Vyřknout po týdnu s PS5 finální verdikt nad celou konzolí není možné. Tohle není klasická recenze, protože nové konzole nevycházejí každý měsíc a na trhu jich není nespočet. Ohodnotit po relativně krátké době nejde nový herní systém stejným způsobem jako mobil nebo notebook, které vycházejí pravidelně a nabídka jimi překypuje. Mám koneckonců zatím zkušenost jen se dvěma nativními tituly pro PlayStation 5 – Spider-Man: Miles Morales a Astro’s Playroom, přičemž druhý jmenovaný je součástí samotné konzole a nejde o klasickou velkou hru. Chybí mi dlouhodobá zkušenost, zkoušel jsem jen pár starších her pro PS4 v rámci zpětné kompatibility, nesmím zatím pořádně mluvit o multimediálních aplikacích nebo PlayStation Storu, nebylo bezpečné testovat streamování přímo z konzole a nestrávil jsem desítky hodin v multiplayeru. Můžu ale zkusit odhadnout potenciál nového zařízení, probrat, jaké jsou moje dosavadní dojmy a postřehy, a zamyslet se, jak si PlayStation 5 povede v budoucnu.
Tohle nebude technický rozbor plný čísel a tabulek. Každý magazín s ohledem na svou specializaci nepochybně přistoupí k testu po svém. Já vám neslibuji, že vám řeknu o PS5 vše od A do Z, ostatně myslím si, že to jednak není možné, ani to není smysl podobného materiálu. Tohle není průvodce PS5, ale rozbor. Zaměřím se na to, co je podle mě podstatné. Nevynechám emoce, ale pokusím se být věcný. Neříkám to náhodou. Začít bychom určitě mohli zeširoka o tom, jak nový PlayStation vypadá, ale hodnocení jeho designu je tak přísně závislé na vašem individuálním vkusu, že to nemá smysl. Určitě je fér prohlásit, že PS5 je mohutná konzole, mnohem větší, než jsme byli zvyklí. Mě ale mnohem víc zajímalo, co se ukrývá uvnitř, jaký má velikost a tvar vliv na hlučnost a jak se s konzolí pracuje. Designu se nicméně týká povinný stojánek, který musíte použít, ať už chcete postavit konzoli na výšku nebo na šířku. V horizontální poloze je možné základnu jen jednoduše zaháknout na PS5 a obejdete se i bez šroubku. Pokud preferujete vertikální pozici, je třeba základnu správně pootočit a s pomocí šroubku bezpečně ukotvit. Bez ní by konzole nebyla stabilní. Určitě bych preferoval, kdyby se konzole obešla bez stojánku a stála dostatečně jistě, ale pokud neplánujete s PS5 pravidelně cestovat, asi vás tenhle mechanismus příliš trápit nebude.
Když poprvé zapnete konzoli PlayStation 5, pravděpodobně vás zaujme, že rozhraní má sice modernější design, ale pořád vychází ze stejného principu a v mnoha ohledech funguje jako na PS4. Více exponované části dashboardu prošly faceliftem, jinak vypadá i nabídka po stisku tlačítka PlayStation, která se nyní nachází na spodní straně obrazovky namísto levé strany. Ale když zabrousíte třeba do nastavení, uvidíte, že jde v podstatě o identické řešení, kde narazíme jen na dílčí rozdíly v uspořádání dané nejčastěji některými funkčními novinkami. Velkou radost mi přitom udělalo, jak je konzole svižná. Nemluvím teď jen o rychlosti spouštění samotných her díky SSD, ale plynulém zážitku přímo v základním menu. Tady se uživatel pohybuje velmi svižně všemi nabídkami, a to i na místech, kde PS4 byla línější, jako je správa uživatelského profilu nebo PlayStation Store, o němž ale zatím nemůžeme víc mluvit. Mám také pocit, že třeba stahování digitálních her je nyní rychlejší a obsah ve vaší knihovně se současně lépe třídí s ohledem na různé platformy nebo předplatné. Pokud jde o úložný prostor, konzole je osazena 825GB SSD, ale uživatel má k dispozici pro svůj obsah 667 GB.
Když už mluvíme o disku, můžeme se zastavit u jeho rychlosti. Přechod na novou generaci je opravdu osvobozující, pokud jde o loading. Testované nativní PS5 hry se nahrávají během pár sekund a jde pro mě zatím o jeden z nejvýraznějších next-gen efektů. Do menu hry Spider-Man: Miles Morales se dostanete za 7 až 8 sekund a uloženou pozici nahrajete během dvou až tří sekund. Hlavní nabídka Astra se sice spouští déle, ale přímo do hry se pak také dostanete během pár sekund a velmi rychle můžete přeskakovat i mezi jednotlivými úrovněmi. Kromě toho jsem na PS5 vyzkoušel v rámci zpětné kompatibility několik her z PS4. Podrobnější informace najdete v tabulce, ale tituly jako Crash Bandicoot 4: It’s About Time, NHL 21, Mafia: Definitivní edice nebo Amnesia: Rebirth se spouštěly až o polovinu rychleji než na PS4 Pro. Takové zrychlení jsem zaznamenal při nahrávání do menu i načtení poslední uložené pozice. Protože jsem neměl přístup k celé své knihovně titulů a zpětnou kompatibilitu jsem testoval na redakčním účtu, který byl k tomuto účel schválen, nemohu zatím s jistotou prohlásit, na kolik nekompatibilních her narazíte. Já jsem se setkal s tím, že mě třeba Resident Evil: Resistance upozornil, že je možné titul hrát jen na PS4, ale mohlo jít i o pozůstatek starší betaverze nebo něco, co ještě postupně vývojáři vyladí. Spekulovaný Assassin’s Creed Syndicate, okolo kterého Ubisoft nedávno mlžil, jsem nainstaloval a spustil bez problému. Konzole mě jen informovala, že na PS5 se mohou objevit ve hře nějaké chyby.
Od Sony jsme dostali na test verzi s mechanikou, a tak jsem shodou okolností právě Assassina instaloval z klasického Blu-ray disku. Pravdou je, že když se roztočí na plné obrátky, prvně si pořádně uvědomíte a vzpomenete, že konzole může být hlasitá. Během instalace z média se hlučnost už tradičně zvýší, ale jinak je PS5 tak tichá, jak Sony slibovala. Ne že byste nezaslechli vůbec nic, v některých situacích začne konzole jemně vrnět nebo šumět, ale je to skutečně minimální úroveň, které si nepovšimnete, dokud se na ni nezačnete soustředit. Vrátit bychom se ale měli ještě k rozhraní nového PlayStationu. I když jsem říkal, že působí podobně na jako PS4, přesto v něm na vás číhá několik příjemných novinek. Je možné sledovat postup vašich “rozpracovaných” trofejí a čas, který ve hrách strávíte, jako na Xboxu. Když získáte novou trofej, můžete si nechat uložit nejen obrázek z této chvíle jako dříve, ale také automaticky nahrát krátký klip, který zachycuje celou situaci i s kontextem. Jde pochopitelně o volitelnou funkci. Pokud si navíc platíte členství v programu PlayStation Plus, ve vybraných titulech vám autoři nabízejí pomocnou ruku v podobě interaktivní nápovědy. Aniž byste museli něco hledat na mobilu nebo otevírat prohlížeč, danou situaci si zobrazíte v nahraném videu od vývojářů přímo na obrazovce spolu se hrou. Nemusíte se přitom obávat spoilerů. Nejde nicméně o plošnou funkci a je na vývojářích, zda ji využijí a oblíbí si ji.
