branding
V Blizzardu údajně vznikl tým zaměřený na série studia

V Blizzardu údajně vznikl tým zaměřený na série studia

Microsoft chce využít hry jako Warcraft nebo Starcraft. Má jít o AA tituly, možná pro mobily

Zdroj: Blizzard

Microsoft loni díky akvizici Activision Blizzard a také studia King získal celou řadu známých a ikonických značek, ačkoli se nejčastěji řešilo Call of Duty. Nyní však společnost disponuje sériemi a hrami jako Warcraft, Starcraft, Overwatch, Diablo, Tony Hawk’s, Guitar Hero nebo Candy Crush Saga. A podle informací Jeze Cordena z Windows Central se Microsoft konečně rozhodl své portfolio začít pořádně využívat, když už ho má k dispozici. Microsoft společně s Activision proto údajně schválil vytvoření nového týmu v rámci Blizzardu, který se má věnovat vývoji AA her vycházejících právě ze známých sérií vyvinutých Blizzardem.

Corden vychází ze svých zdrojů, tyto změny ovšem mají reflektovat i změny v profilech některých vývojářů na síti LinkedIn. Jak Corden poznamenává, během posledních týmů si různí zaměstnanci studia King aktualizovali své profily, které nyní nehlásají zaměstnaní v Kingu, ale přímo v Blizzardu. Návrat a využití některých sérií by si mnozí fanoušci určitě přáli, například další klasický Warcraft nebo Starcraft. O tom sám šéf Xboxu Phil Spencer často mluvil, přesto se s ním od roku 2017 a StarCraft: Remastered nic neděje, zatímco Warcraft coby série alespoň trochu přežívá v rámci World of Warcraft, i když to samozřejmě nevyřeší tužby po další strategii. Není známo, jakých značek bude využito a jak, Corden ovšem správně poznamenává, že by nemuselo jít nutně o „tradiční“ velké hry. Jelikož je studio King odborníkem na mobilní platformu (ačkoli některé jejich hry, kupříkladu již zmiňované Candy Crush Saga, je možné hrát i na PC), nelze vyloučit, že se bude rovněž jednat o mobilní tituly. Ty by zároveň mohly podpořit snahy Microsoftu z hlediska plánovaného obchodu s mobilními hrami, ale vzhledem ke strategii společnosti, cloudovému hraní a multiplatformnímu hraní by nutně nemusely být omezeny mobilními zařízeními.

Corden dále dodává, že chce Microsoft experimentovat s menšími týmy a jejich integrací v rámci větší společnosti, zhruba podobně jako u Nintenda a jeho spoluprací s dalšími týmy vývojářů. Tím by se společnost vyhnula stále se zvětšujícím se nákladům, které provázejí gigantické týmy, a úzká spolupráce by mohla být řešením snižování nákladů. Shodou okolností právě od studií s menším počtem vývojářů v poslední době vzešla celá řada hitů, mezi nimiž Corden přímo za Microsoft vyjmenovává Sea of Thieves a Grounded, ale jinak také Among Us, Balatro, Vampire Survivors nebo Palworld. Paradoxně by sem mělo zapadat i Tango Gameworks, které Microsoft uzavřel letos v květnu, nicméně zde byla údajně překážkou spolupráce nevýhodná a logisticky nepraktická geografická pozice studia, jež sídlilo v Japonsku. Bohužel.

Nahlásit chybu v článku

3

Napsat komentář

Další články
Nahoru