Geoff Keighley, moderátor a pořadatel akcí Summer Game Fest nebo The Game Awards, se dočasně ocitl pod palbou kritiky, když uvedl na Twitteru, že trailer na Gears of War: E-Day bylo CG od Blur Studio s využitím assetů z Unreal Enginu 5. Na toto prohlášení ale reagoval grafik Blizzardu Jamir Blanco s tím, že úžasné je právě to, že upoutávka vznikla přímo v enginu hry a běží v reálním čase.
The great Gears of War piece was a CG from Blur Studio, using in-game assets from UE5.
Game info: Gears of War: E-Day is the next mainline game in the Gears of War universe, set during the pivotal Emergence Day. Fourteen years before Gears of War, war heroes Marcus Fenix and Dom…
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) June 9, 2024
Tvrzení, že jde o CG podle něj snižuje technické úspěchy, kterých její autoři dosáhli. Ačkoli podle něj video vypadá jako další předrenderovaný kousek od Blur, vše vzniklo s pomocí herní technologie. Sám Keighley později přidal ke svému původnímu tweetu komentář od Microsoftu, že trailer Gears of War: E-Day vznikl ve spolupráci The Coalition, Blur Studios a GNet.
Let me rephrase this a little better.. the amazing Gears piece you just saw was FULL REALTIME. With realtime models, textures, environments, etc. All within Unreal Engine 5. Saying it was a “CG from Blur Studio” diminishes all the technical achievements you probably didn’t… https://t.co/fsqqbZI728
— Jamir Blanco (@jamirblanco) June 10, 2024
A to s in-game modely, texturami a prostředím. Vše bylo skutečně zachyceno v Unreal Enginu 5. Ale nikoli v reálném čase, upozornil Microsoft. Na což posléze znovu reagoval Blanco s tím, že in-engine a real-time není totéž, jak to mohlo vyznít z jeho původního příspěvku, který byl vůči Keighleymu kritičtější. Blanco totiž skutečně tvrdil, že šlo o real-time, což se nepotvrdilo a Keighleymu se omluvil.
Trochu bouře ve sklenici vody. Nicméně i tak zůstává obdivuhodné, co se autorům upoutávky povedlo v enginu docílit. A minimálně to posloužilo k tomu, aby se publikum dozvědělo o traileru trochu víc.
Video mělo kromě jiného uctít odkaz slavné upoutávky Mad World.
Statement from Microsoft:
The Gears of War: E-Day trailer was made in collaboration across The Coalition, Blur Studios and GNet developed using in-game models, textures and environments – all captured in Unreal Engine 5 It was not captured in real time as some have suggested.
— Geoff Keighley (@geoffkeighley) June 12, 2024