ale tržbami pouze v hodnotě 420 tisíc dolarů, což by znamenalo asi jen 34 tisíc platících hráčů. Nesmíme zapomenout, že většina mobilních verzí velkých titulů nabízí časově či obsahově omezenou trial verzi, kterou je však nutné následně proti platbě odemknout k dalšímu hraní. Tímto způsobem tak nepůsobí špatně, že například remake Resident Evilu 4 má přes 700 tisíc stažení a tržby ve výši 347 tisíc dolarů, jenže po přepočtu to dělá asi jen 15 tisíc hráčů, kteří byli za hru ochotní zaplatit. A ne nutně proto, že by se jim nelíbila, ale patrně i z toho důvodu, že hraní z našeho pohledu plnohodnotných her zkrátka nemusí být to, co hráči na mobilních platformách hledají.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru