Magazín Game Informer ve svém nejnovějším čísle přináší rozsáhlé preview hry God of War Ragnarök, která by měla podle posledních informací dorazit už na začátku listopadu. Vzniká proto prostor věnovat se jednotlivým částem hry trochu blíže, což redaktoři zmíněného časopisu dělají podobně jako s jinými předchozími tituly. Postupně zveřejňují jednotlivé články a videa, která jim exkluzivně poskytli vývojáři ze studia Sony Santa Monica a nechávají tak hráče nahlédnout na dosud neviděné aspekty, místa a mechanismy. První z těchto videí se zaměřilo na soubojový systém a evoluci vzájemného vztahu Krata a Atrea. Druhé pak představilo trpasličí říši Svartálfheim, která v předchozí hře z roku 2018 nebyla vůbec dostupná.
Začněme soubojovým systémem, který staví na původním základu God of War, ale přináší řadu nových prvků a vylepšení, které jsou stejně tak efektivní jako efektní. Jak prozradili vývojáři redaktorům Game Informeru, v soubojovém systému se řídí frází – hraj si se svým jídlem – čímž chtějí podtrhnout širokou míru možností, co dělat s vašimi nepřáteli. Na videu je vidět obligátní používání sekery, případně její házení a zmrazování nepřátel na místě, v permanenci jsou ale také řetězy, schopnost nepřátele také zapalovat a dojde přirozeně i na využívání štítů. Do toho Atreus slouží jako spolehlivá podpora, takže svými šípy může nepřátele nejen zpomalovat či omračovat, ale ve vhodnou chvíli také rozbíjet překážky, které by jinak bránily Kratovi v pohybu vpřed. Vývojáři také mluví o speciálních schopnostech většiny zbraní, které jsou namapovány na tlačítko trojúhelníku. Po jeho stisku nebo opětovném mačkání se ve vhodnou chvíli aktivuje speciální útok či dokončovací kombo, ve kterém God of War Ragnarök mimo jiné prodává i skvělou vizuální stránku.
Druhá exkluzivní ukázka, se kterou přichází Game Informer, se zaměřuje na zmiňovanou trpasličí říši Svartálfheim. V první řadě je nutné připomenout, že spolu s Asgardem a Vanaheimem nebyly tyto lokace v původním God of War z roku 2018 dostupné, což se nyní změní. Vývojáři už dříve avizovali, že hráčům zpřístupní všech devět říší a přislíbili, že i místa, na která se budeme vracet, budou působit nově a svěže. Co se týče říše trpaslíků, je podle magazínu všechno jen ne malá. V mnohém to naznačují nové obrázky, zejména ty, na nichž se Kratos dívá na hraně útesu do dáli, monumentálnost ale nemusí nutně vycházet jen z rozlohy. Jak si zřejmě umíte představit, trpaslíci by pořád něco kutili, stavěli a ve volných chvílích ostřili krumpáče a rýče, aby se mohli příště prokopat ještě hlouběji. Jejich architektura je ale velmi důmyslná a propracovaná, což si budeme moci v Ragnaröku užít plnými doušky.
Vývojáři odhalují nejrůznějších mechanismy a stroje – zpravidla poháněné vodou – které budou nejen součástí zážitku a atmosféry, ale také prostorových puzzlů, které čekají na své vyřešení. Při tom všem navíc nebudete ve Svartálfheimu sami, protože vývojáři vložili značné úsilí do rozšíření pocitu, že jednotlivé říše žijí a nečekají jen na to, než skončí obávaná Fimbulwinter, aby mohl nastat Ragnarök. Kolik jich ale ve hře nakonec bude, zatím Game Informer nedokázal prozradit. Na každý pád je jasné, že se během putování dostaneme i do hlavního města Nidavelliru, kde by to „žít“ opravdu mohlo, vývojáři ovšem utnuli ukázku dřív, než Kratos s Atreem dopluli k branám. Pořád ale platí, že God of War Ragnarök nepojednává o severské mytologii v dobách jejího rozkvětu či klidu a míru, nýbrž na sklonku soudného dne, takže žádné bratříčkování zřejmě ani nemůžeme očekávat.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.