A tím se plynule dostáváme k ovladači DualSense, pro který platí víceméně totéž. Jak pochopíte třeba z recenze Astra, nový gamepad považuji vedle rychlého nahrávání za největší a nejslibnější next-gen prvek PlayStationu 5. Jenže k tomu, aby padl na úrodnou půdu, uspěl a prosadil se, bude potřebovat podporu nejen first party vývojářů. Díky haptické zpětné vazbě, adaptivním triggerům, mikrofonu, ale i starším funkcím, jako je reproduktor, gyroskop nebo dotyková ploška, můžete podlehnout věrohodné iluzi, že skutečně cítíte digitální svět a můžete se ho skoro dotknout. Je to zážitek, který podobně jako virtuální realitu musíte zkusit na vlastní kůži. Obtížně se popisuje. A určitě ho budou lidé vnímat velmi individuálně. I já jsem měl ostatně pocit, že zatímco v Astrovi, který je ovladači ušitý na míru, mě vývojáři doslova bombardují všemožnými vjemy, které se záměrně střídají každých pár sekund, v případě Spider-Mana jsem po čase přestal toto kouzlo vnímat. Pro kompletní zážitek určitě nestačí jen technologii implementovat, je třeba jí přizpůsobit hratelnost, aby naplno vynikla. Zatím na základě dosavadních zkušeností věřím tomu, že haptická odezva a adaptivní triggery představují mnohem větší a důležitější inovaci, než byla sama o sobě dotyková ploška a reproduktor na DualShocku 4 nebo pohybový senzor v Sixaxisu a DualShocku 3. To se ostatně projevilo už při jejich premiéře. A nyní možná dokonce vyniknou lépe, protože umocňují celkový zážitek. Nikdo ale nedonutí vývojáře, aby tyto funkce používali, pokud jim neuvěří. Je otázkou, zda budou autoři multiplatformních her ochotní investovat více úsilí, času i peněz do technologie, kterou zužitkují hráči na jediném systému. Ale upřímně bych si to přál, protože DualSense dokáže pocity ze hry velmi zintenzivnět. A pokud by vám přeci jen haptická zpětná vazba a adaptivní triggery z jakéhokoli důvodu nevyhovovaly, třeba kvůli nějakému fyzickému hendikepu, můžete jejich intenzitu omezit nebo je úplně vypnout.
Zatím jsem plný optimismu, protože jsem během uplynulého týdne, který jsem s PS5 strávil, nenarazil na nic, co bych označil za vážnou chybu.
Naopak s 3D audiem jsem se zatím neměl možnost seznámit natolik, abych vám řekl, zda pro mě bude v budoucnu hrát nějakou roli. Pro mě osobně. Opět se dostáváme do hodně individuální roviny, ale než abych vám říkal, jaká to bude nepochybně revoluce, protože se to čeká, přiznám, že to zatím nedokážu posoudit. Na vině je možná i skutečnost, že zvuk nepatří mezi moje hobby a nikdy jsem v této disciplíně nebyl příliš citlivý. Určitě se najdou důkladné rozbory této oblasti a koneckonců i tady nic nenahradí bezprostřední zkušenost každého uživatele. Pomalu se blížíme do finále a já už mám na srdci jen pár posledních poznámek, které spolu příliš nesouvisejí. PS5 skvěle funguje v tandemu s novou mobilní aplikací, která vám umožňuje stahovat a spouštět hry i na dálku spravovat vaše úložiště, pokud vám v konzoli dojde místo. V podstatě ale staví na základech, které položil PlayStation 4 a starší aplikace. Stejně jako celé rozhraní konzole PS5 je přitom v češtině a to je něco, na co tuzemští hráči hodně slyší. Během testování mě potrápila jen skutečnost, že konzole neumí nahrávat 4K záběry ve formátu MP4. U něj je maximum 1080p. Pokud chcete 4K, musíte se spokojit s formátem WebM, který není tak praktický z hlediska kompatibility.
