Nedávno vydaný God of War Ragnarök ukončil Kratovo a Atreovo severské dobrodružství. Vývojáři o tom transparentně informovali už dříve a připravovali hráče na fakt, že nový God of War nebude trilogie. Přesto teď řada hráčů po dohrání přichází zpět k lidem ze studia Sony v Santa Monice a diví se, že vývojáři neuzavřeli všechny volné konce. Zmiňují některé z dřívějších záhad, na které očekávali odpověď právě v Ragnaröku, ale nestalo se tak v plném rozsahu a je tudíž otázkou, zda vývojáři všechno skutečně promysleli nebo jim jen nezbyl prostor a čas. Na některé z dotazů teď odpovídal scenárista a designér prvního severského dílu Cory Barlog, který – jak je známo – pracuje ve studiu na své nové hře. Tou by ovšem neměl být God of War, od kterého si studio patrně vezme na nějaký čas dovolenou, nikoliv však navždycky. Upozorňujeme pouze na spoilery, které se silně týkají příběhu prvního i druhého dílu.
Jednou z nejpalčivějších otázek je, kdo troubil na roh, který povolává Jörmungandra, když to nemohl udělat nemocný Atreus. Coryho Barloga se na ní znovu ptal hráč s přezdívkou DuttyHeartBollo06 a opět nedostal přímou odpověď. „Dobře, odpovím ti… teda ne. Myslím, že nemohu,“ napsal nejdříve Barlog. Pak ale odpovídal jinému hráči, který nebyl s příběhem a zejména jeho zakončením v Ragnaröku příliš spokojen a chtěl také vědět, jak to bylo s Jörmungandrem a rohem. „Ve hře z roku 2018 mluví Kratos, Atreus a Freya o Jormym, když jedou na loďce do Alfheimu. Freyla zmíní, že se jednoho dne objevil a nikdo neví jak a kdy. V Ragnaröku jsme tuhle linku ukončili napojením na Lokiho,“ vysvětlil designér. Dodal však, že způsob, jakým se dostal zpátky v čase, je příběhem pro další hru. A i když v tuto chvíli možná úplně neodpovídal na to, kdo troubil na roh v první hře, možná to má s cestováním v čase nějakou spojitost.
its cool you dont like it. no worries.
But, in the 2018 game Kratos, Atreus and Freya discuss jormy when riding the gondola before going to Alfheim. She talks about how jormy just appears one day and no one knows why/how. In Ragnarok, we close that loop connecting it to Loki. https://t.co/aEpRsgJEKX
— cory barlog (@corybarlog) November 17, 2022
Ne však takovou, jakou předložil další hráč, jehož teorií je, že to byl sám Kratos, který na konci Ragnaröku troubí na Gjallarhorn, ale šlo o tak silný moment, že vibroval nejen všemi devíti světy, ale také časem a prostorem. Barlog ovšem uvedl, že ačkoliv je tahle myšlenka vážně cool, takhle to nebylo. Můžeme proto vzít do úvahy ještě jednu starší teorii, která zatroubení na roh v první hře přisuzuje Angrbodě, o které se už dříve vědělo, že sehraje v Ragnaröku důležitou roli. Tak se i stalo, ale odpověď na tuhle otázku jsme se opět nedozvěděli. Budeme proto muset čekat, až se Kratos, nebo bychom spíše měli říkat Atreus (?) vrátí a začne vyprávět další příběh. Třeba bude všechno propojeno víc, než se může zdát, i s přihlédnutím k tomu, jak Ragnarök skončil a jak může podle několika úvah pokračovat.
Otázek je ale samozřejmě ještě víc, i když na některé z nich přináší odpověď samotná hra. Například jeden z hráčů se ptal, proč nechtěl Kratos spolupracovat s Odinem a přestat se plést do záležitosti severských bohů. Mělo to být hlavně kvůli Freye, se kterou se chtěl Odin vypořádat, což se Kratovi nelíbilo z toho důvodu, že k ní žádnou zášť necítil a považoval ji za svou přítelkyni. To se ostatně v průběhu hry projevilo, minimálně na úrovni vztahu, že Freya už nechtěla Krata zabít, ale samozřejmě tohle i další témata jsou mnohem složitější. Pokud bychom se totiž ještě jednou měli vrátit k Jormymu, pořád může jeho pohyb časem mít něco společného s Thorem a jeho kladivem, případně skutečností, že osudem jim je přisouzeno zabít se navzájem, ale… Tohle už zřejmě skutečně budeme muset nechat na vývojářích.
Napsat komentář
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.