Letos v lednu jsme vás na Vortexu seznámili s nadějnou neoficiální hrou Alien: Hope for the Future. Její vývoj nadále pokračuje a autor Alexej Melentěv vystupující pod přezdívkou IIapagokc se pravidelně dělí o nové informace a videa, která si říkají o připomenutí jeho počinu. Koneckonců na letošní rok připadá 40. výročí samotného Vetřelce, který měl premiéru v roce 1979. Směs taktické akce a survival hororu nás zavede do kolonie Hadley’s Hope patřící korporaci Weyland-Yutani na planetoidu LV-426 a seznámí nás s událostmi, které vedly k příběhu filmu Vetřelci režiséra Jamese Camerona z roku 1986.
I na základě materiálů, které v posledních měsících vývojář uvolnil, někteří fanoušci tvrdí, že jeho vize je možná autentičtější než v případě leckterého oficiálního projektu. Hráči se ujmou jednoho z kolonistů, který nevystupoval v žádném filmu ani hře, a vaším úkolem bude udržet ho za všech okolností naživu. Musíte se postarat o něj, ale i další kolonisty, hledat zásoby, stavět opevnění. Ve vedlejších misích si pak vyzkoušíte hru za další hrdiny a možná se ujmeme dokonce nějaké známé postavy.
V Hope for the Future se objeví třeba i malá Rebecca Jordenová známá jako Newt. To je ta statečná dívenka, která se jako jediná dokázala schovávat před vetřelci až do příletu mariňáků.
Nejnovější trailer je velmi působivý a překypuje tíživou atmosférou. Když si odmyslíte hrubší grafiku, jejíž nedokonalosti lze snadno omluvit podmínkami, v nichž hra vzniká, je výsledek obdivuhodný. Upoutávka demonstruje, jak se živoucí kolonie plná rodin promění v nefalšovanou noční můru. Můžeme sledovat důvěrně známá místa z filmu před i po útoku vetřelce. Trailer je velmi slušně postříhán, doplněn napínavou hudbou a nápaditým způsobem cituje film Jamese Camerona.
Nechybí důležité “rekvizity”, jako je kultovní nakladač, detektor pohybu, svařování dveří a spousta dalších drobných detailů, které udělají radost skalním fanouškům. V Hope for the Future se objeví třeba i malá Rebecca Jordenová známá jako Newt. To je ta statečná dívenka, která se jako jediná dokázala schovávat před vetřelci až do příletu mariňáků. Když už jsme zmínili detektor pohybu, i jeho fungování stojí za pozornost. Pro hratelnost je samozřejmě klíčový, zdůrazňuje Alexej Melentěv, hráč si jej ale bude muset nejprve zkonstruovat z různých dílů a elektronických součástek. Časem ho lze upgradovat na “vojenskou” verzi a hráč si do něj může nainstalovat mapy nebo hackovací zařízení.
Aktuální upoutávka navíc demonstruje, jakých pokroků se povedlo autorovi za poslední dva roky dosáhnout a co vše na hře vylepšil. Titul pohání engine Unity a Alexej Melentěv láká příznivce xenomorfa na spletité rozhovory, proměnlivé vzájemné vztahy mezi kolonisty nebo indikátor duševního zdraví, jehož zhoršení může vést k panice.
Na druhé straně je třeba podotknout, že se Alexej Melentěv moc nemaže s autorskými právy, a je tedy docela dobře možné, že jeho snažení učiní přítrž společnost The Walt Disney Company, která značku vlastní prostřednictvím 20th Century Fox. Rozhodně bychom mu to ale nepřáli.
O nové informace se autor pravidelně dělí na Facebooku a také na Patreonu, kde ho můžete finančně podpořit.