A konečně poslední věc, která mě trochu zklamala. I když to Sony nikdy neslíbila ani nenaznačila, to je fér podtrhnout, doufal jsem, že nabídne v podobě takzvaného Přepínače obdobu funkce Quick Resume, kterou se pyšní nové Xboxy. Jak se však ukázalo, jde skutečně jen o způsob, jak vyměnit jednu spuštěnou hru za druhou, ale obě se nahrávají standardním způsobem na rozdíl od Xboxu, který umožňuje skoro bez čekání přepínat mezi několika spuštěnými a rozehranými tituly. Navzdory tomuto povzdechu na mě udělala PS5 zatím velmi dobrý dojem. Není přitom vyloučené, že si podobnou funkci osvojí v budoucnu. Konzole je živý organismus, který se díky neustálým průběžným aktualizacím v posledních generacích mění, a launchovou verzi a její možnosti i nedostatky mnohdy inženýři časem rozšíří a vylepší. I to je důvodem, proč nemá smysl vyřknout nad PS5 žádný rezolutní verdikt. Je to nepochybně slibný systém, který mě nezklamal a má naopak velmi dobré vstupní předpoklady vyvinout se v ještě zajímavější zařízení. Životní cyklus konzolí je poměrně dlouhý a je obtížné předvídat, jak se situace vyvine za pár let, když ještě novinka ani nevstoupila na trh. Zatím jsem ale plný optimismu, protože jsem během uplynulého týdne, který jsem s PS5 strávil, nenarazil na nic, co bych označil za vážnou chybu. Zda z téhle bitvy odejde vítězně Sony, nebo Microsoft, je příliš brzy předvídat. Konkurenční konzoli jsem ostatně ještě neměl možnost ani vyzkoušet. Ale Sony rozhodně udělala spoustu povedených kroků pro to, aby získala hráče na svou stranu. Škoda jen, že se na řadu potenciálních zájemců nějakou dobu nedostane…
Ahoj Jirko, dotaz. Neřešili jste v redakci, jak to bude s fps vs TV (Max 100Hz) u her s potenciálem 120 fps?Proběhne downskill na 100 FPS dle zobrazovacího zařízení/TV, nebo nám hra ani 120 fps nenabídne, a pojedeme v 60fps? Zřejmě záleží na vývojářích dané konkrétní hry, co nám exaktně nabídnou, respektive jaké režimy odemknout?Moc díky za odpověď /za práci kterou děláte 🙂
Ideálně přímo od výrobce. Tak to radila samotná Sony. PS4 gamepady nemají fungování na PS5 garantováno, ale s PS4 hrami by neměl být problém. Joysticky a volanty mají fungovat i s PS5 hrami.
Teď mi docvaklo, že pokud lze adaptivitu triggerů i haptiku vypnout, hry s tím asi musí počítat, a proto možná ani není důvod, proč by PS5 hry nemohly podporovat DualShock 4. Další zbytečné omezení pro ty, kteří by chtěli využít starší ovladač pro Fifu nebo nechtěli třískat s drahým DualSensem při hraní soulsovek. 🙂
Možná je v tom i něco víc, nevím, nechci dělat PlayStationu advokáta. Je tam ještě ten reproduktor, ale samozřejmě i to by asi šlo obejít. Možná prostě Sony nechtěla, aby hráči dělali kompromis, i když ti většinou dávají přednost volbě.
Pořád by vývojáři mohli do hry přidat varování, že plnohodnotný zážitek zajistí jen DualSense a že s DS4 se připraví o tohle a tamto. Já jsem rozhodně zastáncem toho mít volbu a v tomhle je mi Xbox sympatičtější. U něj ale zase nechápu, že pořád ignoruje gyroskop.
Cesta volby je v některých věcech cesta do pekel. Výhodou konzole je jednotný hw standard, díky kterému všechny hry fungují všude stejně a konzolové generace existují proto, aby se ten standard průběžně vyvíjel a posouval. Je to ta samá logika, proč nové konzole mají ssd bez možnosti koupit jiný model (levnější nebo s větší kapacitou) s hdd nebo nové hry spouštět z externího hdd. Pokud by ta možnost byla, tak se samozřejmě vývojáři musí soustředit na to, aby hra fungovala i na pomalé plotně a tím pádem nastupují kompromisy.
Úplně stejně je to v případě funkcí nového ovladače. Pokud by DS byl volitelným příslušenstvím a ne mandatorním, tak to samozřejmě dopadne tak, že jeho funkce nebudou vývojáři využívat vůbec nebo jen minimálně (a hry jako Astro’s Playroom a v budoucnu (snad) mnohé další by trochu přestaly dávat smysl). Ony funkce samozřejmě jsou volitelné i na DS a záleží na vývojářích, zda a do jaké míry je využijí, ale v případě, že by i použití DS bylo volitelné, tak ta míra využití by byla ještě mnohem menší a naopak, jelikož je podpora DS povinná a tím pádem mají vývojáři jistotu, že všichni hráči dostanou stejné ux, mohou funkce DS využít v takovém míře, jako třeba u zmíněného Astra.
