Hra Morels: The Hunt od týmu Abrams Studios na první pohled trochu připomíná lovecké simulátory a i se podobně jmenuje. Vezme vás do přírody, budete obdivovat divokou faunu i floru, ale jediný zaměřovač, jehož prostřednictvím zamíříte na potenciální cíl, bude váš fotoaparát. V první řadě tu jde totiž o houbaření. Přesto to nemusí být hra na houby, jak naznačují první ukázky. A trefit do vkusu se nemusí zdaleka jen oddaným mykologům, kteří nemohou být bez sbírání ani u počítače. Jedná se o takový poklidní výlet do digitální přírody pro všechny, kteří hledají meditativní hratelnost a relaxaci.
Houba ve hrách se může hodit i v případě, že jste zavalitý italský instalatér a zachraňujete princeznu. Tady ale nebudou houby zdrojem žádných super schopností.
Ve hrách není tak neobvyklé houby sbírat a vařit z nich nějaké lektvary, jako to umí třeba Link. Houba ve hrách se může hodit i v případě, že jste zavalitý italský instalatér a zachraňujete princeznu. Tady ale nebudou houby zdrojem žádných super schopností. Kromě houbaření budete moci přírodu okolo vás fotografovat, ale hlavně si ji budete vychutnávat. V Morels: The Hunt se vypravíme do Spojených států a autoři slibují celkem 7 unikátních map napříč USA. Vaše putování bude ovlivňovat i proměnlivé realistické počasí a střídání dne a noci. Na výskyt fauny i flory mají samozřejmě vliv rovněž roční období, která znamenají také odlišný zážitek pro hráče.
Za nasbírané houby a nafocené snímky získáváte na oplátku možnost investovat do dalšího vybavení. Začít můžete u něčeho tak banálního, jako je repelent proti hmyzu, ale časem získáte i pláštěnku, čelovku nebo dokonce nějaké dopravní prostředky, kterými jsou člun či čtyřkolka. Všechny tyto vymoženosti vám mohou usnadnit váš další průzkum digitální přírody. Pokud si věříte, můžete se pustit i do speciálních výzev, jejichž úkolem je posbírat třeba určitý počet hub nebo vyfotografovat konkrétní zvíře.
Samozřejmostí je v takovém simulátoru nutnost rozlišovat mezi jedlými, nejedlými a jedovatými houbami. Po dokončení celé sezóny si můžete v rámci takzvaného explorativního módu odemknout například možnost zahrát si za zvíře a dostanete se k dalším živočišným druhům. Autoři dokonce slibují nějaká tajemství a překvapení, která v tomto světě na hráče číhají. A protože hru navíc pohání prověřená technologie Unreal Engine od Epicu, dá se říct, že s ohledem na jeho velikost a cílovou skupinu i docela dobře vypadá.
To je ostatně asi to nejzajímavější na celém projektu. Že je dnes díky moderním nástrojům a digitální distribuci možné, aby vznikaly takto okrajové tituly, aniž by přitom vypadaly úplně nepoužitelně. Sbírat houby, fotit zvířátka a kochat se digitální přírodou – to nepatří mezi obvyklé kratochvíle hráčů. Na druhé straně třeba v Red Dead Redemption 2 lze podobnými aktivitami strávit spoustu času, tak proč nezkusit specializovaný pacifistický lovecký simulátor?
Na Morels: The Hunt mimochodem pracuje malý rodinný nezávislý tým Abrams Studios, který tvoří čtveřice bratrů z Indiany. Titul dorazí na Steam už 15. října.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Ehm… betě..
Je to s přimhouřením oka tak možná prototyp hry s pokusem o implementaci do Unreal Enginu5, tak za čtvrt roku alfa, za rok beta a za rok a půl hotová hra. Během 30 minut jsem měl popsanou stránku chybami, náměty a připomínkami jen co se týče tutoriálu na dvorku o rozloze 20×20 metrů.
První herní den jsem hledal chyby a nenašel jsem nic (ani jsem moc nehledal). Při Alt-tabu do poznámkového bloku herní čas běžel dál, den se překlopil do noci a nikde neexistoval způsob, jak si pořídit nebo vybavit čelovku. Tma neproniknutelná, tak jsem jen počkal. Druhý herní den nešel ani spustit, položky menu nefungovaly.
Takže přesně jak jsem předpokládal a co dnešní technologie umožňují: spíchnout levnou věc s dostupnými hotovými assety, o líbivý prosvícený a barevný les se postará engine sám (Youtube: Create a Forest in UE4 in 1 Hour zhlédnuto 3 857 620×) a tradá s tím na trh. Doufal jsem, že poté, co si začal někdo dávat práci s tématikou rybaření, tak si někdo dá konečně práci i s houbařsko-mykologickou tématikou, ale asi jsem doufal marně. Rád bych se mýlil, ale pokud toto autoři chystají za dva týdny vydat, tak si nemůžu o serióznosti úmyslů (či jakékoliv sebereflexe) myslet nic dobrého. Ach jo.