Microsoft loni díky akvizici Activision Blizzard a také studia King získal celou řadu známých a ikonických značek, ačkoli se nejčastěji řešilo Call of Duty. Nyní však společnost disponuje sériemi a hrami jako Warcraft, Starcraft, Overwatch, Diablo, Tony Hawk’s, Guitar Hero nebo Candy Crush Saga. A podle informací Jeze Cordena z Windows Central se Microsoft konečně rozhodl své portfolio začít pořádně využívat, když už ho má k dispozici. Microsoft společně s Activision proto údajně schválil vytvoření nového týmu v rámci Blizzardu, který se má věnovat vývoji AA her vycházejících právě ze známých sérií vyvinutých Blizzardem.
Microsoft and Activision have set up a new smaller team within Blizzard, specifically for building agile „AA“ titles based on existing franchises. 🤔
EXCLUSIVE: https://t.co/f2ATntEZCB#Xbox
— Jez (@JezCorden) August 2, 2024
Corden vychází ze svých zdrojů, tyto změny ovšem mají reflektovat i změny v profilech některých vývojářů na síti LinkedIn. Jak Corden poznamenává, během posledních týmů si různí zaměstnanci studia King aktualizovali své profily, které nyní nehlásají zaměstnaní v Kingu, ale přímo v Blizzardu. Návrat a využití některých sérií by si mnozí fanoušci určitě přáli, například další klasický Warcraft nebo Starcraft. O tom sám šéf Xboxu Phil Spencer často mluvil, přesto se s ním od roku 2017 a StarCraft: Remastered nic neděje, zatímco Warcraft coby série alespoň trochu přežívá v rámci World of Warcraft, i když to samozřejmě nevyřeší tužby po další strategii. Není známo, jakých značek bude využito a jak, Corden ovšem správně poznamenává, že by nemuselo jít nutně o „tradiční“ velké hry. Jelikož je studio King odborníkem na mobilní platformu (ačkoli některé jejich hry, kupříkladu již zmiňované Candy Crush Saga, je možné hrát i na PC), nelze vyloučit, že se bude rovněž jednat o mobilní tituly. Ty by zároveň mohly podpořit snahy Microsoftu z hlediska plánovaného obchodu s mobilními hrami, ale vzhledem ke strategii společnosti, cloudovému hraní a multiplatformnímu hraní by nutně nemusely být omezeny mobilními zařízeními.
Corden dále dodává, že chce Microsoft experimentovat s menšími týmy a jejich integrací v rámci větší společnosti, zhruba podobně jako u Nintenda a jeho spoluprací s dalšími týmy vývojářů. Tím by se společnost vyhnula stále se zvětšujícím se nákladům, které provázejí gigantické týmy, a úzká spolupráce by mohla být řešením snižování nákladů. Shodou okolností právě od studií s menším počtem vývojářů v poslední době vzešla celá řada hitů, mezi nimiž Corden přímo za Microsoft vyjmenovává Sea of Thieves a Grounded, ale jinak také Among Us, Balatro, Vampire Survivors nebo Palworld. Paradoxně by sem mělo zapadat i Tango Gameworks, které Microsoft uzavřel letos v květnu, nicméně zde byla údajně překážkou spolupráce nevýhodná a logisticky nepraktická geografická pozice studia, jež sídlilo v Japonsku. Bohužel.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Škoda, že redakce je těžce causal a není schopná podobných projektů, pak bych třeba uvažoval o tom, že jim měsíčně pustím nejakou korunku.
Původní tým Blizzardu a Blizzard North s tím sekl, malý zázrak, že pod Activision zvládli ještě pustit Starcraft II…
Z lidí, kteří dneska v Blizzardu dělají je k blití. Je to obraz celého herního busynessu. Místo kluků, co hráli D&D a četli famtasy je třeba dodržovat rasovy a genderovy kvóty… to toxický prostředí si úspěšně budují zespodu, ne z hora.
Pořád vznikají skvělé hry a originální studia. U RPG třeba OwlCat. Jak Pathfinder, tak Rouge trader dostali zásadní patche…. a co na to redakce? Redakce vůbec nic… jen prepisovat novinky ze zahraničních serverů… a to byste chtěli zaplatit za vaší „práci“?
Ale to neznamená, že zbytek práce je nekvalitní přece.. Zase dělají jiné věci – třeba jezdí simulátory a mraky dalších věcí. Prostě mají svojí duši.. Nikdo tě sem nenutí chodit.
A zbytek, završený posledním odstavce, opravdu nemá cenu komentovat – arogance z toho přímo odkapává. Nikdo tě přeci nenutí tady něco platit..