Jirko,nevies ci bude moznost hru Astro’s Playroom po dohrati z disku vymazat?Predsalen ja budem bojovat za kazdy volny GB .Na PS4 Playroom vymazat neslo.Ale tam asi logicky nezaberal take velke miesto ako na PS5.Dik
DS má jiné rozměry/tvar než DS4 a zároveň má jinak řešený konektor (dva konektory a mezi nimi sluchátkový jack) než DS4 (jeden konektor vlevo a vpravo sluchátkový jack), přičemž ono rozšíření se spodními tlačítky je tvarově řešeno na míru DS4 jak obecně tak u toho konektoru, takže s velkou pravděpodobností ne.
Pokud by bylo možné mohli by jste vyzkoušet kompatibilitu na Kingdom come? Dost by mě zajímalo nahrávací časy? Případně nemáte zprávy jestli by měl vyjít aktualizaci na nové stroje
Mockrát dekuji, nečekal jsem tak rychlou odpověď. 👍 👏
I já udělal měření na své staré fat Ps4. Vlastním digitální kopii hry.
Loading z dashboardu do menu hry za 185, druhý pokus za 182.
Loading z menu hry na poslední pozici za 32.
„Tohle nebude technický rozbor plný čísel a tabulek.“ A uprostřed článku dvě moc pěkné tabulky plné fajn čísel:-)
Podle této i dalších recenzí ve světě to vypadá, že se Sony ponaučilo z předchozí generace (tak, jako se ponaučilo na současné generaci z té předcházející) a napravilo ty nejdůležitější nedostatky PS4 (tichý chod, rychlé menu a obchod, výdrž a ergonomie ovladače, zpětná kompatibilita) a navrch přidala spousty nových prvků (superrychlé načítání her, inovativní ovladač, trackování trofejí, nové funkce aktivity, gamepresety a gamehelpy, skvěle běžící hry z PS4 – takže má smysl si pecky z předchozí generace zopakovat na PS5). Konzole by imho mohla být menší a naopak vnitřní úložiště větší, ale celkový „balíček“ zážitku je, podle všeho, velice pozitivní. Dle recenze DF je PS5 „next level“ a asi na tom něco bude.
V prvé řadě díky za dojmy Jirko. Trošku mě mrzí, že to nemělo stejný formát jak včerejší povídání o novém xboxu, ale co se dá dělat.
Chtěl jsem se jen zeptat na jednu věc. Nevím jestli jsem to jen nezachytil, ale jak je na tom výdrž ovladače na jedno nabití? Má to větší výdrž než dualshock 4?
Možná tě to překvapí, ale tahle varianta je přitom na zpracování výrazně pracnější a věříme, že to bylo pro dobro věci. Velké neformálnější povídání o obou konzolích bude ale i v pondělním vidcastu. I my máme debatní formát rádi pro jeho uvolněnost a skutečnost, že nás přivede k jiným otázkám a tématům. Ale pro jeho živelnost a odbočování se taky často na důležité věci „zapomene“. Veř mi, že mluvím z vlastní zkušenosti a vždy dobře vážíme, zda a co se pro daný materiál hodí nejlépe. Samozřejmě nejsme neomylní, ale cílem nebylo vás ochudit, ale naopak nabídnout postupně co nejlepší servis v různých podobách.
