Vývojář studia Ubisoft Montréal Louis de Carufel na Twitteru prozradil, že francouzský videoherní gigant těsně před Vánoci zrušil nějaký velký projekt, na kterém pracoval spolu s kolegy tři roky. Jedná se o stejný tým, který měl předtím pracovat na open world akci Watch Dogs a jejím pokračování. Naštěstí nikdo z autorů podle Carufela nepřišel o práci. Všech více než 200 vývojářů bude přesunuto na jiné projekty. Mohou si údajně dokonce vybrat, jaký titul preferují. Některé z nich podle Carufela vyjdou už v příštím roce, další jsou teprve na začátku.
Mělo se jednat o úplně novou značku, která prý připomínala Destiny.
Projekt mohl padnout za oběť kromě jiného i změnám, které Ubisoft ohlásil po slabším přijetí titulů The Division 2 a Ghost Recon: Breakpoint. V důsledku nižších prodejů i známek se společnost rozhodla rovněž odložit vydání her Watch Dogs Legion, Rainbow Six Quarantine nebo Gods and Monsters. Kromě toho se v Ubisoftu pracuje na Beyond Good & Evil 2, Skull & Bones, novém Assassinovi a nepochybně i dalších dosud neoznámených titulech. Podle Carufela se ve studiu chystá více než 15 různých projektů.
Louis de Carufel pochopitelně nemohl prozradit víc informací o tom, jakou hru Ubisoft zrušil ani další podrobnosti. To ovšem neznamená, že bychom nevěděli o nic víc. Známý novinář Jason Schreier z Kotaku vnesl do situace trochu více světla. Mělo se podle něj jednat o úplně novou značku, která prý připomínala Destiny. Samozřejmě se logicky nabízí poznámka, že nějakou podobnou on-line akci už Ubisoft má – právě The Division a jeho pokračování nebo Wildlands, respektive Breakpoint. I když v tomto případě se nejedná o sci-fi záležitosti. A v tom byl zřejmě kámen úrazu.
Schreier potvrdil, že zrušení může souviset s nedávnými odklady her a změnami uvnitř Ubisoftu vyvolanými neúspěchem The Division 2 a Breakpointu
Schreier také doplnil, že zrušeným projektem není problematické sci-fi Pioneer, které se ukrývalo v podobě teaseru ve Watch Dogs 2, ani žádná z jeho inkarnací. Původní vize byla opuštěna a stejné kódové označení pak používal Ubisoft pro Rainbow Six Quarantine nebo podobný titul. Schreier rovněž potvrdil, že zrušení může souviset s nedávnými odklady her a změnami uvnitř Ubisoftu vyvolanými neúspěchem The Division 2 a Breakpointu.
Ostatně pokud se skutečně jednalo o další hru ve stejném stylu a dvě jmenované předtím neuspěly, nebylo by s podivem, pokud by se vydavatel rozhodl nakonec raději další takový titul na trh nepouštět. V říjnu se totiž mluvilo o tom, že Ubisoft bude u nových projektů mnohem víc dbát na jejich unikátnost. S ohledem na to, že se mělo jednat o novou IP, by už nikoho neměl překvapit dodatek, že zrušenou hrou rozhodně nebyl nový díl v sérii Splinter Cell, jak se někteří fanoušci zbytečně obávali.
Někdy vydavatelé projekt zruší ještě předtím, než jej vůbec stačí představit veřejnosti. Jako v tomto posledním případě. Jindy titulu vystaví stopku až po oficiálním oznámení, což fanoušky mrzí ještě víc. Ubisoft - jako každý podobný gigant v oboru - má pochopitelně zkušenosti s oběma situacemi. Uvnitř firmy se nápady zkoušejí a opouští bez vědomí veřejnosti pravidelně. Zajímavější je ale druhá situace.
Takto jsme se například nikdy nedočkali her Brothers in Arms: Furious 4 od studia Gearbox Software, kterou Ubisoft představil na konferenci na E3 2011, nebo Tom Clancy's Rainbow 6: Patriots. Furious 4 jsme nedávno věnovali samostatný článek, a proto si připomeneme alespoň v krátkosti Patriots. Šlo o first person taktickou akci pro PC i konzole. Oznámená byla v roce 2011 a vznikala primárně v Montréalu. Postavit jsme se v ní měli teroristické organizaci nazvané True Patriots a zahráli bychom si údajně zčásti i za její členy. Titul byl zrušen v roce 2014 a Ubisoft přesměroval pozornost k Siege.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.