branding
Last Train Home, THQ Nordic, V brněnském studiu THQ Nordic vzniká historická strategie

V brněnském studiu THQ Nordic vzniká historická strategie

Ashborne Games pracují také na hře Commanche. Nový tým se s námi podělil o podrobnosti

Zdroj: Ashborne Games
23. 3. 2021
Název: Last Train Home Vývojář: Vydavatel: Platformy: Žánr: Datum vydání: 28. 11. 2023

Společnost THQ Nordic založila v roce 2020 nové vývojářské studio v České republice. O Ashborne Games, které působí v Brně a vede jej veterán Petr Kolář, jsme však až dosud mohli informovat jen ve velmi obecné rovině, když nás vývojáři žádali o trpělivost a šetřili si první detaily až na start nového roku. Čekání je nicméně v tuto chvíli u konce, a tak můžeme začít postupně odhalovat, na čem lidé v Ashborne Games pracují a jaké jsou jejich ambice do budoucna. Na nově spuštěném webu představují nejen logo, ale také žánrové zasazení své první hry, společně s informacemi o spolupráci na dalších projektech s ostatními studii z rodiny THQ.

Zdroj: Ashborne Games

„THQ Nordic s hrdostí blíže představuje brněnské studio Ashborne Games. To pracuje na nové herní značce v žánru historických strategií s RPG prvky,“ odpovídají vývojáři na jednu z nejpalčivějších otázek. Historická strategie zní slibně, uvážíte-li, že na ni budou pracovat vývojáři se zkušenostmi z mnoha úspěšných her a sérií, jako jsou Arma, Mafia, Silent Hill: Downpour, Vigor či trilogie UFO. „Chceme se zaměřit na herní žánr, který máme sami rádi, jako jsou strategie a RPG. Naším cílem je vytvořit autentické herní zážitky s důmyslnými systémy vybízejícími k opakovanému hraní,“ dodává creative director a designér Karel Kališ. Některým z vás může být jméno povědomé – Kališ působil společně s Petrem Kolářem řadu let v magazínu Doupě, odkud se na sedm let přesunul do Bohemia Interactive. Pod hlavičkou největšího českého vývojáře pracoval na sérii Arma a následně na Vigoru, kde se znovu potkal s tehdejším vedoucím projektu Kolářem, který je aktuálním manažerem Ashborne Games.

Naším cílem je vytvořit autentické herní zážitky s důmyslnými systémy vybízejícími k opakovanému hraní, říkají vývojáři.

Co se týče dalších zaměstnanců, studio má v tuto chvíli 38 členů a našli byste mezi nimi například level designéra Radima Vítka, který pracoval na většině výše vyjmenovaných titulů, art managera Martina Valáška, zodpovědného za velkou část grafiky třetí Army, či programátora Ondřeje Martináka, jenž strávil osm let v Bohemia Interactive a v Ashborne Games povede celé oddělení programátorů. Zároveň platí, že studio se bude v nadcházejících měsících rozrůstat o nové zaměstnance, kteří budou následně tvořit tým, starající se nejen o zmiňovanou historickou strategii. Jak totiž vývojáři odhalují, zapojili se také do vývoje hry Commanche od studia Nukklear, která je momentálně dostupná v programu předběžného přístupu na Steamu, resp. preview programu na Xboxu. Ashborne Games budou zodpovědní za mód pro jednoho hráče, který byl pro Commanche oznámen už před startem early accessu a dle informací na Steamu přislíben v updatu 7 spolu s vylepšeným rozhraním hry a dalšími lokalizacemi, kam by potenciálně díky tomuto spojení mohla spadat i čeština.

Zdroj: Ashborne Games

Společně s tím vychází najevo, že Ashborne Games budou své hry stavět na Unreal Enginu 4, s čímž má Kolář a jeho kolegové zkušenost například ze zmiňovaného Vigoru. Věří, že v kombinaci s expertizou celého týmu a možnostmi této technologie budou moci vytvářet hry, které překonají jejich ambice. „Chceme se postarat o zábavu, kterou budou hráči milovat a na kterou mohou být pyšní. Chceme posunout žánr strategií a RPG na základě několika hodnot,“ píší vývojáři v chystaném blogu, o který se s naší redakcí podělili. Hry studia Ashborne Games mají být nádherné na pohled, autentické, nezapomenutelné, hráči si je mají užít a hlavně u nich zůstat. K dosažení těchto cílů mají posloužit i nové kanceláře v Brně, kam se budou moci vývojáři přesunout, až pominou opatření spojená s pandemií koronaviru. Na dálku pak hodlají spolupracovat i se slovenským studiem Nine Rocks Games, které bylo založeno před rokem, vede je další z veteránů – David Durčák – a jeho aktuálním projektem má být střílečka se survival prvky.

Co se týče dalších informací, Kolář v prvním blogu prosí o trpělivost a odkazuje na sociální sítě, na nichž bude probíhat další komunikace. „Chceme zůstat v kontaktu s naší komunitou skrze několik různých kanálů. Na webu budou k dispozici příběhy, fotografie, ilustrace či videa, případně se můžete zapsat do našeho newsletteru,“ vyjmenovává Petr Kolář a uzavírá svůj první vzkaz v roli ředitele studia Ashborne Games přáním, aby hráči zůstali v této nepříjemné době v bezpečí.

Nahlásit chybu v článku

1

Napsat komentář

Další články
Nahoru