Pokud jde o DualSense, je to opravdu hodně individuální a záleží to na použitém titulu i míře jakou využívá haptickou odezvu a adaptivní triggery. Sám budu potřebovat určitě ještě víc času na přesnější data, protože jsem během testování logicky skákal mezi tituly, používal konzoli dost nestandardně, hodně času strávil v menu atd. DualSense má větší kapacitu baterie než DualShock 4, ale s ohledem na všechny funkce ji třeba Astro vycucá během pár hodin. Spider-Man je využívá méně. Intenzitu haptiky a triggerů jde také snížit, což určitě výdrž prodlouží, ale během testování jsem to nezkoušel, protože jsem chtěl využít plný potenciál ovladače. Při hraní her z PS4 bychom se ale měli dostat na lepší čísla než u DS4. A při vypnutí hapticky a triggerů u PS5 her zřejmě taky.
To je přesně jedna z oblastí, kterou lépe prověříá až dlouhodobé testování, a proto jsme záměrně nechtěli týdenní zkušenost označit za finální recenzi. Ale v tom samozřejmě hráli roli i ty další oblasti, o nichž zatím nebylo možné mluvit, jak jsem zmiňoval v textu.
Díky za dlouhou odpověď Jirko. S tím ovladačem máš určitě pravdu. I kdyby výdrž měla být na úrovni dualshocku 4 tak mi to mi to nijak nevadí jen mě zajímalo jestli jsi to treba nezkoušel nabít doplna a hrát dokud to není na nule.
Ohledně formátu tohohle videa jsem to nemyslel nijak zle – baví mě i tyhle videa, kde mluví jen jeden z vás, ale tak nějak jsem si u vás oblíbil formát recenzí i ostatních videí, kde jste ve dvou, potažmo ve třech když jde o vidcast. Buď jak buď díky za skvělou práci, kterou děláte a těším se na další videa a streamy.
Myslím, že si ve vidcastu přijdeš na své, pokud jde o tu debatu. Je to o to zajímavější, že nás zpovídal Petr, takže se třeba zajímá i o jiné věci, než bych se ptal Zdeněk mě nebo já Zdeňka.
Nezkoušeli jste připojit externí disk s hrami pro PS4? Mám u PS4 velký externí disk, abych nemusel některé hry stahovat znovu (mám docela pomalý internet). Proto by mě zajímalo, jestli to půjde použít i na PS5. Microsoft potvrdil, že u Xboxu Series půjdou připojovat disky z Xboxu One a rovnou z nich i hrát.
Aha, díky, tohle mi uteklo. Brzy budu muset vše z PS4 Pro extrahovat a konzoli prodat, dokud ještě pár měsíců bude v záruce. PS5 sice dorazí až v únoru, ale čekání vyplním Cyberpunkem na PC.
Bohužel nejde ale ukládat Playstation 5 hry na externí ani jako zálohu – u series x zálohovat na externí disk lze, aby člověk nemusel mazat a znova stahovat celou hru..
Prosimte ty uz se tady k ničemu nevyjadruj. Opet o tom víš prd ale musíš sem psát. Ps5 samozřejmě umožňuje ukládat na externi disk ktery je připojeny pouze pres USB hry inpro ps5 akorát z nej nejsou spustit a musí se nahrát na Ssd v konzoli ale jako úložiště to samozřejmě funguje u her z ps4 (ty jsou spustit) a pro hry na ps5 (tam je to jako záloha). Takze si prosimte nejdriv vždycky over fakta a pak sem stejne radsi nic nepis.
Ten filtr mě taky zaujal, ale na redakčním účtu nemáme žádnou PS3 hru. Nemají ovšem být zpětně kompatibilní. Možná se tam objeví cloudové verze při propojení s PS Now, které u nás nefunguje.
1. Nebudou jiné barevné varianty při launchi. Tím jak to říkají, nevylučují budoucí edice.
2. Hry pro PS5 fakt nejde zálohovat na USB disky, ale v budoucnu to prý půjde. Stejně tak pak povolí rozšíření pomocí M.2 slotu.
