branding
Proxi

V příštím titulu Willa Wrighta poznají hráči sami sebe

Tvůrce sérií Sims a SimCity na svém dalším projektu spolupracuje s týmem ze Zlína

19. 7. 2019
Název: Proxi Vývojář: , Platformy: , Žánr:

Kalifornské studio Gallium Artists pod vedením slavného designéra Willa Wrighta loni představilo ambiciózní mobilní titul jménem Proxi. Ten má být pro tvůrce sérií Sims, SimCity a evoluční strategie Spore první hrou po deseti letech. Vyjít má už na podzim tohoto roku a díky zlínské digitální agentuře Madeo bude obsahovat i českou stopu.

Před rokem na jaře tvůrci vyhlásili soutěž Proxi Art Challenge, v níž měli grafici předvést své umění a převést vlastní vzpomínky do digitální podoby a do grafiky počítačové hry. Měli zjednodušeně řečeno ukázat, jak by titul Proxi mohl vypadat po grafické stránce. Do soutěže přispělo více než 100 jednotlivců či týmů, z nichž bylo vybráno osm nejlepších a mezi nimi i Pavel Novák, kreativní ředitel zmíněné agentury. Jeho příspěvek pojednává o šťastných vzpomínkách ze života dvou jedinců a poukazuje na to, že to nejlepší přichází mnohdy nečekaně. Příspěvek do soutěže můžete vidět níže a mezi nejlepší byl vybrán již před rokem, server CzechCrunch ale podotýká, že k užší spolupráci dochází až v těchto dnech. K tomu Martin Landsberger Pospíšil z Madea dodává následující: „Nebylo lehké sestavit ten správný tým, který by vyhovoval vysokým nárokům Willa Wrighta. Všechno bylo od výhry v procesu, ale reálné práce se rozběhly až teď.“

Co se týká samotné herní náplně, tak ta má spočívat v tom, že hráči zaznamenávají své vlastní vzpomínky. Hra následně vytváří jakousi myšlenkovou mapu a modeluje virtuální obraz mozku hráče na základě těchto uložených vzpomínek. Jednotlivé myšlenky utváří stavební kameny ve 3D světě, který ve finále má být dokonce i jakousi umělou inteligencí vytvořenou ze zaznamenaných vzpomínek. K tomu Will Wright dodává, že cílem je zjistit něco více o sobě samotném: “Je to v jistém smyslu hra o sebeobjevování. Hra, ve které vlastně odkrýváme vaše skryté já – vaše podvědomí, vaše vnitřní ID, a přivedli ho na povrch a k životu, abyste s ním mohli komunikovat, hrát si s ním, učit se od něj a kde se o sobě můžete něco dozvědět.“ Spolupráce se tedy teprve rozjíždí, již nyní si ji ale zlínské Madeo pochvaluje. Již citovaný Martin Landsberger Pospíšil na to konto vyzdvihuje, že se jedná o velmi inovativní a unikátní projekt.

Will Wright se toho zkrátka nebojí, sám na to ale rozhodně není a obklopuje se netradičními specialisty, tedy alespoň na poměry herní branže. V jeho týmu lze díky tomu nalézt například neurovědce i specialisty na AI a na Turingovy stroje. Jak to ale vlastně celé bude vypadat, to prozatím ještě nelze předjímat. Konkrétní popis herních mechanik k dispozici nemáme a stejně tak zůstáváme ochuzeni i o záběry ze hry, v otázce podoby ale lze odkázat na videa agentury Madeo a ostatních vítězů. Právě jejich vize je totiž to, co si Will Wright a jeho lidé pro hru vybrali.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru