Swen Vincke sdílel, co chtěl skutečně říct na TGA

Swen Vincke sdílel, co chtěl skutečně říct na TGA

Kvůli časovému limitu zkrátil řeč na třetinu. Zmínil i situaci v Hasbru a Wizards of the Coast

Zdroj: The Game Awards
15. 12. 2023

Pokud jste spolu s námi sledovali letošní udílení cen The Game Awards, případně jste četli Jirkův článek se souhrnem, jak na akci reagovali herní vývojáři, určitě vám neunikla kauza kolem velmi krátkého času na děkovnou řeč vítězů. Oceněné vývojáře přerušovala hudba, čtecí zařízení upozorňovalo, že je čas řeč ukončit a někteří z lidí, pro které mělo být TGA slavnostním večerem a místem uznání jejich práce, byli kvůli tomu velmi nervózní. Ovlivnilo to také vystoupení Swena Vinckeho, designéra Baldur’s Gate III a zakladatele studia Larian, který krátce po skončení tweetoval, že úplně zapomněl na zmínku o vydání hry na Xboxu. To ale nebylo to jediné, co nestihl říct, jak následně sdílel v dlouhém vláknu příspěvků, který začal narážkou na to, že dostal pouze 30 sekund a další chvilky navíc si už vybral, i když ho čtecí zařízení upozorňovalo, ať vystoupení ukončí.

Swen Vincke se v průběhu čtvrtku podělil s fanoušky o kompletní řeč, kterou plánoval pronést v případě, pokud Baldur’s Gate III vyhraje ocenění za hru roku. Pokud byste si všech 17 příspěvků ve vlákně přečetli s rozvahou, jako kdybyste ocenění sami přebírali, mluvili byste přibližně 3,5 minuty. Protože ale vývojáři dostali instrukce, že mají své řeči zkrátit, na pódiu pronesl jen kondenzovanou verzi, která trvala téměř přesně pouhou minutu. Díky tomu, že šlo o poslední cenu udělenou na letošních The Game Awards, tak nedošlo k přerušení skrze hudbu, protože i tento limit se měl podle následných slov Geoffa Keighleyho v průběhu večera prodlužovat. Přesto lze cítit určitou pachuť z toho, že nemohlo zaznít vše.

Swen Vincke totiž hodlal vyzdvihnout oddělení, na která se v podobných případech trochu zapomíná, ale jsou jednak nedílnou složkou vývoje a jednak mají obrovskou odpovědnost. Vincke chtěl ocenit týmy testerů, překladatelů, pracovníků uživatelské podpory, ale také provozní oddělení nebo tým publisherů. Všichni tito lidé se podle Vinckeho podepsali pod úspěchem Baldur’s Gate III stejnou měrou jako ti, kdo hru přímo vytvářeli a nemělo by se na ně podle designéra hry zapomínat. Větší část pak chtěl věnovat i těm, o koho v průběhu vývoje přišli. Na pódiu zmínil odchod vedoucího cinematic animátora Jima Southwortha, ale promluvit chtěl také o smrti vlastního otce, která přišla jen krátce před tím, než Baldur’s Gate III vstoupil do programu předběžného přístupu.

Závěr své řeči pak stočil k postoji ke hrám a jejich vývoji, vyzvdihnul jejich význam vedle knih, hudby či filmů a potvrdil, že mnoho vývojářů tuhle práci dělá jednoduše proto, že ji miluje. „Nestarají se příliš o peníze nad rámec toho, že jsou palivem, které pohání tvorbu nových a lepších her. A je vhodné připomenout, že tohle palivo je pouze prostředek, nikoliv cíl. Záleží na tom, kam se dostaneme, jakým způsobem a co si z toho pamatujeme,“ chtěl ukončit Vincke. Nic toho ale na TGA nezaznělo, takže nakonec autor Baldur’s Gate III využil alespoň prostor na socilních sítích.

V průběhu své řeči chtěl ale komentovat také situaci ve společnosti Hasbro, resp. Wizards of the Coast, které Hasbru patří. Došlo totiž k velkému propouštění, v rámci kterého z Hasbra odejde ještě před Vánoci 1100 lidí. Dotkne se to pak přirozeně i lidí, kteří mají na svědomí značky jako Magic: The Gathering a hlavně Dungeons & Dragons, tedy lidí, s nimiž Vincke v uplynulých letech právě skrze Baldur’s Gate III úzce spolupracoval. „Chtěl bych také poděkovat Wizards of the Coast a konkrétně týmu DnD, který nám dal volnou ruku. Je mi opravdu líto, že tolik z vás bylo propuštěno. Je smutné uvědomit si, že z lidí, kteří byli na první schůzce, nezůstal skoro nikdo,“ chtěl komentovat Vincke situaci. Nic dalšího k ni ale nepřidal ani zpětně, takže bohužel můžeme teprve čekat na konkrétnější informace z Hasbra o tom, koho jmenovitě se propouštění týká a v jaké míře zasáhlo právě odborníky z Wizards of the Coast.

Nahlásit chybu v článku

Napsat komentář

Další články
Nahoru