3. Výdrž DS má být cca stejná jako u DS4. DS není kompatibilní s PS4.
4. Pro současné PS VR hry je třeba DS4, Move a původní kamerka, HD Camera fakt nejde.
5. PS5 zatím nepodporuje složky s hrami, to zajistí až budoucí update.
6. Sony chystá day-one update pro PS5.
7. Vyhnuli se zmínkám o 1440p a Dolby Vision. 🙂
Úplně stejně je to v případě funkcí nového ovladače. Pokud by DS byl volitelným příslušenstvím a ne mandatorním, tak to samozřejmě dopadne tak, že jeho funkce nebudou vývojáři využívat vůbec nebo jen minimálně (a hry jako Astro’s Playroom a v budoucnu (snad) mnohé další by trochu přestaly dávat smysl). Ony funkce samozřejmě jsou volitelné i na DS a záleží na vývojářích, zda a do jaké míry je využijí, ale v případě, že by i použití DS bylo volitelné, tak ta míra využití by byla ještě mnohem menší a naopak, jelikož je podpora DS povinná a tím pádem mají vývojáři jistotu, že všichni hráči dostanou stejné ux, mohou funkce DS využít v takovém míře, jako třeba u zmíněného Astra.
Pokud by bylo možné mohli by jste vyzkoušet kompatibilitu na Kingdom come? Dost by mě zajímalo nahrávací časy? Případně nemáte zprávy jestli by měl vyjít aktualizaci na nové stroje
I já udělal měření na své staré fat Ps4. Vlastním digitální kopii hry.
Loading z dashboardu do menu hry za 185, druhý pokus za 182.
Loading z menu hry na poslední pozici za 32.
Ps5 příjemně překvapila 😉
Podle této i dalších recenzí ve světě to vypadá, že se Sony ponaučilo z předchozí generace (tak, jako se ponaučilo na současné generaci z té předcházející) a napravilo ty nejdůležitější nedostatky PS4 (tichý chod, rychlé menu a obchod, výdrž a ergonomie ovladače, zpětná kompatibilita) a navrch přidala spousty nových prvků (superrychlé načítání her, inovativní ovladač, trackování trofejí, nové funkce aktivity, gamepresety a gamehelpy, skvěle běžící hry z PS4 – takže má smysl si pecky z předchozí generace zopakovat na PS5). Konzole by imho mohla být menší a naopak vnitřní úložiště větší, ale celkový „balíček“ zážitku je, podle všeho, velice pozitivní. Dle recenze DF je PS5 „next level“ a asi na tom něco bude.
Chtěl jsem se jen zeptat na jednu věc. Nevím jestli jsem to jen nezachytil, ale jak je na tom výdrž ovladače na jedno nabití? Má to větší výdrž než dualshock 4?
Pokud jde o DualSense, je to opravdu hodně individuální a záleží to na použitém titulu i míře jakou využívá haptickou odezvu a adaptivní triggery. Sám budu potřebovat určitě ještě víc času na přesnější data, protože jsem během testování logicky skákal mezi tituly, používal konzoli dost nestandardně, hodně času strávil v menu atd. DualSense má větší kapacitu baterie než DualShock 4, ale s ohledem na všechny funkce ji třeba Astro vycucá během pár hodin. Spider-Man je využívá méně. Intenzitu haptiky a triggerů jde také snížit, což určitě výdrž prodlouží, ale během testování jsem to nezkoušel, protože jsem chtěl využít plný potenciál ovladače. Při hraní her z PS4 bychom se ale měli dostat na lepší čísla než u DS4. A při vypnutí hapticky a triggerů u PS5 her zřejmě taky.
To je přesně jedna z oblastí, kterou lépe prověříá až dlouhodobé testování, a proto jsme záměrně nechtěli týdenní zkušenost označit za finální recenzi. Ale v tom samozřejmě hráli roli i ty další oblasti, o nichž zatím nebylo možné mluvit, jak jsem zmiňoval v textu.
Ohledně formátu tohohle videa jsem to nemyslel nijak zle – baví mě i tyhle videa, kde mluví jen jeden z vás, ale tak nějak jsem si u vás oblíbil formát recenzí i ostatních videí, kde jste ve dvou, potažmo ve třech když jde o vidcast. Buď jak buď díky za skvělou práci, kterou děláte a těším se na další videa a streamy.
https://www.youtube.com/watch?v=fQ5aNsqHYBc
Děkuji.
zkoušel jsi prosím připojit myš a klávesnici v menu ? díky